Streefwaarden

Level 5
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

TV moet aan bij radio Next Mini

Beste, gisteren de next mini geïnstalleerd, erg mooi klein. Minder kabels, minder plastic beter nagedacht voor behoud 🌏. 😘 

Min punt groot min punt wat het ecologische weer ver naar beneden drukt. 

Ik moet nu mij tv sherm aan laten staan omdat de mini geen audio in/output heeft. Erg jammer. De mini is eral een tijdje. Vandaar dat ik ook wachte. Dacht dan zijn de gebreken erwel uit. Helaas. 

Ook radio xite gaan niet meer zonder dat je je tv aan heb staan. Please fix 

 

 

32 Reacties 32
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Streefwaarden goed dat je de vragen even stelt. Hopelijk kan je iets met de genoemde tips.

Ik ben ook even gaan zoeken en vond deze handige informatie. Kan je daar iets mee?

MDJ1

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een Next Mini omdat de Cisco mediaplayer er uit gaat. Geldt dat nu ook voor het digitale radiokastje of kan ik die aansluiten los van de next mini? En blijft die het dan ook na 23 maart doen? Want radio luisteren via de tv vind ik ook ellendig.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@MDJ1 Welk digitaal radio kastje?

Als dat de Humax is, die blijft werken.

MDJ1

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is een Quantis QE317

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
MDJ1

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank! Het is nog niet gelukt om hem weer aan de praat te krijgen, ondanks het duidelijke aansluitingsschema op de site van Ziggo. Ik moet er nog verder op studeren, ik ben vriendelijk gezegd nogal onhandig met dit soort zaken.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

@Streefwaarden hopelijk heb je een hele gezellige carnavals vakantie gehad en ben je vol frisse moed weer aan de slag en zit jouw gezin niet met de gebakken peren zoals je omschreef, want die zijn vies hoor! Ik stel stoofperen voor. Maar even zonder gekheid; hoe is op dit moment de status, kunnen wij jou nog ergens bij assisteren? 

MDJ1

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Of je kunt assisteren, weet ik niet, maar de zaak is nog steeds niet aan de praat. Volgens mij heb ik hem goed aangesloten, maar het kastje wil niet echt reageren op de afstandsbediening die we er altijd bij gebruikten. Het rode lampje brandt omdat hij op het net is aangesloten. Druk je op een knop op de afstandsbediening, dan reageert dat lampje een beetje, maar er vallen geen zenders mee in te stellen of zoiets. Ik doe kennelijk iets verkeerd.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@MDJ1 dat is wel irritant natuurlijk. 

Heeft @Bert misschien nog een handige tip in deze?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er zijn tig tips, alleen is er geen informatie over hoe nu via wat, met welke binnenkomende kabel, waarvandaan is aangesloten aan de Quantis en de Quantis aan welk apparaat is aangesloten met welke kabel.

 

@MDJ1 Loop even de gebruiksaanwijzing door, mogelijk helpt je dat op weg:

Gebruiksaanwijzing Quantis DVB-C digitale radiotuner QE 317 (myhumax.info)

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

kastje rood lampje afstandbediening .......waar praat je nu over?

 

Streefwaarden
Topicstarter
Level 5
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

@Bert @Jacob  bedankt voor de tips. 40 euro verder wekt het na behoren. Misschien een tip voor de leken onder ons. Zoals ik. Wel even naar geluid opties op je tv. Anders werkt het nog niet. 😂 Kan ik deze kosten terug halen bij jullie Ziggo? Want ik blijf het belachelijke vinden. Wel radio aanbieden op je mini, maar laat wel even je tv branden 🔥. Gekke werk! 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

@Streefwaarden Goed te lezen dat het nu werkt. Helaas kunnen we de € 40,00 niet vergoeden maar ik ben het met je eens dat het handiger was geweest als we bij het bestellen van deze box hadden vermeld dat deze box niet beschikt over een optische aansluiting. We kunnen als compensatie natuurlijk altijd kijken voor een gratis zenderpakket voor een bepaalde periode, ik hoor graag van je of ik dat voor je in orde kan maken! 

Uitgelicht topic