1
Vraag
2
Reacties
dderksen

Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

TV opnames Programmeren met de nextbox

Ik weet dat men bezig is met het 'verbeteren' van de TV gids.

Toch wil ik nog een opmerking maken, waar de knappe Ziggo koppen even over mee moeten denken hoe op te lossen. Denk n.l. dat dit niet in het verbeter pakket komt te zitten.

 

Als ik een opname programmeer als 'neem de hele serie op' Dat doe ik bv bij 'één vandaag'.

Ik programmeer de uitzending van ca. 18:15.

De nextbox wijzigt deze opname zelf naar de late uitzending van 1:40

Dat zie ik bij het terug kijken.

Als deze late uitzending een keer niet uitgezonden wordt, dan heb ik geen opgenomen aflevering staan.

Al verschillende keren geprobeerd het opname tijdstip aan te passen maar helaas.

In basis wordt van deze uitzending, ondanks dat hij herhaalt, maar 1 exemplaar opgenomen.

Dat is in principe prima.

Want het kan nog gekker; Sommige programma's nemen 'alle' gelijk genaamde programma's op, zodat ik er een heleboel moet uitfilteren en weg moet gooien. bv op RTV utrecht.

 

Maar het kan nog gekker;

Als ik een film opneem van met name SBS, dan mis ik vaak een stuk film.

SBS heeft n.l. de onhebbelijkheid om even een journaal tussen de film door uit te zenden.

Staat ook niet altijd in de gids.

De film heeft voor en na dit journaal wel dezelfde naam, maar hij wordt niet verder opgenomen.

Heb zo al een paar films maar half gezien.

Ik moet dus altijd veel research doen, maar dan toch ook nog maar hopen dat alles opgenomen wordt.

 

En wat is er te doen aan programma's die zeggen, 'de uitslag hoor je in het programma hierna'

Ook zo'n leuke als je dat niet weet en het pas een maand later kijkt.

 

 

 

 

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De gids is nog steeds niet geheel te vertrouwen, maar daar hangt wel het opnemen vanaf.

Ziggo is al heel lang bezig om dit in orde te krijgen.

Inmiddels werkt Ziggo Sport al beter, 1 maal Formule 1 in serie opnemen, dan blijft hij de volgende trainingen, kwalificaties en races opnemen.

Het kan dus wel, nu de rest nog.

 

De regionale zenders geven geen serie en afleveringscode mee, dus dat gaat niet lukken.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De gids is nog steeds niet geheel te vertrouwen, maar daar hangt wel het opnemen vanaf.

Ziggo is al heel lang bezig om dit in orde te krijgen.

Inmiddels werkt Ziggo Sport al beter, 1 maal Formule 1 in serie opnemen, dan blijft hij de volgende trainingen, kwalificaties en races opnemen.

Het kan dus wel, nu de rest nog.

 

De regionale zenders geven geen serie en afleveringscode mee, dus dat gaat niet lukken.

dderksen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Ja Ziggo F1 is inderdaad wel goed nou.

Nu idd de rest nog.

Ik heb liever dat opnemen op de Humax manier gaat.

Maar ja, je moet met je tijd mee en uit ontwikkelen doen we tegenwoordig pas als het product al op de markt is 😞

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic