1
Vraag
2
Reacties
PWerkman

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Technische afhankelijkheid Mediabox next met Next mini

In mijn woning is geen coax aanwezig (wel UTP6) en kabels trekken is helaas geen optie. Hierdoor blijf ik op dit moment verstoken van interactieve televisie. Nou begreep ik dat de Next mini dit gat kan vullen echter krijg ik als ik vragen stel aan Ziggo te horen dat ik eerst een Mediabox Next moet afnemen (en installeren?).

Aangezien ik geen coax verder in de woning heb (behalve de binnenkomst van coax in de meterkast) is een Mediabox Next geen optie om te installeren omdat deze coax nodig schijnt te hebben.

Mijn vraag daarom is of en wat de afhankelijkheid is voor een Next mini m.b.t. een Mediabox Next. Staan beiden met elkaar in verbinding en/of wordt de Mediabox Next gebruikt als een soort van host voor de Next mini? Of is het puur een commerciële reden dat ik een Mediabox Next moet afnemen (die dus dan in de doos blijft en ongebruikt blijft)?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Je kunt een Mini krijgen als je een Start abonnement neemt. Dan heb je niet veel extra diensten. Terug kijken 2 dagen ipv 7 dagen. En niet kunnen opnemen. Verder gelijk aan Complete.

 

Wil je een Mini met opname mogelijkheid dan kan dat alleen als extra box bij een abonnement met Next.

 

Zoals ik het zie is deze verdeling puur commercieel. De Next en Mini kunnen bij mij hetzelfde. Hebben elkaar niet nodig. Werken los van elkaar. Welke ik kies om te kijken maakt niet veel uit. Live beeld is bij de Next echt live. Bij de Mini misschien wel 30 sec later. Ook heb je geen teletext heb ik gemerkt.

 

Ik kan de Next gebruiken zonder coax. Maar kan dan niet zo eenvoudig tv kijken. Kijken via de EPG of opnemen en dan kijken. Dat werkt niet handig.

 

Kijk anders een keer naar een Android TV stick of Apple TV box. Daarop kun je de ZiggoGo app zetten en daarmee tv kijken. Als je een TV hebt die AndroidTV heeft (Philips) dan kan het ook zonder extra apparaat. Voordeel is dat het niets extra kost. Heb je al een Next dan kun je via die stick ook opnemen en afkijken. Beetje een Mini maar zonder 4,- per maand.

Ik kijk soms op een Amazon FireStick4K en dat werkt vrij goed. Alleen beeld is dan 720p en dat zie je op een grote TV (> 42").

Bekijk in context

5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Het lijk me meer dat ziggo niet genoeg mini's beschikbaar heeft en daarom de uitgifte (nog) beperkt.

 

De next en de next mini hebben elkaar overigens niet nodig, technische beperking is het niet.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Je kunt een Mini krijgen als je een Start abonnement neemt. Dan heb je niet veel extra diensten. Terug kijken 2 dagen ipv 7 dagen. En niet kunnen opnemen. Verder gelijk aan Complete.

 

Wil je een Mini met opname mogelijkheid dan kan dat alleen als extra box bij een abonnement met Next.

 

Zoals ik het zie is deze verdeling puur commercieel. De Next en Mini kunnen bij mij hetzelfde. Hebben elkaar niet nodig. Werken los van elkaar. Welke ik kies om te kijken maakt niet veel uit. Live beeld is bij de Next echt live. Bij de Mini misschien wel 30 sec later. Ook heb je geen teletext heb ik gemerkt.

 

Ik kan de Next gebruiken zonder coax. Maar kan dan niet zo eenvoudig tv kijken. Kijken via de EPG of opnemen en dan kijken. Dat werkt niet handig.

 

Kijk anders een keer naar een Android TV stick of Apple TV box. Daarop kun je de ZiggoGo app zetten en daarmee tv kijken. Als je een TV hebt die AndroidTV heeft (Philips) dan kan het ook zonder extra apparaat. Voordeel is dat het niets extra kost. Heb je al een Next dan kun je via die stick ook opnemen en afkijken. Beetje een Mini maar zonder 4,- per maand.

Ik kijk soms op een Amazon FireStick4K en dat werkt vrij goed. Alleen beeld is dan 720p en dat zie je op een grote TV (> 42").

PWerkman
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Duidelijk verhaal! Op basis hiervan kan ik nu de juiste keuze maken. Aangezien er hier in huis een aantal mensen niet heel technisch zijn en nog al snel in de stress schieten is de oplossing om de mini next te gebruiken wel de beste oplossing. 

De mediabox next laat ik dan wel in de doos zitten (start abbo kan ik vreemd genoeg niet bestellen). 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@PWerkman 

mocht je het start abbonement toch nog willen kan een moderator dit voor je regelen eventueel 🙂

 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hej @PWerkman! Fijn dat je wat hebt gehad aan de antwoorden van verschillende experts in dit topic. Als ik nog wat voor je moet doen, mag je me altijd een berichtje sturen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic