1
Vraag
2
Reacties
Theo Almere

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

TV met CI module onder spanning laten staan?

Ik heb een TV op de slaapkamer met een CI module. Die gebruik ik niet vaak en de stekker van de TV ligt er ook vaak uit. Als ik de TV na verloop van tijd weer wil gebruiken, weigert hij meestal op te starten. De laatste keer heb ik nummer 1200 gebeld en werd Ik in de wacht gezet en op een gegeven moment werkte hij weer. Na 10 minuten wachten bleef ik in de wacht staan en heb ik de verbinding maar verbroken. De CI module werkte namelijk weer als vanouds. Ik weet ook niet of Ziggo op afstand wat heeft gedaan of dat het probleem zich vanzelf heeft opgelost? Ik kreeg meldingen dat ik niet het juiste abonnement had en dat de CI kaart was verlopen.

Klopt het wellicht dat ik de TV onder spanning moet laten staan om de CI module stand-by te houden? Heeft iemand hier ervaring mee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
Super Expert
  • 64910Posts
  • 4540Oplossingen
  • 17478Likes

Als je de TV / smartcard een aantal weken niet gebruikt, dan valt hij uit het systeem, want die moet updates ontvangen.

Het maakt niet uit of de TV aanstaat of uitstaat.

Je kunt ook zelf de smartcard weer activeren met de TV aan.

Als je na langere tijd weer TV wilt kijken, zet de TV aan en ga naar Mijn Ziggo -> Producten -> Televisie en scrol naar beneden tot je de smartcard ziet en Klik eronder op Zenders herstellen en op de nieuwe pagina onder Zenderaanbod ophalen, op Opnieuw ophalen.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Steefb

Level 19
Expert
  • 13501Posts
  • 2634Oplossingen
  • 5392Likes

@Theo Almere  schreef:

Klopt het wellicht dat ik de TV onder spanning moet laten staan om de CI module stand-by te houden? Heeft iemand hier ervaring mee?

Het is waarschijnlijk meer dat je de tv wat vaker moet gebruiken, als een ci+ card langere tijd niet gebruikt wordt moet deze weer geactiveerd worden.

Dat is vrij eenvoudig via ''mijn ziggo'' te doen.

Bert

Level 21
Super Expert
  • 64910Posts
  • 4540Oplossingen
  • 17478Likes

Als je de TV / smartcard een aantal weken niet gebruikt, dan valt hij uit het systeem, want die moet updates ontvangen.

Het maakt niet uit of de TV aanstaat of uitstaat.

Je kunt ook zelf de smartcard weer activeren met de TV aan.

Als je na langere tijd weer TV wilt kijken, zet de TV aan en ga naar Mijn Ziggo -> Producten -> Televisie en scrol naar beneden tot je de smartcard ziet en Klik eronder op Zenders herstellen en op de nieuwe pagina onder Zenderaanbod ophalen, op Opnieuw ophalen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic