1
Vraag
2
Reacties
Edwin14

Level 3
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

TV springt aan bij luisteren radio

Hallo,

 

Bij het luisteren naar radio, via de Next en de home cinema set, springt de TV met een onregelmatigheid steeds aan. Soms na 10 minuten, soms na 1 uur. Het afspelen van de radio gaat gewoon verder, hij springt ook niet naar een tv-zender. Het enige probleem is dat de TV steeds aan gaat. Ik lees op dit forum al meerdere meldingen, maar nergens de oplossing. Wellicht kijk ik er overheen? Is het een issue in de Next box?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Zelf had ik ook een dergelijk probleem in een iets andere vorm @Edwin14. In het menu van de Samsung TV kan je via Instellingen -> Algemeen -> Beheer externe apparaten -> Anynet+ (HDMI-CEC) uitschakelen. Dit heb ik gedaan en sinds dat moment is de televisie hier niet meer random aangesprongen. Ik raad je aan dat eens te proberen. Je hebt dan wel meerdere afstandsbedieningen in gebruik, maar de televisie moet niet meer uit zichzelf inschakelen. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

Al geprobeerd om de Next te resetten?

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Edwin14! Ervaar je hier nog problemen mee? Zo ja, van wat voor televisie maak je gebruik? En hoe staan de HDMI-CEC instelingen van de Next? Op de mediabox check je dit via:

  1. Druk op het ‘Huisje’ op de op de afstandsbediening
  2. Navigeer naar “Instellingen” en druk op ‘OK
  3. Selecteer het tabblad "Beeld en geluid
  4. Navigeer naar: “Eén knop voor aan- en uitzetten
Edwin14
Topicstarter
Level 3
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja, maar dat biedt geen oplossing.

Edwin14
Topicstarter
Level 3
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De TV is een Samsung UE49MU6450S.

 

De gevraagde instelling staat op Uit (TV en Next gaan afzonderlijk van elkaar aan/uit).

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Zelf had ik ook een dergelijk probleem in een iets andere vorm @Edwin14. In het menu van de Samsung TV kan je via Instellingen -> Algemeen -> Beheer externe apparaten -> Anynet+ (HDMI-CEC) uitschakelen. Dit heb ik gedaan en sinds dat moment is de televisie hier niet meer random aangesprongen. Ik raad je aan dat eens te proberen. Je hebt dan wel meerdere afstandsbedieningen in gebruik, maar de televisie moet niet meer uit zichzelf inschakelen. 

Edwin14
Topicstarter
Level 3
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Met het aanpassen van deze instelling lijkt het opgelost. Tot nu toe blijft de TV uit, bedankt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic