Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Steefb wrote:
Dat gaat ook heel goed met een CI-Module, toch een kastje minder.
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/
Navin2000 wrote:Steefb wrote:Ja, maar zappen via CI-Module is vrij traag en ik weet niet of je een CI-Module kan combineren met een Ziggo mediabox, ik gok van niet.
Dat gaat ook heel goed met een CI-Module, toch een kastje minder.
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/
Navin2000 wrote:
Voor de duidelijkheid, uiteraard heb je dan nog steeds een Ziggo mediabox nodig voor de extra zenderpakketten, on demand diensten en opname functie. Dus Ziggo zal geen schade hiervan ondervinden.
Het voordeel van mijn voorstel is dat je kunt zappen zonder mediabox, met behulp van de DVB-C tuner van je TV. We weten allemaal dat SD kwaliteit op een flatscreen (plasma, LED, OLED) van een vrij slechte kwaliteit is. :neutral_face:
We weten allemaal dat SD kwaliteit op een flatscreen (plasma, LED, OLED) van een vrij slechte kwaliteit is
Willem-A wrote:
Natuurlijk is die kwaliteit minder. Elke Tv presteert het best als deze de resolutie krijgt aangeboden waarvoor deze is gemaakt. Maar een goede mediabox/ontvanger/decoder schaalt het SD signaal netjes en goed op, zodat je toch naar een goed beeld kan kijken.
hanh wrote:
Navin2000We weten allemaal dat SD kwaliteit op een flatscreen (plasma, LED, OLED) van een vrij slechte kwaliteit is
Ik weet dat niet. Met je neus op het scherm ziet het er wel wat minder uit.
Op normale kijkafstand, zie je het verschil niet of nauwelijks. Try it out.
hanh wrote:
Digitale Kabel TV (Euro 18,70) is een basispakket dat Ziggo van de overheid moet aanbieden. Het vervangt het traditionele analoge basispakket dat thans van de kabel wordt afgehaald en is stukken beter qua beeldkwaliteit en er worden extra zenders aangeboden. Voor meer HD, meer zenders en interactieve TV moet je TV-Start nemen (Euro 26,95).
Ja precies, maar het punt is dat je die 30 zenders die nu in SD worden aangeboden toch ook in HD kwaliteit kunt aanbieden? Wat is de reden dat Ziggo dit niet doet?
hanh wrote:
Navin2000Ja precies, maar het punt is dat je die 30 zenders die nu in SD worden aangeboden toch ook in HD kwaliteit kunt aanbieden? Wat is de reden dat Ziggo dit niet doet?Ze willen geld aan je verdienen. Niks mis mee. Het verschil tussen Kabel-TV en TV-Start moet groot genoeg zijn om een overstap aantrekkelijk te maken. Echt veel geld scheelt het niet, tenzij je een kleine beurs hebt.
Navin2000 wrote:
Ik zie net dat een CI Module niet mogelijk is bij het Kabel TV abonnement, dus die vlieger gaat niet op. Maar ik las net ook dat Ziggo meer zenders heeft toegevoegd aan het Kabel TV abonnement, maar dan wel nog steeds in SD kwaliteit. Ik snap de logica hiervan totaal niet, ik zou zeggen schroef de prijs omhoog en biedt gewoon de meeste zenders in HD aan, zonder codering. Of heeft de overheid de prijs bepaald? :thinking:
Lycke Ziggo wrote:
Ik ben bang dat we een flinke partij boze klanten gaan krijgen als we de prijs verhogen, @Navin2000. Ik durf met zekerheid te zeggen dat er dan mensen zijn die zeggen "die betere kwaliteit vind ik niet nodig. Ik wil gewoon een zo'n goedkoop mogelijk basis abonnement". We kunnen helaas niet iedereen tevreden maken/houden met onze abonnementsvormen.
Wil je meer zenders in betere (HD) kwaliteit, kan je je abonnement van kabelTV verhogen naar TVstart met een CI+ module of mediabox in bruikleen. Zoals reeds gezegd is.
Goed idee of niet? ?.
Lycke Ziggo wrote:
Ik blijf erbij dat het overgrote deel van de kabelTV klanten dit geen goed idee zal vinden om de prijzen te verhogen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.