1
Vraag
2
Reacties
Elmariotje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

TV niet volledig CI+ geschikt | LG55LB730V

Hoi,

We hadden grote televisie-verhuizing in huis. De TV in onze slaapkamer is vervangen door de tv uit onze woonkamer. In de slaapkamer hebben we geen decoder of mediabox dus ik verplaatste de CI module met smartcard naar de nieuwe tv. Maar daar krijg ik nu de melding dat de TV niet volledig CI+ geschikt is.

Ik vermoed zo maar eens dat het aan de leeftijd van de smartcard zou kunnen liggen. Die is nog uit het Casema tijdperk. 🙂

Nu weet ik ook dat ik met de mediabox mini een alternatief kan kiezen, maar dan moet ik weer €5 per maand betalen plus een extra UTP kabel trekken. Als ik dan toch die UTP kabel zou trekken kan ik net zo goed via NLZIET kijken, waar ik al voor betaal. 

Kan ik via ziggo nog CI cards krijgen? Of is er misschien toch een ander probleem

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Deze CAM is alleen geschikt voor CI+ 1.1 en 1.2, terwijl jouw TV waarschijnlijk CI+ 1.3 vereist. Dit houdt in dat je een nieuwere CAM moet aanschaffen die (ook) voor CI+ 1.3 geschikt is. De smartcard kun je blijven gebruiken.

 

Je kunt tegenwoordig alleen een combinatie van CAM + smartcard huren à 2 euro/maand, het is niet meer mogelijk om een losse smartcard toegestuurd te krijgen, dit lost jouw probleem ook niet op.

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Deze CAM is alleen geschikt voor CI+ 1.1 en 1.2, terwijl jouw TV waarschijnlijk CI+ 1.3 vereist. Dit houdt in dat je een nieuwere CAM moet aanschaffen die (ook) voor CI+ 1.3 geschikt is. De smartcard kun je blijven gebruiken.

 

Je kunt tegenwoordig alleen een combinatie van CAM + smartcard huren à 2 euro/maand, het is niet meer mogelijk om een losse smartcard toegestuurd te krijgen, dit lost jouw probleem ook niet op.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik vermoed eerder je ci+ module, deze is niet geschikt voor moderne tv's.

SMiT CAM Module CI+ - Geschikt voor Ziggo Smartcard | bol.com

  • ongeschikt voor interactieve televisie
  • alleen geschikt voor CI+ 1.2 tv’s
  • ongeschikt voor CI+ 1.3 tv’s

 

Je kunt bij ziggo alleen nog maar huren, module & kaart voor 2eu p/maand.

 

Of je koopt een 1.3 ci+ module in de reguliere handel. De smartcard zal zeer waarschijnlijk gewoon werken.

 

Elmariotje
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb via marktplaats een CI+ 1.3 module gekocht en nu werkt het weer!

 

Dank voor de adviezen @Steefb en @tobiastheebe 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Top, fijn om te lezen.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat was snel, dit allemaal in een uurtje.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic