loek3000

Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Te zwak signaal voor tv bij aansluiten in november 2021.

Een week geleden ongeveer was er hier een hele aardige reparateur om de problemen op te lossen met blokkerig beeld met de Media Box Next.

 

Hij kwam er echter zelf niet uit, de keuze was of een versterker of zo laten, ik heb het zo gelaten, waarom? Omdat er 1 kabel van de meterkast naar de huiskamer gaat waar ook GSO een onderdeel is, dit wist de 1ste installateur. Deze 1ste installateur heeft ook gemeten of het signaal goed was om zowel van satelliet beeld als ook de coax van Ziggo goed te ontvangen, volgens de 1ste medewerker was dit prima.

 

De medewerker die hier dus een week geleden was concludeerde heel anders. Het signaal is veel te zwak en waarom: omdat er een splitter zit op een splitter, volgens hem dempt dit het signaal en ik was het met hem eens. Dit heeft de 1ste installateur zo geïnstalleerd. De 1ste splitter zat er al (voor de GSO)

 

Toen ik het abonnement afsloot en dat er een monteur bij mij binnen kwam had deze moeten aangeven dat het signaal mogelijk te zwak is voor goed ontvangst. Dan had ik GEEN abonnement genomen bij Ziggo en had ik ook alle recht om dit op dat moment te annuleren. Aan mijn kant heb ik geen fouten gemaakt: Heb het adres doorgegeven, de 1ste monteur moest het e.e.a. nog enablen in de technische ruimte in deze flat, dan mag je ervan uitgaan dat alles goed functioneert, dit was ook zo, de 1ste 6 maanden. Ik zag blokkerig beeld op sommige zenders, soms meer dan andere keren. Nu zet ik de tv uit uit pure frustratie als ik iets wil zien wat geen mooi beeld geef.

 

Nogmaals als er duidelijkheid had geweest op het begin dan had ik iets anders moeten bedenken dan Ziggo. Ik wil ook om die reden af van dit abonnement, een dienst wordt gewoon niet goed geleverd, zo simpel zie ik het, en er wordt vanuit Ziggo geredeneerd dat ik dan maar een versterker moet kopen. Dat is een lapmiddel die ze mij niet in de schoenen mogen schuiven nadat ik aan de 1ste monteur al had gevraagd of het signaal goed is en dat hij dit positief beantwoorde.

 

Even voor de goede orde: er is niets veranderd aan de aansluiting al die tijd. De 1ste medewerker gaf aan dat het signaal goed is en de tweede verteld mij dat het te zwak is en dat ik dus inderdaad blokkerig beeld krijg op sommige zenders

17 Reacties 17
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @loek3000 begrijp ik nu goed dat er twee verschillende signalen via dezelfde coax-kabel lopen: één signaal van een satellietschotel en één signaal van Ziggo?  

loek3000
Topicstarter
Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hey Wim C. Ja dat klopt... maar dat hebben ze kunnen zien voordat ze begonnen, ook had Ziggo dit kunnen weten, het complex staat er sinds 2015

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@loek3000 of Ziggo het wel of niet had kunnen weten speelt hier denk ik niet zo’n rol. Ziggo kan nou eenmaal niet bij elk huishouden in de meterkast kijken.

Die satellietverbinding is die nog steeds actief en of in werking en met hoeveel huishoudens wordt deze verbinding gedeeld?

Om maar bij het begin te beginnen en meer beeld te krijgen van deze situatie: zou je een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je/jullie huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, signaalversterkers en het modem op de foto?

loek3000
Topicstarter
Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik stuur hierbij 2 foto's op, 01 is 1ste situatie (toen ik hier voor het eerst kwam) en 02 is nadat een monteur de situatie had veranderd (huidige situatie)

loek3000
Topicstarter
Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

01.jpg

02.jpg

IMG_20220818_080913.jpg

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dankjewel @loek3000 voor de foto's. 
Heb je ook nog een foto waaruit ik kan opmaken hoe het modem is aangesloten?

Die satellietverbinding is die nog steeds actief en of in werking en met hoeveel huishoudens wordt deze verbinding gedeeld?

@Bert @tobiastheebe @Steefb kunnen jullie eens meekijken?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Het gebruik van een diplexer om TV- en satelliet-frequenties te combineren kom ik weinig tegen, maar zou wel naar behoren moeten werken. De demping van de TV-ingang is volgens de datasheet 0,5~2 dB, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Als test zou ik de uitgaande kabel op de diplexer (die de PVC-buis in gaat) direct op de splitter aansluiten en controleren of dit verbetering oplevert.

 

Ik zou de POA-01-B (laten) vervangen door een POA-254, welke over een high-pass-/retourbandfilter op de TV-uitgang beschikt. De upstream vanuit het modem kan hierdoor niet (meer) voor verstoring zorgen, deze wordt door de diplexer namelijk niet gefilterd.

loek3000
Topicstarter
Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Asjeblieft @Wim C. ik zal de foto sturen van de kabel die is aangesloten op de modem.

We hebben 1 aansluiting naar de Mediabox Next. Alle andere verbindingen (2 tv's alleen via het netwerk)

Satelliet verbinding is nog steeds actief en wordt ook gebruikt.

 

IMG_20220818_120924.jpg

IMG_20220818_120913.jpg

  

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@loek3000 Heb je al eens het volgende geprobeerd. de aop splitter even uit de aop halen.  het witte kapje voorzichtig met schroevendraaier verwijderen. Nu eerst de splitter weer goed plaatsen op de aop. Zodat deze goed contact maakt. Nu pas evt wit kapje plaatsen. 

loek3000
Topicstarter
Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@robbo & @tobiastheebe De monteur heeft alle combinaties al geprobeerd. De enige manier om ook satelliet ontvangst door te laten was deze methode. Kortom, de 1ste monteur heeft kunnen inschatten dat het wellicht aan de zwakker kant was voor optimaal ontvangst. Bij de 2de monteur heb ik dit gevraagd, ik heb met die jongen meer dan 3 uur gesproken over het leven, dus op zich best gezellig, maar hij gaf ook aan dat het nét zou moeten kunnen.

 

Ik zou zelf een versterker kunnen aansluiten of een andere oplossing. Toch weegt dit zeker mee bij het eventueel verlengen van mijn Ziggo abonnement en als ik het zo zie vind ik dit geen eerlijke manier van zaken doen, ze hadden kunnen voorzien dat ik misschien problemen zou krijgen met zo'n zwak signaal en hadden mij dit op z'n minst kunnen melden, maar nee, ze hebben mij altijd gezegd dat het OK was.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Ik ben wel benieuwd wat het vermogen is op het modem, zou je de downstream/upstream-gegevens kunnen plaatsen? Dat geeft een goede indruk hoeveel vermogen beschikbaar is voor de TV.

 

Ook als het vermogen voldoende is, kan er nog blokvorming optreden i.v.m. verstoring door de upstream vanuit het modem, zoals aangegeven in mijn vorige reactie. Op dit moment wordt dit niet uitgefilterd.

 

In je profiel staat Mediabox Next vermeld, is dit de enige TV/decoder die aangesloten is?

loek3000
Topicstarter
Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Jammer genoeg heeft Ziggo zich hier niet laten zien. Dat sterkt mijn gevoelens om mijn abonnement niet te gaan verlengen rondom oktober 2022. Ik vind het echt niet kunnen dat er 2 monteurs zijn die hebben toegegeven dat het signaal aan de zwakke kant is en dat Ziggo mijn redenatie niet wil begrijpen, namelijk: Als bij 1ste installatie zou zijn gebleken dat het signaal eigenlijk te zwak is om goed beeld te houden, dat ze dit helder naar mij hadden kunnen communiceren dan had ik eventueel het abonnement kunnen heroverwegen, maar omdat ik de blauwe ogen van de installateur vertrouwde ging ik er in mee dat het 'ok' was... Achteraf gezien totaal verkeerd, want ik zit nu met blokkerig beeld op sommige zenders, niet altijd, niet bij iedere zender, kortom moeilijk om aan te tonen.

 

Ik zal voor mijn gemoedsrust Ziggo nog een keer de kans geven om hier goed op te reageren, doen ze dit niet dan is het voor mij gemakkelijk over te stappen naar glasvezel op dit adres.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @loek3000, sorry jouw topic is er bij ingeschoten! Normaal staan we je een stukje sneller te woord. Ik heb het topic doorgenomen en het lijkt mij verstandig om een monteur in te plannen. Dit keer gaat het om een monteur die verder het netwerk gaat induiken. Ik heb de afspraak ingepland op 29 augustus tussen 08:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak simpel verplaatsen via mijn Ziggo. Laat je hier weten hoe het gegaan is? Ik ga er vanuit dat er nu een definitieve oplossing komt voor jouw probleem, het speelt immers al lang genoeg! 

loek3000
Topicstarter
Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Lotte en anderen:

Monteur is geweest met een versterker onder zijn arm. De kosten zouden € 50,- bedragen waar ik het natuurlijk niet mee eens was. Hij zei ook nog dat hij de vorige keer in de bon had geschreven dat hij (en ik) een next mini had aangeraden, niet aan mij maar aan de service van Ziggo. Ik vroeg hem nog wat de nadelen zijn van dat ding, maar dat kon hij niet noemen, m.a.w. zijn er geen nadelen t.o.v. de 'gewone' next. Al lees ik wel op deze site : https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/next-mini dat ik maar 2 dagen terug kan kijken, dat is wel weer een flink nadeel.

 

Voor de rest is mijn stelling hetzelfde gebleven en dat vertelde ik hem en die mening deelde hij ook dat het bij installatie wel genoemd had kunnen worden dat de satelliet eigenlijk in de weg staat voor een optimaal ontvangst

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@loek3000 De Next Mini gaat volledig over het internet, waar de Next zowel gebruik maakt van coax als internet. Bij het TV Start abonnement heb je inderdaad maar 2 dagen toegang tot Replay. Dit geldt voor zowel de Next als de Next Mini. Bij TV Compleet of Max heb je 7 dagen de tijd om Replay te gebruiken. Mocht je dit de moeite waard vinden, laat het me weten. Dan stuur ik je alsnog een Next Mini toe!

loek3000
Topicstarter
Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Een volle week duurde het voordat er een nieuwe reactie kwam op mijn laatste bericht. Het was erbij ingeschoten werd er eerder beweerd. Hopend op beter zijn we dus een stuk verder in tijd en ook een stukje wijzer. Graag zou willen weten wanneer mijn contract afloopt want dit is niet wat ik ben gewend van Ziggo en dan bedoel ik niet alleen de klantenservice, maar ook de oplossingen die worden aangedragen. Ik stap over naar glasvezel, ik wou dit niet, maar ik vind de periode sinds ik ben verhuisd wel alles heel stroef en stroperig zijn verlopen, terwijl ik heel anders gewend was.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Spijtig dat je ervaringen anders zijn dan eerst @loek3000 . In essentie is de Community ook een plek waar klanten elkaar helpen en met elkaar in gesprek gaan.

Wij bieden service door je te verwijzen naar nuttige topics of naar een andere gebruiker die de gouden tip misschien wel heeft. We praten mee in de topics en zorgen voor de juistheid van de informatie. Zo willen we stimuleren dat iedereen zijn kennis blijft delen en actief aanwezig wil zijn/blijven in de topics. Waar specifieke hulp vanuit Ziggo zelf nodig is, springen wij natuurlijk bij en we doen dit uiteraard zo snel mogelijk. Wegens omstandigheden en drukte reageren we minder snel dan dat we zouden willen, excuus daarvoor.

Als we nog ergens mee kunnen helpen, dan horen we dat graag. Je contract is vanaf 18 november (telefonisch) opzegbaar. 

Uitgelicht topic