1
Vraag
2
Reageer en help mee
Karoma

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

TV kijken zonder internetaansluiting

Hallo, ik ben op zoek naar info/ de mogelijkheid om tv te kunnen kijken zonder dat er een internetaansluiting aanwezig is. Het is voor op een volkstuintje, waar dus geen internet is. Is hier bij ziggo iets of een mogelijkheid voor? Internetten op zich kan natuurlijk altijd met een mobiel abonnement, maar om telkens op de telefoon tv te moeten kijken is niet zo prettig. Alvast bedankt voor een antwoord.  

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Er is dus ook geen coax?

 

Dan wordt het de groene concurrent.

DVB-T2: de techniek van Digitenne | KPN Digitenne

 

Of een schotel.

 

Ziggo biedt beide niet aan.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Karoma 

Ik weet niet hoe vaak je op je volkstuintje aanwezig bent en hoeveel je van plan bent te investeren, maar zoals ik het lees krijg je een beetje dezelfde mogelijkheid zoals je dat met een zomerhuisje hebt of aan het kamperen bent. 
Volgens mij zijn er dan een aantal mogelijkheden:

  1. Ergens een wifi-hotspot oppikken en dan werken met een wifi-versterker
  2. Een 4G-router; daar kan een Vodafone sim-kaart in
  3. Een KPN-abonnement op Digitenne nemen
  4. Een schotel op het dak van je tuinhuisje met een abonnement op CanalDigitaal

Keuze genoeg.

 

Karoma
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, bedankt voor jullie antwoorden. Het gaat om de zomermaanden voornamelijk, dus een abonnement ergens op dat zou dan voor een paar maanden zijn en ik weet niet of dat dit gaat, maar ik ga het uitzoeken. Ik neem aan dat ik met een extra simkaart ook aan een abonnement vast zit voor een langere tijd, want deze telkens uit en in de telefoon te doen lijkt me niet zo goed, of begrijp ik dat dan verkeerd. Wifi hotspot heb ik er nog niet kunnen vinden, maar nu ben ik niet zo erg bedreven in dit soort dingen. Alvast nogmaals bedankt.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Karoma je kunt ook een simkaart nemen zonder abonnement met alleen data. Maar omdat je schrijft dat je niet ècht handig bent is een abonnement bij Digitenne wellicht het meest simpele.

Karoma
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, bedankt voor het antwoord. Maar een simkaart zonder abonnement, wat moet ik me daar van voorstellen? Ik wist niet eens dat het bestond. Hebben ze die bij Vodafone?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Karoma 
Je kunt het zo gek niet verzinnen of het bestaat: zoek en vind.

Ik weet niet hoe technisch je bent, maar als je via 4G wilt kijken dan moet je wel weer een zogenaamde mifi-router hebben.

Voor wat betreft een satellietschotel op je tuinhuis, weet ik niet of medetuinders daar blij van worden. Ikzelf denk dat Digitenne de meest simpele oplossing is.

Succes met je keuze.

Karoma
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Wim C., bedankt voor de antwoorden. Ik ga kijken wat het allemaal is. Mvg.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic