1
Vraag
2
Reacties
wvansluys

Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

TV voor Ziggo geschikt maar niet op mijn huisadres.

Op slaapkamer een Samsung LE32S62 tv in combinatie met Samsung Digital Cable receiver DCB-B 270R (met Irdeto kaartje) . Sinds eergisteren nog maar 15 willekeurig zenders (o.a. geen NPO 1,2,3.) te ontvangen ook na hernieuwde installatie van de DCB-B270R. De dagen ervoor werkte alles normaal. Een eerdere DCB-B270R gaf eerder ook zo "de geest". TV rechtstreeks op antenne geeft op alle kanalen ruis. Besloten tot aanschaf van nieuwe 32" tv. Nu komt het. Hebben een selectie van 1x Samsumg en 5xLG gemaakt welke alle volgens de beschrijving "Ziggo gecertificeerd" zijn en o.a. een DVB-C tuner en CI+ slot hebben. Gebruik makend van een check op de Ziggo site waarbij je je postcode, huisnummer, merk en typenummer van de tv moet invullen. Het resultaat is dat al deze tv,s niet voor mijn adres geschikt zouden zijn. Kan iemand mij uit deze verwarrende droom helpen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
wvansluys
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hallo, allemaal. Heb van Ziggo een nieuwe splitter en kabel gekregen. Geen verbetering. Heb een nieuwe TV gehaald. Ziggo gecertificeerd. Een LG 32LM 6380 PLC en er een CI+ module bijgekocht. Had zelf nog het kaartje uit de cable receiver. Aangesloten en het draait als een zonnetje. Nogmaals allemaal bedankt voor de reactie. Tot schrijfs.

Bekijk in context

24 Reacties 24
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Verkopers schermen vaak met de term Ziggo gecertificeerd, maar dit komt niet altijd overeen met de werkelijkheid.

Welke TV is het precies?

Graag merk en model met alle cijfers en letters.

Bij wie heb je hem gekocht?

Dan kan er nagekeken worden of die werkelijk gecertificeerd is.

wvansluys
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

SamsungUE32T5300CW

LG FHD32LQ63006LA.AEU

LG 32LM6380PLC

LG32LQ63806LC

LG32LM6370PLA

Er zijn er 5 geselecteerd en niet gekocht!. Staan op de Mediamarkt site. Zit het soms in het abbo. of de aansluiting in/aan huis?. Bedankt voor de snelle reactie

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Één voorbeeldÉén voorbeeld

wvansluys
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hallo, leuk dat u reageert en mee probeert op uw adres en met uw abbo. Heb meteen met het door u geprobeerde artikelnr. ook hierproefproefhoofdaansluitinghoofdaansluiting geprobeerd. Niet dus, zie afb.. Heeft het zoals ik eerder aangaf, te maken met mijn huisaansluiting of abbo.?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@wvansluys  schreef:

Hallo, leuk dat u reageert en mee probeert op uw adres en met uw abbo. Heb meteen met het door u geprobeerde artikelnr. ook hier geprobeerd. Niet dus, zie afb.. Heeft het zoals ik eerder aangaf, te maken met mijn huisaansluiting of abbo.?



Ik heb het met de Samsung geprobeerd die is blijkbaar niet getest door Ziggo 

Screenshot_20220425-193714_Chrome~2.jpg

Deze LG blijkbaar ook niet.

 

@wvansluys  De postcode is enkel bepalend of Interactieve TV mogelijk is, dat speelt vooral in fUPC gebied.

 

Dat mooie certificaat en of een TV wel of niet in dat lijstje voorkomt zegt ook niet heel veel. 

DVB-C is een standaard, als de juiste codes ingesteld kunnen worden, zullen ze vaak wel werken. Enkel zal Ziggo het dan niet garanderen.

Met een mediabox zullen ze altijd werken, de genoemde DCB-B270R ontvanger kan zover ik weet niet met mpeg4 overweg vandaar de problemen, omdat Ziggo mpeg2 door mpeg4 vervangt. Zie dit topic

 

De Samsung LE32S62 heeft blijkbaar geen DVB-C tuner vandaar de ruis.

Met de Next Mini zal zelfs die TV nog geschikt zijn deze heeft per slot een HDMI ingang.

Een andere optie is een Humax 5200C of 5300C via marktplaats kopen. Dan moet je smartcard wel een irdeto versie zijn, en niet woonachtig in upc gebied.

wvansluys
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hallo leuk dat je reageert. Het voorbeeld van Samsung in uw mail is ook niet geschikt. Na intikken van type nrs. dient op "zoek" te worden getikt. Hierna verschijnt bij mij in het rood X jammer etc. zoals hierboven reeds gemeld. Zoals ik reeds eerder aangaf moeten de LE 32 en DCB-B270 deze is defect, worden vervangen door een nieuwe tv. Bij het checken of een van deze tv,s geschikt waren kreeg ik steeds een negatief rood antwoord. Dat was mijn vraag aan het begin van mijn topic. Een Next Mini is niet geschikt omdat ik de Connectbox heb. Ik streef naar een tv zonder extra kastje of i.d.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

We hoeven niet op zoek te tikken.

Ter voorbeeld de eerder vermelde LG als een merk/model bij Ziggo bekend komt deze vanzelf naar voren.

 

.Screenshot_20220425-222054_Chrome.jpg

Hier een andere uit uw lijstje

Screenshot_20220425-222632_Chrome.jpg

Screenshot_20220425-222829_Chrome.jpg

 

Bij u komt ongeschikt omdat u LG erbij zet! 

Screenshot_20220425-223106_Chrome.jpg

Twee van de 5 zijn geschikt. Hooguit op uw adres niet voor Interactieve TV.

Waarom zou de Next Mini ongeschikt zijn met een Connectbox? 

 

De TV is prima enkel de Mediabox is verouderd, of lees ik ergens overheen, wat is er aan de huidige TV defect?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@wvansluys "Een Next Mini is niet geschikt omdat ik de Connectbox heb."

De Next mini is zeer geschikt met een verbinding via de Connect box.

De Next mini draait hier al maanden via een Connect box, zowel bedraad als via wifi, en ook bij honderden anderen en nu de Next mini uitgerold is, inmiddels bij duizenden anderen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@Bert 

ik denk dat TS de connect box van samsung bedoeld https://www.coolblue.nl/advies/wat-is-de-samsung-one-connect-box.html

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@anoniemforum  schreef:

@Bert 

ik denk dat TS de connect box van samsung bedoeld https://www.coolblue.nl/advies/wat-is-de-samsung-one-connect-box.html


Ook daar zal de Next Mini mee samenwerken, deze kan uit zicht worden geplaatst.

 

Gezien de wens om zonder kastjes te willen kijken, zou mijn advies zijn een TV van Sony of Phlips aan te schaffen en via de Ziggo GO TV app kijken.

 

Ik  vraag mij wel af of de getoonde kabelversterker nog up to date is?

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

@anoniemforum  schreef:

@Bert 

ik denk dat TS de connect box van samsung bedoeld https://www.coolblue.nl/advies/wat-is-de-samsung-one-connect-box.html


Ik denk het niet, dan zou dit topic niet bestaan.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

de versterker is idd al oud 

ook is een van de connectors verouderd niet afgeschermd voor Digitenne en 4g

 

FE0FAA89-8239-45BF-ACE2-8C5656D477D5.jpeg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@wvansluys Hier moet sowieso een nieuwe splitter komen met een nieuwe kabel naar je modem.

Ziggo kan je die gratis toesturen.

Mogelijk zelfs een nieuwe wandcontactdoos als eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt.

Dit wordt gratis uitgevoerd door een Ziggo monteur.

 

Als je nog meer niet afgeschermde stekkers in huis hebt moeten die ook vervangen worden om allerlei storingen te voorkomen.

Dit kun je zelf doen of aan een Ziggo monteur overlaten, alles na de 1e wandcontactdoos met 1e splitter en korte kabels is voor jezelf.

 

Een Ziggo moderator kan kijken wat de beste stappen zijn.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @wvansluys,

Fijn dat er al zo goed met je wordt meegedacht! Goed beeld op je tv's op je huisadres is natuurlijk het doel!

Laten we daarom bij de basis beginnen: dat is goed signaal naar de tv toe. Ik stuur daarom -zoals geopperd- graag een splitter en coaxkabel naar je toe. Vanuit daar kijken we graag verder 🙂

wvansluys
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hallo leuk dat u reageert op mijn "probleem". Dat u een splitter en coaxkabel wilt opsturen vind ik fijn. Dus doen. Het vreemde is dat onze huiskamer tv probleemloos al jaren functioneert op de aanwezige kabels en splitter. Aan deze splitter zit de coaxkabel naar boven welke was aangesloten op een Samsung DCB-B270R cable receiver. Deze was verbonden aan de Samsung tv LE 32 S62. Deze combinatie draaide probleemloos v.a. 2014. In het afgelopen weekeinde gaf de DCB-B270R plotseling problemen. Er kwamen nog maar 15 willekeurige kanalen door en niet op volgorde . Ook de  voorganger van dit apparaat kwam zo aan zijn einde. Hebben besloten het oude spul weg te doen en iets nieuws zonder kastjes en extra kabel aan te schaffen. Na een selectie van 5 apparaten, deze gechecked via de  "tv zonder kastje" site van Ziggo waar in eerste instantie alle opgegeven tv,s niet geschikt waren voor mijn huisadres. Het begin van deze topic. Heb vanmiddag weer alle 5 de typenummers opgevoerd. Nu komen er wel 2 "groene dus geschikte" uit de check? raadsel.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Nu komen er wel 2 "groene dus geschikte" uit de check? raadsel."

Je hebt nu mogelijk geen LG of iets dergelijks ingevuld en alleen het typenummer.

 

"Het vreemde is dat onze huiskamer tv probleemloos al jaren functioneert op de aanwezige kabels en splitter."

Vrijwel alles zal na jarenlang gebruik defect raken, wandcontactdozen en splitters (er zitten filters in) en aansluitingen in stekkers kunnen verouderd raken en defect gaan of corroderen, de koperkern in coax stekkers kunnen knappen en/of alle eerder genoemde materialen kunnen niet goed afgeschermd zijn tegen 4G / 5G / Digitenne en allerlei andere nieuwe signalen die in de lucht komen.

Daarom is in 2012 Ziggo Geschikt en Kabel Keur in het leven geroepen toen 4G uitgerold werd.

Je hebt nu een splitter en een coax stekker en mogelijk zelfs de coaxkabel die vrijwel zeker voor 2012 gefabriceerd zijn.

 

het mag een klein wonder genoemd worden dat je niet eerder storingen hebt ervaren.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is geen raadsel, zoals in mijn eerdere post staat vulde u per abuis het nummer verkeerd in. De TV'S die niet door de test komen zijn niet of nog niet door de fabrikant ter test aangeboden.

 

Het probleem met de DCB-B270R heb ik ook eerder naar verwezen Ziggo heeft diverse kanalen opgewaardeerd naar HD hiervoor wordt een andere compressie techniek gebruikt waar die box niet mee overweg kan.

 

Uw TV uit 2008, de LE32S62 kan op zich wel mee, met een andere mediabox. Deze vervangen kan zeker geen kwaad. U zult nog wel via Ziggo een IRDeto CI module moeten bestellen a € 2,00 per maand, of besluiten er zelf één aan te schaffen, de smartcard  heeft u nog lees ik.

 

Dit gaat om een extra TV als ik goed lees, werkt de andere TV als er nog een is naar behoren?

wvansluys
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Inderdaad, de problemen betreffen het spul op de slaapkamer. De oude slaapkamer tv doet nu dienst op een oude desktop PC. Had hier de aansluiting voor. Mijn huiskamer tv een Samsung UE 40F7000 SLXXN draait al probleemloos sinds Jan. 2014 op dezelfde kabels en splitter. Alleen de modem is ong.2 weken geleden vernieuwd door een Ziggo connectbox. De nieuw aan te schaffen TV,s hebben o.a. internet aansluiting en kunnen ook via wifi aangesloten worden. 

wvansluys
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Geen storing komt misschien omdat als het spul goed draait, er dan ook geen reden is om met kabels te gaan "rommelen". Aansluitingen blijven dus constant aangesloten en worden dan niet fysiek belast. Alles is aangesloten op de door Multikabel omstreeks 1975-1980 aangebrachte wandaansluiting.IMG_20220426_140353 (2).jpg

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic