1
Vraag
2
Reacties
Robbytel

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

TV werkt niet met CI+ module

Mijn nieuwe LG tv werkt niet met mijn oude CI+ module. Ik krijg de melding dat het toestel niet volledig ci+ geschikt is. Moet ik de tv terugsturen of heb ik een nieuwe ci+ module nodig?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Dat is vreemd. De tv is door Ziggo gecertificeerd. In het oud-Ziggogebied zelfs geschikt voor interactieve tv.

Ik neem aan dat je al een smartcard hebt. Je zou het kunnen proberen met een nieuwe CI+module. Als je er niet een van Ziggo wilt huren dan is die ook los te koop vanaf €39.

https://tweakers.net/pricewatch/344905/quantis-interactieve-ci+-13-module-ziggo.html

Bekijk in context

20 Reacties 20
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Van wie of wat krijg je die melding? Van de tv?

Wat is het typenummer van de tv?

Robbytel
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De tv geeft deze melding. Het is een LG 32LK6200PLA

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Dat is vreemd. De tv is door Ziggo gecertificeerd. In het oud-Ziggogebied zelfs geschikt voor interactieve tv.

Ik neem aan dat je al een smartcard hebt. Je zou het kunnen proberen met een nieuwe CI+module. Als je er niet een van Ziggo wilt huren dan is die ook los te koop vanaf €39.

https://tweakers.net/pricewatch/344905/quantis-interactieve-ci+-13-module-ziggo.html

Robbytel
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zal morgen maar eens bellen met Ziggo. Vreemd dat je zou moeten betalen voor een nieuwe module, als een decoder het niet goed meer doet krijg je gewoon een nieuwe!

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Huur je op dit moment de CI+ van Ziggo? Of heb je die ooit zelf gekocht?

Robbytel
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen idee eigenlijk. Het gaat om de tv van mijn moeder, ik vrees huren...

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Als zij de module huurt, dan zal Ziggo service moeten verlenen. In de factuur zal terug te vinden zijn of ze €2 aan huur betaalt.

Als ze voor 2015 al abonnee was bij het Ziggo van voor de fusie met UPC dan heeft ze de module zelf gekocht en dan zal Ziggo geen service verlenen.

Robbytel
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel! Ik zal er morgen eens induiken. Ik hoop dat de tv met een nieuwe module gaat werken.

Robbytel
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Even opgezocht, hij is gekocht, er komt geen huur voor op de rekeningen.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Dan heb je de keus om een nieuwe module te kopen of er een te huren bij Ziggo.

Doet de module het wel in een andere tv en is de smartcard nog steeds actief?

Robbytel
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vandaag de klantenservice van Ziggo gebeld. Na 10 min. in de wacht staan krijg je iemand aan de lijn die je ook geen steek verder kan helpen dus bij Bol maar een CI+  1.3 module besteld. Vraag me af wat het verschil is want volgens mij is het niets anders dan een houder voor de smartcard. Voor electronica is geen ruimte.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Er zit wel degelijk elektronica in, het decoderen van je signaal wordt door dat apparaatje gedaan.

En ruimte zat, kijk eens wat een mobieltje aan elektronica in zich heeft.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Een CI+-module in feite niets meer of minder dan een PCMIA-insteekkaart. Die werden zo’n 15 jaar geleden nog wel eens in laptops gebruikt. De PCMIA-standaard levert zelfs een beetje stroom voor de electronica in de insteekmodule: 3,3 volt.

 

Robbytel
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Probleem opgelost! Met een nieuwe CI+ module type 1.3 (@smit) werkte hij onmiddelijk. Alles werkt, ook Youtube etc. Bedankt allemaal voor het meedenken!

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Altijd leuk om te lezen. Ik waardeer het altijd zeer wanneer successen worden teruggemeld! Ik weet zeker dat dat voor de andere helpers precies zo is.

Ik wens je moeder veel kijkplezier.

Het verbaast me overigens niets dat helpdeskmedewerkers weinig verstand hebben van de situatie van oud-Ziggo-abonnees van voor de fusie. De fusie is inmiddels al meer dan 5 jaar geleden. Toch moeten er nog miljoenen apparaten en smartcards uit die tijd bij de huidige abonnees staan. Dus iets meer training zou geen kwaad kunnen.

Barb

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenavond Ziggo,

 

Ik heb een Philips 49PUS7909 tv in de slaapkamer staan, maar heb geen geluid op sommige zenders, zoals Ziggo Sport en National Geographic. De ontvanger is Samsung SMT C7140. Hoe kan ik dit oplossen??? Of moet ik een nieuwe C1 module card vragen???

Met vriendelijke groet,

Barb

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

Goedemiddag @Barb en welkom op de Community,

Vervelend dat je geen geluid hebt op de zenders Ziggo Sport en National Geographic! Ik vermoed dat er iets anders aan de hand is waardoor je geen audio hebt op deze kanalen.
Controleer eerst de binnenhuisinstallatie met deze stappen. Heb je dit gedaan en ervaar je nog steeds problemen, doorloop dan deze stappen. 

Kijk daarna of je nog steeds problemen ervaart met deze zenders. 

Kleine

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen ik heb een C1 module card. Nu zegt die bij bepaalde zenders dat die gecodeerd zijn. En dat terwijl ik diezelfde zenders gisteren nog keek wat kan ik hieraan doen ? Heb al tv uit gedaan card eruit gehaald weer tv aan en weer card erin dat tot 3x toe maar hij blijft t zelfde doen. Is er misschien 1 andere mogelijkheid? 

 

 

Met vriendelijke groet, 

Kleine . G

Micter

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Meerdere personen hebben vandaag storing e133-4 op de CI en andere hebben storingen op hun Humax box. Denk dat het probleem nu bij Ziggo ligt...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic