1
Vraag
2
Reageer en help mee
Frodo1

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

TV kijken via Wifi

Ik wil binnenkort overstappen van Odido, i.v.m. slechte ervarigen van tv kijken via Wifi.

Nu lees ik dat je via Ziggo ook tv kan kijken met de Next Mini via Wifi. Levert dit geen problemen op?

Wat zijn jullie ervaringen?

7 Reacties 7
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 29894Posts
  • 2072Oplossingen
  • 15000Likes

De Next Mini kan inderdaad via Wi-Fi verbonden worden en dit werkt probleemloos als de signaalsterkte en -kwaliteit voldoen, echter verdient ethernet altijd de voorkeur.

Pasi

Level 18
  • 9502Posts
  • 487Oplossingen
  • 5293Likes

@Frodo1  schreef:

Ik wil binnenkort overstappen van Odido, i.v.m. slechte ervarigen van tv kijken via Wifi.

Nu lees ik dat je via Ziggo ook tv kan kijken met de Next Mini via Wifi. Levert dit geen problemen op?

Wat zijn jullie ervaringen?

Met de Mini kan u via wifi prima tv kijken, mits ( en daar komt het weer ) u goede wifi hebt ! Misschien is het beter eerst naar uw wifi te kijken. Want de kans is natuurlijk groot, dat beide aansluitpunten ( van Ziggo's coax en de glasvezel ( van Odido ) op dezelfde plek ( in meterkast ) zitten. Dus zal de overstap naar Ziggo, in feite het omwisselen van de modem/router zijn en bij de tv een ander box.
Op die wijze veranderd er b.v. niets aan waar de modem/router staat en zal er zo qua wifi ook weinig ( niets ) veranderen. Zo bekeken, zal qua wifi bij uw tv weinig veranderen....

Bijna alle standaard geleverde wifi apparatuur ( of u moet b.v. een FtitzBox hebben ) heeft hetzelfde bereik, want al dit soort apparatuur hebben dezelfde specificaties.

Natuurlijk heeft ook de Mini soms last van een slecht wifi signaal. Vooral omdat deze b.v. achterop de tv wordt gehangen en de wifi zender ergens voor de tv staat. Dit komt omdat de apparatuur in de tv het wifi signaal kan storen, maar ook de 'metalen onderdelen' het wifi signaal afschermt. Met het verplaatsen van de Mini kan e.e.a. verbeteren.

U zou b.v. nu wel wifi-6 in huis kunnen halen, maar dan moet de apparatuur wat u nu hebt, ook wifi-6 aan kunnen en dat is vaak ( nog ) niet zo.

Edit : ohh verkeerd gelezen. U stapt over van Odido naar Ziggo.

Gio2903

Level 17
  • 3085Posts
  • 160Oplossingen
  • 2192Likes

maar u hebt geen Mini. Hoe kijkt u nu dan tv ?

via de tv app van odido denk ik dan

Frodo1
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik gebruik de tv app van Odido. Bij opstarten krijg ik iedere dag de mededeling "herstarten" Speedtest op de tv geeft 50 mb aan. Dus ruim voldoende. Het probleem is de app van Odido. De Samsung tv app werkt wel altijd.

Ik kan geen kabels trekken. Ik wil gewoon de tv aanzetten en kijken. En dan via Wifi

puppie

Level 17
  • 2558Posts
  • 61Oplossingen
  • 1028Likes

als je nu via wifi kijkt zou ik eerst eens een wifi test in huis gaan doen of die wel voldoende is.
Zo nee plaats dan eens een accespoint erbij.

Frodo1
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik had al aangegeven dat ik op de TV een snelheid meet van 50Mb. Dat is ruim voldoende.

Steefb

Level 20
  • 15644Posts
  • 2966Oplossingen
  • 7102Likes

Bij wifi is niet alleen snelheid belangrijk, verstoringen kunnen ook uit andere bronnen komen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic