1
Vraag
2
Reacties
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes

TV ineens niet volledig CI+ geschikt

Hallo,

Ik heb een LG 32LF580V Smart TV die ineens niet meer CI+ geschikt is. Heeft het jaren goed gedaan! Het type nummer komt ook niet meer voor in de lijst met geschikte TV's…  De kaart is een Smit Irdeto en staat gewoon bij ‘Producten’.. Bij sommige zenders krijg ik nu gescrambeld programma. What to do?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Boompieapp
Topicstarter
Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes

Hallo @Lycke Ziggo 

 

Probleem is opgelost. Ik had nog een CI+ module over en vervolgens opnieuw de zenders opgehaald..

Geen foutmelding meer.  De TV is dus nog steeds geschikt, ondanks dat ie niet in de lijst staat..

Bedankt iig voor het meedenken.. ook de andere community leden

Bekijk in context

9 Reacties 9
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

het is een tv uit 2015 nog niet zo gek oud

maar het kan zijn dat door een wijziging in de digitale tv frequenties of ci module die tv niet meer geschikt is 

heb je al eens geprobeerd de zender opnieuw in te stellen 

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Er was de afgelopen week wel een storing met smart cards in combinatie met CI module's en Humax ontvangers.

Dit lijkt iets anders maak de TV eens stroomloos zo lang mogelijk. Dit zou genoeg moeten zijn. Weet je welke versie CI module? Het is wel heel vreemd dat een vrij jonge* tv ineens niet meer wordt ondersteund. 

 

* de tv producenten denken daar anders over.

 

Boompieapp
Topicstarter
Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
anoniemforum wrote:

het is een tv uit 2015 nog niet zo gek oud

maar het kan zijn dat door een wijziging in de digitale tv frequenties of ci module die tv niet meer geschikt is 

heb je al eens geprobeerd de zender opnieuw in te stellen 

Yep.. fabrieksinstellingen, smartcard zenders opnieuw ophalen in Mijn Ziggo etc etc. De hele riedel van adviezen. Merkwaardig dat een TV type ineens niet meer geschikt is!

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Bij mij rijst dan de vraag gaat dit ook bij andere TV'S  ouder dan 2015 spelen?

De LG 32LM611S

Vreemd genoeg al is het een smart tv niet geschikt voor interactieve tv.

Het is heel vreemd dat een jongere tv zoals van de topic starter niet geschikt zou zijn.

Boompieapp
Topicstarter
Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
RoWi. wrote:

Bij mij rijst dan de vraag gaat dit ook bij andere TV'S  ouder dan 2015 spelen?

De LG 32LM611S

Vreemd genoeg al is het een smart tv niet geschikt voor interactieve tv.

Het is heel vreemd dat een jongere tv zoals van de topic starter niet geschikt zou zijn.

Vooral vreemd dat ie ineens uit de lijst is verdwenen. Wellicht dat een Ziggo goeroe wat licht in deze toch al donkere tijden kan brengen..

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik vermoed om eerlijk te zijn dat de tv eerder ook niet in de lijst stond, maar dat de boel gewoon wel werkte. Dat gebeurt vaak. Als een TV niet gecertificeerd is, betekent het niet dat deze niet gaat werken. We garanderen de werking echter niet.  Kan dat het geval zijn, @Boompieapp ?

Boompieapp
Topicstarter
Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
Lycke Ziggo wrote:

Ik vermoed om eerlijk te zijn dat de tv eerder ook niet in de lijst stond, maar dat de boel gewoon wel werkte. Dat gebeurt vaak. Als een TV niet gecertificeerd is, betekent het niet dat deze niet gaat werken. We garanderen de werking echter niet.  Kan dat het geval zijn, @Boompieapp ?

@Lycke Ziggo 

Geen idee. Ik moet wel bekennen dat ik die lijst niet heb ingezien een paar jaar geleden. Het werkte gewoon goed met CI+. Dus Ziggo verwijdert geen typenummers uit de lijst als ik het goed begrijp.. en houdt het gewoon een keer op?

Boompieapp
Topicstarter
Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes

Hallo @Lycke Ziggo 

 

Probleem is opgelost. Ik had nog een CI+ module over en vervolgens opnieuw de zenders opgehaald..

Geen foutmelding meer.  De TV is dus nog steeds geschikt, ondanks dat ie niet in de lijst staat..

Bedankt iig voor het meedenken.. ook de andere community leden

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

GEschikt, maar niet gecertificeerd. Dat komt veel vaker voor, hoor. Het is dan niet geheel getest en er wordt geen garantie gegeven op de werking. Ook updates en dergelijke kunnen dan voor problemen gaan zorgen. 
Hoe dan ook; super fijn dat het weer werkt! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic