Goedemiddag,
Sinds een week of twee heb ik het volgende probleem.
Met de Next afstand bediening kon ik tot voor kort alles in en uitschakelen.
Nu gaat samen met de Next wel de soundbar aan maar de TV niet.
Die kan ik overigens wel met de AB van de Next wel gewoon inschakelen.
Uitschakelen heeft nu hetzelfde probleem.
Next en soundbar gaan uit maar de TV blijft aan, ook nu kan ik de TV met de AB van Next gewoon uitschakelen.
De optie tussen aan of uitzetten in het menu " Een knop voor aan- en uitzetten" geen geen resultaat.
Niet bij aan maar ook jiet bij uit.
AB opnieuw gekoppeld aan de soundbar en TV maar het probleem blijft bestaan.
Weet er iemand een oplossing hiervoor?
Gegevens apparatuur:
Mediabox: Next
Soundbar: Polk Magnifi Max
TV: Sony KDL-42W705B
Opgelost! Ga naar oplossing.
Morgen RoWi,
Ik ben even aan het zoeken geweest waar ik dit kon vonden.
In het TV menu kan ik heb vinden en deze staan op uit (zoals het afgelopen jaren altijd gewerkt heeft).
Ik heb hem nu ingeschakeld en rara het werkt!!
Schiet mij maar in een........
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @Albrecht66
Is dit de achterkant van je Polk Magnifi Max?
Als dat zo is dan zie ik meerdere HDMI-poorten. Heb je de Mediabox Next aangesloten op de HDMI-1 van je soundbar en te TV op HDMI-TV(ARC)?
De TV zit verbonden via de ARC aansluiting op de soundbar en de mediabox zit op hdmi 2 aangesloten. Zo heeft hij altijd gezeten.
Is op de Sony de CEC optie soms uitgezet Sony noemt dat Bravia Sync zover ik weet.
Dag @Albrecht66
Apparaten zijn rare dingen; het ene moment loopt alles als een zonnetje en de volgende dag lijkt niks te werken. Die dingen gebeuren.
Even om te zien of dit wil werken:
Heb je al eens de HDMI-kabel vanaf de Mediabox Next in de eerste HDMI-poort van je Polk Magnifi Max gestoken?
Je schreef: “Nu gaat samen met de Next wel de soundbar aan maar de TV niet.” Reageert de TV wel op de TV-knop links-boven de afstandsbediening?
Als de afstandsbediening van de Next wil koppelen, komt de Polk Magnifi Max dan wèl voor in de lijst van te koppelen apparaten in het menu van de Next?
Als ik het goed heb heeft je Sony KDL-42W705B meerdere HDMI-poorten: heb je al eens de HDMI-kabel vanaf de Polk Magnifi Max in een andere poort van je TV gestoken?
Wat je kunt proberen is de Mediabox Next terug zetten naar de fabrieksinstellingen. Als je dat doet blijven je geplande en bewaarde opnames bewaard. Als je geabonneerd bent op een of meerdere app’s moet je wel weer opnieuw inloggen.
Laat even weten wat er wel en niet lukt.
Groet,
Wim
Morgen Wim,
Wisselen van de HDMI kabels heeft geen effect gehad, niet op de Polk en niet op de TV.
De Polk komt voor in het menu van de Next zo ook de Sony TV.
De TV reageert idd op de knop links boven, ik kan hem hiermee aan- en uit zetten.
Als laatste heb ik de mediabox gereset via het menu.
Helaas heeft geen enkele van deze tips geholpen, zijn er nog meer opties?
Morgen RoWi,
In het TV menu kan ik heb vinden en deze staan op uit (zoals het afgelopen jaren altijd gewerkt heeft).
@Albrecht66 schreef:Morgen RoWi,
Ik weet niet of het in de aansturing vanuit de Next afstandsbediening zit of iets anders, het klinkt voor mij logisch dat het nu wel werkt.
De Next afstandsbediening werkt zover ik weet met infrarood en met een RF technologie (Zigbee). Om een TV aan de sturen zal er via IR een puls direct naar de TV worden gestuurd. Mogelijk is er met de IR module iets mis en werkt de afstandsbediening nu alleen samen met de Next dan gaan alle opdrachten via HDMI CeC vanuit de Next.
@Albrecht66 schreef:Morgen Wim,
Wisselen van de HDMI kabels heeft geen effect gehad, niet op de Polk en niet op de TV.
De Polk komt voor in het menu van de Next zo ook de Sony TV.
De TV reageert idd op de knop links boven, ik kan hem hiermee aan- en uit zetten.
Als laatste heb ik de mediabox gereset via het menu.
Helaas heeft geen enkele van deze tips geholpen, zijn er nog meer opties?
Nu ik dit lees twijfel ik aan mijn eerdere conclusie. Hoewel ik ga er toch vanuit dat de éénknops optie alleen via CeC vanuit de Next werkt en de TV knop direct via infrarood codes.
Morgen Rowi,
Buiten het feit dat het nu op een andere manier nu wel werkt, denk ik niet dat de IR module stuk is. Ik kan de tv wel met de AB in- en uitschakelen. Daar zit mijn verwarring.
Ik kan niet achterhalen wat er een week of 2 nu 3 geleden veranderd is tov van nu.
Maar daar komen we waarschijnlijk niet achter.
Het werk weer en dat is het belangrijkste!!
Morgen Rowi,
Dat klopt volgens mij wel, als alles uit staat en ik gebruik de TV knop op de AB dan gaat ook alleen de TV aan of uit. De next en soundbar reageren dan niet. Bij de rode knop doet alles het. Als ik de voorkant van de AB afdek reageert de TV niet op gezamenlijk in- en uitschakelen.
Je conclusie is juist: next en soundbar via CeC en TV via IR. Bij de rode knop worden beiden aangestuurd.
Wat er veranderd is voor mijn gevoel de laatste update van de Next. Of en welke invloed dat heeft op de afstandsbediening is dan de hamvraag.
De TV reageert niet als je de ir afdekt dat is opvallend, dan zou de CEC optie van de TV toch uit kunnen
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.