JKarst1994

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

TV kast start niet op

Dag allemaal,

 

De afgelopen dagen gaat mijn ziggo tv kast niet meer fatsoenlijk aan. Wanneer ik de module aanzet krijg ik het Ziggo logo op tv te zien maar daar blijft het dan bij (zie foto). De enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden is het volledig aan- en uitzetten van het modem. Echter is dit niet echt wenselijk aangezien ik dit nu dus elke keer moet doen als ik tv wil kijken. Heeft iemand wellicht hetzelfde probleem? En zo ja, hoe kan ik dit oplossen?

 

Ik hoor het graag!

 

Groet, Jelle

 

3 Reacties 3
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heb je een mediabox xl zoals je hebt aangegeven?

 

Dan zou het uit en aanzetten van een modem niet kunnen uitmaken, die maakt nl. zelf verbinding.

Je hebt toch geen utp kabel in de mediabox xl? Dit wordt afgeraden en kan diverse problemen veroorzaken.

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

En als je de media box eens helemaal stroomloos maakt, start hij dan normaal op? Tevens zou ik overgaan op een nieuwere box als ik het was! 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @JKarst1994, welkom hier!

Het schiet niet op als je lekker televisie wilt gaan kijken en de Mediabox XL niet wil opstarten. Zoals @Steefb al aangeeft heeft het resetten van je modem geen invloed op de werking van de Mediabox XL, maar frappant is het wel. Ik ben dan ook net zoals hem benieuwd of je toevallig een netwerkkabel er tussen hebt zitten? En kan het zijn dat je het verbruik van de Mediabox XL in ecomodus hebt staan? Dit zorgt er namelijk ook voor dat de Mediabox XL traag opstart. 

We zijn natuurlijk inmiddels alweer een paar dagen verder en ik ben heel benieuwd hoe de vlag erbij hangt en of je natuurlijk nog hulp nodig hebt. Ook is het mogelijk om de Mediabox XL om te ruilen naar een Mediabox Next of Next Mini zoals @Tjeerd85 al aangeeft. We horen in ieder geval graag van je!

Uitgelicht topic