1
Vraag
2
Reacties
Berty

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefoon aansluiten op Mediabox XL

Heb een modem in de meterkast voor Internet met daarop meerdere computers en een vaste telefoon, en een Mediabox XL voor de TV in de kamer.

Ik wil de telefoonaansluiting verplaatsen naar de Mediabox XL, zonder dat er verder iets verandert. Kan dat? De Mediabox XL moet dus niet als Internetmodem dienst gaan doen!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Berty , welkom op de Community! 

Ik kan mij voorstellen dat je de vaste telefoon liever in de woonkamer hebt staan, dan in de meterkast. Goed dat je op zoek bent naar mogelijkheden hierin. 

De telefoonlijn staat geregistreerd op je modem van Ziggo. Door die registratie is je TEL1 poort van het modem actief en heb je daarop een werkende telefoonlijn.

Die registratie staat niet in je Mediabox XL en dus gaat het niet werken als je daarop je telefoon aansluit. Er is ook geen mogelijkheid om dat om te zetten, helaas. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
RoWi.

Level 20
  • 18326Posts
  • 764Oplossingen
  • 6265Likes

Dat kan niet, dan zal je een telefoonkabel moeten trekken.

hlch51

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Misschien handig om bij je modem op de telefoonuitgang een DECT station te plaatsen en met DECT telefoontoestellen te gaan werken?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Berty , welkom op de Community! 

Ik kan mij voorstellen dat je de vaste telefoon liever in de woonkamer hebt staan, dan in de meterkast. Goed dat je op zoek bent naar mogelijkheden hierin. 

De telefoonlijn staat geregistreerd op je modem van Ziggo. Door die registratie is je TEL1 poort van het modem actief en heb je daarop een werkende telefoonlijn.

Die registratie staat niet in je Mediabox XL en dus gaat het niet werken als je daarop je telefoon aansluit. Er is ook geen mogelijkheid om dat om te zetten, helaas. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic