1
Vraag
2
Reacties
Askalade

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wat zijn de technische specificaties USB kabel Next Mini?

Pasgeleden verhuist en zojuist m'n Next Mini box ontvangen als extra box voor in de slaapkamer (was geen coaxkabel aanwezig en wilde er geen trekken). Alles is eigenlijk top. Beeld is super, alles via de cloud dus alle opnames van m'n andere next box ook terug te vinden en installatie super makkelijk, geweldig.

Echter is het micro USB kabeltje dat erbij zit wel echt bizar kort.

 

Ik wil een kabelgoot erop zetten om alle kabels mooi weg te werken naar beneden achter m'n tv meubel en dan via de plinten verbergen. Echter heb ik dan zo'n 2 a 3 meter aan kabel nodig.

 

Naja langere kabel geen probleem zou je zeggen, maar nu kan ik nergens de specificaties van de kabel vinden. Op de kabel zelf staat 30V maar dat lijkt me wel heel sterk want USB is 5V maximaal voor zover ik weet. Wel heb je verschillende amperages maar die staan ook niet vermeld, nergens. Die langere hoge kwaliteit micro USB kabels kunnen ook redelijk prijzig worden dus wil niet iets kopen wat uiteindelijk niet blijkt te werken erop of waar ik later problemen mee krijg.

 

Iemand hier die meer weet?

Mvg,

Alexander

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

Precies weten doe ik het zeker niet, maar de mini is qua USB wel een beetje speciaal. Het speciale zit erin dat er op de voedingsadapter een netwerkkabel (UTP) ingeplugd kan worden, waardoor het mogelijk is om de mini bekabeld te laten functioneren i.p.v. via wifi. Behalve de benodigde spanning als voeding, wordt dus ook het netwerk via de USB met de mini verbonden. Niet bepaald standaard dus,

 

Ik vermoed dat als de Mini via de wifi op het thuisnetwerk is aangesloten, dat dan zeker een standaard USB-B kabeltje voldoet.

Ik vermoed dat dat ook het geval is als de Mini met een UTP-kabel op de voedingsadapter is aangesloten, maar omdat dat nou niet bepaald een standaard is, kan dit mogelijk problematischer liggen.

 

Optie 1 is dus uitproberen met een alternatief korter goedkoop kabeltje, dat al in huis is.

Optie 2 lijkt me om geen langere USB-kabel aan te schaffen, maar om het 'stopcontact' dichter naar de voedingsadapter te brengen, door die in het tv-meubel weg te werken. Een platte contrastekker voor eurostekkers zijn, als je even zoekt, wel te verkrijgen.

Optie 3 je door jezelf voorgestelde oplossing

 

Bij de Ziggoshop voor randapparatuur zijn geen USB-B kabeltjes te bestellen, waaruit ik voor het gemak concludeer dat Ziggo geen problemen ziet in het gebruik van standaardkabeltjes, hetgeen niet wil zeggen dat die problemen niet zouden bestaan.

Bekijk in context

31 Reacties 31
Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Algemeen : op een meegeleverde adapter staat bijna altijd wat de ingangs- en wat de uitgangs-spanning/stroom is. Soms heb je er een vergrootglas voor nodig, maar volgens mij, is het bij de wet verplicht, om deze informatie op de adapter te zetten.
Ik heb geen Mini, dus kan niet controleren wat er op de bijbehorende adapter staat.



De verlengkabel moet dan minimaal aan de uitgangs-spanning/stroom voldoen. Echter hoe langer de kabel, deze te hoger het verlies ( simpel gezegd ), dus daarom is het beter om een kabel te nemen die wat meer stroom ( mA of A, zie tabel van @Steefb ) kan hebben. Daardoor zijn de aders wat dikker en is het verlies wat minder.

Askalade
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Huh maar dan snap ik er nog steeds niks van want voor zover ik zie zijn micro USB-B kabels wel te krijgen met USB 3.0, 3.1 en bc 1.2 maar niet met 3.0 pd of 3.1 pd. Alleen USB naar USB-C. En als die kabel die meegeleverd is echt 30w is zoals erop staat dan kan dat toch helemaal niet 😵💫 Naja ik haal wel gewoon de beste kabel die ik kan vinden met hoogste wattage en dan op hoop van zegen i guess

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Askalade 

Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Maar dit terzijde.

 

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben: waarom moet er een langere USB-kabel komen? De Next Mini is piepklein en past gemakkelijk achter je tv-toestel en kun je met het meegestuurde stukje klittenband achter de TV plakken.

 

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij een nieuwe box als de Next mini wel een usb-c aansluiting had verwacht. 

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

Precies weten doe ik het zeker niet, maar de mini is qua USB wel een beetje speciaal. Het speciale zit erin dat er op de voedingsadapter een netwerkkabel (UTP) ingeplugd kan worden, waardoor het mogelijk is om de mini bekabeld te laten functioneren i.p.v. via wifi. Behalve de benodigde spanning als voeding, wordt dus ook het netwerk via de USB met de mini verbonden. Niet bepaald standaard dus,

 

Ik vermoed dat als de Mini via de wifi op het thuisnetwerk is aangesloten, dat dan zeker een standaard USB-B kabeltje voldoet.

Ik vermoed dat dat ook het geval is als de Mini met een UTP-kabel op de voedingsadapter is aangesloten, maar omdat dat nou niet bepaald een standaard is, kan dit mogelijk problematischer liggen.

 

Optie 1 is dus uitproberen met een alternatief korter goedkoop kabeltje, dat al in huis is.

Optie 2 lijkt me om geen langere USB-kabel aan te schaffen, maar om het 'stopcontact' dichter naar de voedingsadapter te brengen, door die in het tv-meubel weg te werken. Een platte contrastekker voor eurostekkers zijn, als je even zoekt, wel te verkrijgen.

Optie 3 je door jezelf voorgestelde oplossing

 

Bij de Ziggoshop voor randapparatuur zijn geen USB-B kabeltjes te bestellen, waaruit ik voor het gemak concludeer dat Ziggo geen problemen ziet in het gebruik van standaardkabeltjes, hetgeen niet wil zeggen dat die problemen niet zouden bestaan.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Inmiddels wordt een USB-verbinding met geïntegreerde UTP-verbinding steeds vaker toegepast en niet alleen bij de Mediabox Mini maar ook Chromecast en tal van andere apparaten. Het speciale zal dus steeds vaker de standaard worden.

Jos2148

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Waarom zou je de usb kabel verlengen? Je kunt in jouw geval toch net zo makkelijk een 230V verlengsnoer gebruiken. Waarschijnlijk heb je dat voor de TV ook al gedaan.

Bas9

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem en heb bij Allekabels een 5 m lange micro USB kabel (2.0 High Speed) gekocht. Deze blijkt echter niet te werken. Het valt me op dat hij ook dunner is dan het bijgeleverde (veel te korte) USB kabeltje. Waarschijnlijk had ik een 3.1 SuperSpeed kabel moeten kopen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

ik heb het geprobeerd met deze: https://www.amazon.nl/gp/product/B085CG2F8K/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&psc=1 en dat werkte ook niet (Dankzij de huidige USB 2.0 high-speed technologie kunnen overdrachtssnelheden tot 480 Mbit/s worden bereikt.) highspeed werkt dus inderdaad niet zoals bas ook aangeeft. 3.1 is er (zover ik kan vinden) alleen van usb naar usb-c. denk dus dat een langere kabel niet mogelijk is

Bas9

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Je hebt gelijk, dat was me nog niet eens opgevallen 😞

Ik heb het inmiddels opgelost door de mini via de wifi te verbinden en de meegeleverde usb-kabel in de usb-ingang van de tv in te pluggen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

hou ermee rekening dat vermoedelijk in dat geval de next helemaal uitgaat als de tv wordt uitgezet, wat kan veroorzaken dat hij tijdens het tv kijken gaat update

MasterMaarten

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Kun je niet gewoon de USB-B aansluiting verlengen. Dus niet de Micro-usb kant maar de andere kant:
https://www.allekabels.nl/usb-verlengkabel/4965/1181102/usb-a-naar-usb-a-verlengkabel-usb-2.0.html

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

ook dat is een 2.0 kabel, dan verlies je dus spanning en werkt hij niet

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

een USB-C 3.1 met een verloopstukje ertussen?

Ik vind het trouwens wel vreemd dat de Next mini nog niet standaard voorzien is van een USB-C aansluiting. Dat lijkt me toch heel normaal in 2022.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

hopelijk doen ze dat met de v2, micro-usb is niet echt de standaard meer tegenwoordig

MB01

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

In aanvulling op deze vraag: ik heb een (goede kwaliteit) USB-A -> micro USB-kabel van 3 meter gekocht en kan bevestigen dat die werkt. Stroom en bekabelde netwerkaansluiting gaan via de meegeleverde stroomadapter probleemloos naar de Next Mini (die dus 3 meter verderop achterop mijn TV zit geplakt).

Ik heb deze kabel besteld, en dan gekozen voor de kleur "Micro USB grey" (met de braided mantel) en lengte 3 meter. Die kan max 480Mbps data en 5V/3A stroom doorvoeren. Zie ook de foto's in bijlage.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@MB01  schreef:

In aanvulling op deze vraag: ik heb een (goede kwaliteit) USB-A -> micro USB-kabel van 3 meter gekocht en kan bevestigen dat die werkt. Stroom en bekabelde netwerkaansluiting gaan via de meegeleverde stroomadapter probleemloos naar de Next Mini (die dus 3 meter verderop achterop mijn TV zit geplakt).

Ik heb deze kabel besteld, en dan gekozen voor de kleur "Micro USB grey" (met de braided mantel) en lengte 3 meter. Die kan max 480Mbps data en 5V/3A stroom doorvoeren. Zie ook de foto's in bijlage.


TOP  👍 👍!!

Met die getailleerd informatie en link ( ! ), daarmee maakt u uw mede klanten blij !!

schoorel

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb een langere kabel besteld online, maar helaas geeft de tv aan dat er te weinig power naar de tv/mini next gaat. 

Ik wil minimaal 3 meter hebben, welke kabel heb ik dan nodig? Ik heb nu een usb A naar micro usb gekocht van XBOX, maar dat werkt dus niet.

Ziggo zelf heeft geen langere kabel, ik had al gebeld. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic