Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
RAPHA
Level 1

Taal en ondertiteling op Arte kan niet meer aangepast worden

Hallo, heel vervelend dat de taal op ARTE niet te regelen is.

Het is nieuw ook dat ik via programmalijst niet meer te zien is wat op de dag zelf uitgezonden wordt.

401 = programma's vandaag: is sinds 3 december niet meer te bereiken. Wel het programma voor morgen (????)

Daarbij kan een FR film niet meer in het Frans bekeken worden. Franstalige films worden in het Duits uitgezonden.

Rampzalig vind ik dit.

Wil ziggo dit nakijken en oplossen? Er zijn al zo weinig Franstalige zenders!

Bedankt

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
22 Reacties 22
Template
Level 17

@RAPHA wrote:

Hallo, heel vervelend dat de taal op ARTE niet te regelen is.

Het is nieuw ook dat ik via programmalijst niet meer te zien is wat op de dag zelf uitgezonden wordt.

401 = programma's vandaag: is sinds 3 december niet meer te bereiken. Wel het programma voor morgen (????)

Daarbij kan een FR film niet meer in het Frans bekeken worden. Franstalige films worden in het Duits uitgezonden.

Rampzalig vind ik dit.

Wil ziggo dit nakijken en oplossen? Er zijn al zo weinig Franstalige zenders!

Bedankt

Indien de klant een Mediabox Next of Next Mini heeft, zijn er toch 2 Apps? Een met Italiaanse zenders en een met Franse? Daarmee zijn er toch meerdere Franse zenders.

Arte was toch altijd 2 talig of is die optie weg? 

0 Kudos
JeanPi
Level 6

Rapha, 

je kan ook op de next via de app naar Arte kijken. Daar is Frans de standaard taal.

Er zijn heden ten dage maar weinig providers die Franstalige zenders doorgeven. Delta is zo’n uitzondering die geeft ook de Franstalige Belgische publieke omroep RTBF door zoals in het verleden een van de voorlopers van ziggo , Casema dat ook deed. Misschien voor ziggo een optie ( al dan niet in app vorm).

Garihd
Level 17

Bij mijn weten heeft of had dit kanaal via DVB-C een dubbel audio spoor. Zodat je de taal kon kiezen. 

Gezien het label Ci-module wordt er via DVB-C gekeken.

0 Kudos
Template
Level 17

@JeanPi wrote:

Rapha, 

je kan ook op de next via de app naar Arte kijken. Daar is Frans de standaard taal.

Er zijn heden ten dage maar weinig providers die Franstalige zenders doorgeven. Delta is zo’n uitzondering die geeft ook de Franstalige Belgische publieke omroep RTBF door zoals in het verleden een van de voorlopers van ziggo , Casema dat ook deed. Misschien voor ziggo een optie ( al dan niet in app vorm).

Dat zou niet nodig hoeven zijn. De Next-Mini is IP en de Next is DVB-C en IP tegelijkertijd. Die zenders zouden eigenlijk gewoon in de zapplijst kunnen. 

0 Kudos
Garihd
Level 17

Ik heb het nog even gecheckt naar er zou via de kabel dus Dvb-C nog steeds duits en Frans worden doorgegeven.

https://www.digitalbitrate.com/dtv.php?mux=C050&pid=20053&live=202&sec=0&lang=en

0 Kudos
Doman
Level 10

@Garihd  schreef:

Bij mijn weten heeft of had dit kanaal via DVB-C een dubbel audio spoor. Zodat je de taal kon kiezen. 

Gezien het label Ci-module wordt er via DVB-C gekeken.

Arte heeft inderdaad bij DVB-C/CI de keuze tussen het Franse en Duitse audiospoor.

Ook Frans en Duitse ondertitel keuze.

@RAPHA 

Je moet misschien even opnieuw de juiste audio keuze/voorkeur instellen op je TV/Decoder?

Ziggo ArteHD 2025-01-16 Humax 5050c Audio

Ziggo_20250116_Arte_Audio_Humax5050c.jpg

0 Kudos
jenson
Level 12

16 jan 2025.

Kanaal 72: Arte

Teletekst

Pagina 301..336 .. Duitse TV gids .. DONNERSTAG 16. JANUAR

Pagina 601..634 .. Duitse TV gids .. FREITAG 17. JANUAR

Pagina 401..436 .. Franse TV gids .. MARDI 03 DECEMBRE  <- deze is niet bijgewerkt

Pagina 501..534 .. Franse TV gids .. VENDREDI 17 JANVIER     

Er zijn nog steeds 2 audio kanalen. Duits en Frans.

16 jan 2025:  5:55 + 0:45  Fabelhafte Insekten

Duitse en Franse audio

Duitse en Franse ondertiteling, althans in de browser

Via Coax/DVB-C, en in de browser:

16 jan 2025: 11:55 + 0:30  Küchen der Welt           

Duitse en Franse audio

Alleen Franse ondertiteling

0 Kudos
RAPHA
Level 1
Topicstarter

Bedankt allemaal. Ik ben niet technisch genoeg om dit te volgen helaas. Zal hulp vragen, wel raar dat het opeens is.

Over:

Pagina 401..436 .. Franse TV gids .. MARDI 03 DECEMBRE  <- deze is niet bijgewerkt

Het klopt dat het niet bijgewerkt is sinds 3 december.

Moet Ziggo hier wat aan doen?

Over audiotaal: het lukt me niet een Franse film in het Frans te kijken.

Heeft er iemand tips?

0 Kudos
Doman
Level 10

@RAPHA  schreef:

Pagina 401..436 .. Franse TV gids .. MARDI 03 DECEMBRE  <- deze is niet bijgewerkt

Het klopt dat het niet bijgewerkt is sinds 3 december.

Moet Ziggo hier wat aan doen?

TeleText pagina 401 is inderdaad niet bijgewerkt sinds 3 December.

Pagina 501 (morgen) en 560 (weekoverzicht) is wel actueel.

Duitse gids op pagina 300-304 klopt wel.

Of Ziggo er wat aan moet/gaat doen, tja. 🤔

De EPG klopt wel verder.

0 Kudos
Garihd
Level 17

Arte levert zover ik weet zelf de teletekst gids aan daar zal Ziggo weinig tot geen invloed op hebben.

Wat de taalkeuze betreft hoe kijk je via welke televisie? Het kan per merk en model verschillen.

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @RAPHA, welkom op de Ziggo Community! 🙂

Zoals @Garihd al aangeeft hebben wij geen invloed op de aanvoer van teletekst en audio. Wij sturen dit 1 op 1 door. Wat voor ontvanger gebruik je? We kunnen je dan verder helpen met het wisselen van geluidsspoor.

0 Kudos
RAPHA
Level 1
Topicstarter

Hallo,

1) Ik snap dat jullie geen invloed hebben op de aanvoer van teletekst en audio. Echter zou ik niet weten wie anders dit zou moeten oplossen. Als Ziggo klant opmerken dat geen van twee optimaal werkt, lijkt het mij dat iemand bij Ziggo zich daarin zou kunnen verdiepen met als doel een oplossing hiervoor te bieden?

Hoe wordt het anders opgelost.

De Franse taal krijg ik dus niet te zien. Standaard, ook Franse films, alleen in het Duits te krijgen. Ook al pas ik de voorkeurstalen (audio) en ondertitelingskeuze (Frans).

2) wat bedoel je met: We kunnen je dan verder helpen met het wisselen van geluidsspoor.

Alvast bedankt

0 Kudos
youriy
Level 17

IMG_20250130_161238.jpg

IMG_20250130_161308.jpg

Keuze tussen frans en duits taal en ondertiteling.

0 Kudos
Roland
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @RAPHA

Vreemd dat je de taal en ondertiteling nog steeds niet kunt aanpassen. Hier moeten we eens verder in duiken. Ik kon alleen geen gegevens van je ontdekken, zou je die onder je profiel bij je privegegevens willen plaatsen?

0 Kudos
RAPHA
Level 1
Topicstarter

Hallo,

Mag ik vragen waarom je mijn privegegevens nodig hebt? Ik ben toch ingelogd, dus ik begrijp het niet echt, maar technisch ben ik niet echt

0 Kudos
RAPHA
Level 1
Topicstarter

dank je, maar dit werkt niet bij me helaas

0 Kudos
youriy
Level 17

@RAPHA  schreef:

dank je, maar dit werkt niet bij me helaas

Daarom is al een paar keer gevraagd welk apparaat (TV?) je gebruikt om je te helpen het juiste geluidsspoor te selecteren. Daar komt echter geen antwoord op. Maar je hebt nu iig gezien dat er een duits én frans geluidsspoor is.

0 Kudos
RAPHA
Level 1
Topicstarter

klopt, dat had ik allang gezien, echter het veranderen van de taal, audio en ondertiteling, heeft geen enkel invloed om de gesproken taal noch op de ondertiteling. Mijn TV is een SONY

0 Kudos
youriy
Level 17

@RAPHA  schreef:

klopt, dat had ik allang gezien, echter het veranderen van de taal, audio en ondertiteling, heeft geen enkel invloed om de gesproken taal noch op de ondertiteling. Mijn TV is een SONY

Zonder typenr. vind ik dit:

"Om geluid op digitale kanalen te selecteren, drukt u op de OPTIONS-knop en selecteert u vervolgens [Alternatieve audio]."

0 Kudos