Hallo Community,
Sinds een maandje of twee hebben wij een nieuwe televisie - een Samsung Frame 65 inch.
Alles mooi en wel, maar vanaf het begin zitten we met twee 'problemen'.
1. Elke dag om 22.03 geeft onze media box een signaal af. Dit signaal is zichtbaar doordat rechts boven in het beeld kort een melding in beeld komt. Zie foto.
Dit is een ander tijdstip, maar melding is hetzelfde. Het lijkt iets met het HDMI signaal te maken?
Ik krijg het zelfde bericht in beeld als ik via de Samsung afstandbediening de Ziggo app activeer.
Als ik live kabel televisie kijk is het niet zo'n probleem. Dan komt er even iets in beeld, maar als we nextflix kijken dan wordt dit onderbroken en schakelt de televisie vanzelf naar Ziggo. Erg irritant.
2. Het wordt nog leuker. Elke dag om exact 23.09 schakelt de televisie volledig uit. Ook dit wordt veroorzaakt door een signaal vanuit de media box.
Als ik de mediabox ontkoppel hebben we geen last van deze issues, dus hieruit concludeer ik dat het iets te maken heeft met de Ziggo Mediabox Next i.c.m. de nieuwe televisie. (bij onze oude TV hadden we dit probleem niet, maar dit was dan ook geen Smart TV, ofwel hier liep de volledige besturing via de MediaBox Next)
Applicatieversie: 76_2021080
Versie 4.34
Hardware versie: ARRIS-DCX960-MPA+
Nog even voor de zekerheid - de tijdstippen waarop dit gebeurt zijn altijd hetzelfde. Onafhankelijk van het moment waarop ik de Tv aan zet. Heeft dus niet te maken met de ECO-stand of stand-by modus volgens mij.
Als ik de TV om 23.08 aanzet, gaat hij om 23.09 uit.....
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Behalve dan door de mediabox te ontkoppelen.
Alvast bedankt.
Gr,
Jelle