1
Vraag
2
Reacties
wvansluys

Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

TV voor Ziggo geschikt maar niet op mijn huisadres.

Op slaapkamer een Samsung LE32S62 tv in combinatie met Samsung Digital Cable receiver DCB-B 270R (met Irdeto kaartje) . Sinds eergisteren nog maar 15 willekeurig zenders (o.a. geen NPO 1,2,3.) te ontvangen ook na hernieuwde installatie van de DCB-B270R. De dagen ervoor werkte alles normaal. Een eerdere DCB-B270R gaf eerder ook zo "de geest". TV rechtstreeks op antenne geeft op alle kanalen ruis. Besloten tot aanschaf van nieuwe 32" tv. Nu komt het. Hebben een selectie van 1x Samsumg en 5xLG gemaakt welke alle volgens de beschrijving "Ziggo gecertificeerd" zijn en o.a. een DVB-C tuner en CI+ slot hebben. Gebruik makend van een check op de Ziggo site waarbij je je postcode, huisnummer, merk en typenummer van de tv moet invullen. Het resultaat is dat al deze tv,s niet voor mijn adres geschikt zouden zijn. Kan iemand mij uit deze verwarrende droom helpen.

24 Reacties 24
RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Op zich heeft u gelijk als het werkt niks aan veranderen. Voor ons de 'techneuten' voldoet wat we zien niet aan de huidige normen. 

 

Om op de slaapkamer TV terug te komen u bent bekent met de Ziggo Go app?

Daar is ook een versie van voor Smart TV'S en mediaspelers.

https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv

 

Daarom noemde ik Sony en Philips een ander merk kan ook deze twee hebben vaak Google TV en kunnen met de genoemde app worden gebruikt. Dit puur ter informatie, de twee LG's zijn in mijn ogen prima toestellen.

 

wvansluys
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor de reactie. Ja, de Ziggo Go app gebruik ik al van ong. het begin op een Samsung tablet. Omdat we sinds enkele weken een nieuwe modem hebben, de Ziggo Connectbox, heb ik meteen uw suggestie opgevolgd door het tablet mee naar boven genomen en de Go app geprobeerd. Heb daar goede ontvangst maar bij het opstarten wordt het Ziggo Go overzicht van alle kanalen niet allemaal elke keer ingevuld. Bedoeling wordt dat de tv boven bekabeld gaat worden, antennesignaal ligt toch al in een koker

wvansluys
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Antennesignaal = Antennekabel

wvansluys
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hallo, allemaal. Heb van Ziggo een nieuwe splitter en kabel gekregen. Geen verbetering. Heb een nieuwe TV gehaald. Ziggo gecertificeerd. Een LG 32LM 6380 PLC en er een CI+ module bijgekocht. Had zelf nog het kaartje uit de cable receiver. Aangesloten en het draait als een zonnetje. Nogmaals allemaal bedankt voor de reactie. Tot schrijfs.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Geniet van de nieuwe TV. Dank u voor de terugkoppeling.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic