Een week geleden ongeveer was er hier een hele aardige reparateur om de problemen op te lossen met blokkerig beeld met de Media Box Next.
Hij kwam er echter zelf niet uit, de keuze was of een versterker of zo laten, ik heb het zo gelaten, waarom? Omdat er 1 kabel van de meterkast naar de huiskamer gaat waar ook GSO een onderdeel is, dit wist de 1ste installateur. Deze 1ste installateur heeft ook gemeten of het signaal goed was om zowel van satelliet beeld als ook de coax van Ziggo goed te ontvangen, volgens de 1ste medewerker was dit prima.
De medewerker die hier dus een week geleden was concludeerde heel anders. Het signaal is veel te zwak en waarom: omdat er een splitter zit op een splitter, volgens hem dempt dit het signaal en ik was het met hem eens. Dit heeft de 1ste installateur zo geïnstalleerd. De 1ste splitter zat er al (voor de GSO)
Toen ik het abonnement afsloot en dat er een monteur bij mij binnen kwam had deze moeten aangeven dat het signaal mogelijk te zwak is voor goed ontvangst. Dan had ik GEEN abonnement genomen bij Ziggo en had ik ook alle recht om dit op dat moment te annuleren. Aan mijn kant heb ik geen fouten gemaakt: Heb het adres doorgegeven, de 1ste monteur moest het e.e.a. nog enablen in de technische ruimte in deze flat, dan mag je ervan uitgaan dat alles goed functioneert, dit was ook zo, de 1ste 6 maanden. Ik zag blokkerig beeld op sommige zenders, soms meer dan andere keren. Nu zet ik de tv uit uit pure frustratie als ik iets wil zien wat geen mooi beeld geef.
Nogmaals als er duidelijkheid had geweest op het begin dan had ik iets anders moeten bedenken dan Ziggo. Ik wil ook om die reden af van dit abonnement, een dienst wordt gewoon niet goed geleverd, zo simpel zie ik het, en er wordt vanuit Ziggo geredeneerd dat ik dan maar een versterker moet kopen. Dat is een lapmiddel die ze mij niet in de schoenen mogen schuiven nadat ik aan de 1ste monteur al had gevraagd of het signaal goed is en dat hij dit positief beantwoorde.
Even voor de goede orde: er is niets veranderd aan de aansluiting al die tijd. De 1ste medewerker gaf aan dat het signaal goed is en de tweede verteld mij dat het te zwak is en dat ik dus inderdaad blokkerig beeld krijg op sommige zenders