1
Vraag
2
Reacties
wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

TVE omgezet naar HD - Beeld niet goed

TVE is omgezet naar HD deze week.

Maar waarom is het beeld zo bagger dan?

Ook staat in het beeld gewoon SD, ook al is de stream 1080i.

Geeft Ziggo wel de goede zender door?

Dit beeld ziet er echt niet uit voor een HD zender. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De resolutie zegt ook niet veel!!! Zeker niet als het signaal teveel wordt gecomprimeerd! 

 

Een 720p kanaal kan zelfs nog fijner kijken, dan een overgecomprimeerde 1080i beeld.

Bekijk in context

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@wewanl we zijn nog even in de materie gedoken voor je. Daaruit is gebleken dat TVE inderdaad naar de zogenoemde ''HD Feed'' is omgezet, maar dat de programma's nog het SD format bevatten. 

Dat is bekend en daar wordt door TVE aan gewerkt! 

Bekijk in context

rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes

TVE (kanaal 73) is nu in echte HD kwaliteit te zien. Dus geen SD beeld meer op een HD kanaal. Het SD logo is ook niet meer te zien. 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Eastersee

Level 8
  • 277Posts
  • 1Oplossingen
  • 75Likes

Volgens mij is dit een 'upscale' versie van de SD stream.

Ze hadden beter CNN oid in HD kunnen zetten, die is op dit moment meer bekeken denk ik...

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik ben met je eens dat er wel nuttigere zenders zijn om door te geven in HD, maar buiten dat is het beeld van TVE HD net een VHS band kwaliteit. Huilen met de lamp aan.

Ik hoop dat Ziggo een goede HD versie weet te vinden, want dit slaat echt nergens op.

rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes

Als dit de HD versie is van TVE dan had Ziggo gewoon voor een andere zender moeten kiezen. Ik ben echt niet de enige die zich stoort aan het feit dat Ziggo niet luistert naar de klanten. Op diverse fora zie je nu ook staan dat Ziggo wel deze Spaanse zender in nep HD doorgeeft maar het vertikt om CNN en BBC World News in HD kwaliteit door te geven. 

 

Het is ook niet slim van Ziggo omdat er nu veel plaatsen zijn waar glasvezel wordt aangelegd en dit zeker een doorslag kan zijn om te kiezen voor KPN i.p.v. Ziggo. Voor mij wel in ieder geval. 

 

Zie ook: Weer meer HD bij Ziggo | Totaal TV 

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Er is dus maar 1 zender naar HD gegaan. Jammer dat de omzetting naar HD weer een stuk stroever gaat vergeleken met de afgelopen maanden. Ook de volledige omzetting van MPEG2 naar MPEG4 zal zo in deze tempo in het eerste kwartaal van dit jaar niet gehaald worden.

Totaal TV mag ook wel beter de zenderwijzigingspagina van Ziggo lezen, want deze HD opwaardeerronde was wel van te voren aangekondigd.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw melding, @wewanl
Dit is inderdaad geen HD. Waar lees je precies dat deze over is gezet? 
In het zenderoverzicht zie ik dit ook niet terug.

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Als ik de zenderTVE bekijk bij informatie staat er sinds een week 1080i, voorheen was dat 576i.

https://mediamagazine.nl/ziggo-breidt-aanbod-hd-zenders-verder-uit-2/ 

 

rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes

@Jiri  De melding dat TVE naar HD is omgezet staat ook bij de Zenderwijzigingen al moet je wel goed kijken: 

 

Voor alle klanten met interactieve tv

Ziggo heeft het zenderaanbod in HD-kwaliteit verder uitgebreid. Sinds 9 februari zijn ook de volgende 10 zenders te zien in HD: ONS, Sat. 1, TV5MONDE, Arte, TRT Türk, Family7, Euronews, Al Jazeera English, Stingray Classica, Secret Circle. Deze maand komen daar NPO Politiek en Nieuws en TVE nog bij.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De resolutie zegt ook niet veel!!! Zeker niet als het signaal teveel wordt gecomprimeerd! 

 

Een 720p kanaal kan zelfs nog fijner kijken, dan een overgecomprimeerde 1080i beeld.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@wewanl we zijn nog even in de materie gedoken voor je. Daaruit is gebleken dat TVE inderdaad naar de zogenoemde ''HD Feed'' is omgezet, maar dat de programma's nog het SD format bevatten. 

Dat is bekend en daar wordt door TVE aan gewerkt! 

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

We zijn een paar weken verder en het is nog steeds flutbeeld op TVE. 
Ze hebben daar blijkbaar niet zo'n haast in Spanje. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De programma's zullen toch wel in HD worden opgenomen?

Een oude opname blijft oud, of dat moet digitaal worden 'verbeterd' ik dacht dat een paar aanbieders dat nu deden.

rick70

Level 10
  • 449Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes

TVE (kanaal 73) is nu in echte HD kwaliteit te zien. Dus geen SD beeld meer op een HD kanaal. Het SD logo is ook niet meer te zien. 

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Dat werd wel tijd zeg!

Ziggo pronkte hier al maanden mee.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic