1
Vraag
2
Reageer en help mee
RMB24

Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes

TV gids (wederom) van slag.

Voor de zoveelste keer is de TV gids van slag, en kan ik geen opnames inplannen van programma's welke volgens de ZIGGO GO app wel uitgezonden gaan worden.
In de TV gids via de horizon box, zijn deze programma's echter niet te zien.
Als voorbeeld stuur ik een foto (beetje wazig, maar met wat goede wil wel te zien) waarbij b.v. het journaal op NPO 1 de hele avond en nacht duurt.
Op SBS6 staat na het programma van Mr.Visser: "Evers staat op", een radio programma, waar in werkelijkheid iets anders ingepland staat. (Golden Boys van 21:30 tot 22:30)


Op de ziggo website staat GEEN storing gemeld, maar het wordt een beetje vervelend geen juiste info in de gids te zien staan, die via de ZIGGO GO app dus ook niet opgenomen zullen gaan worden. Als dat dan ook nog eens programma's zijn die niet voor replay zijn vrijgegeven, is er weer een deel van een serie verloren.
Tijd voor compensatie ZIGGO!!!
17 Reacties 17
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Lijkt er op dat de Media Box geen informatie krijgt vanuit het modem.
Staat hij in een thuisnetwerk aangesloten, dan is het raadzaam deze even te ontkoppelen, daar zit een Bug in.
Probeer het Thuisnetwerk te verbinden met de Media Box zelf.

Ander probleem kan ook zijn dat je signaal niet goed doorkomt bij je Media Box, hoe is het Signaal staat deze op Matig/Goed/Uitmuntend
Als hij matig is dan moet er een versterker aan te pas komen, staat hij halverwege op Goed dan is er weinig aan te doen, staat deze op uitmuntend dan moet de versterker eruit gehaald worden.

ik hoop dat je er iets aan hebt
RMB24
Topicstarter
Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes
xGarfieldx-Dave Bedankt voor je reactie, maar dat is het allemaal niet.
Heb hier recentelijk ook al over geklaagd, en toen zou het een storing in de Ziggo apparatuur geweest zijn, en dat is een tijdje goed gegaan, en nu weer hetzelfde.
Thuisnetwerk is niet aangesloten, vanwege weer andere problemen.
Signaal is goed, kwaliteit uitmuntend.
Thijs Ziggo heeft er recentelijk ook al iets over gezegd in een reeds gesloten topic.
Recentelijk is bij ons een nieuwe kabel vanaf de schakelkast naar mijn buurman gelegd,
(+/- 25 meter) omdat de gevlochten mantel verroest was, maar sindsdien zijn bij mij problemen gerezen, terwijl ze bij mijn buurman zijn opgelost.
Ik weet niet of dat ermee te maken kan hebben, of dat dit toeval is, maar het is wel storend telkens weer.
RMB24
Topicstarter
Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes
Het journaal op NPO1 van 17 September duurt van 22:15 tot 05:55.....
Zeker veel te melden....
Alls wat na het journaal komt, kanik dus niet timen voor opname...
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Hoop dan dat Ziggo het signaal vanuit hun kunnen regelen zodat dan de TV gids goed binnenkomt en je zegt zelf al, de TV Gids is een gevoelig probleem op de media box en dit speelt al behoorlijk lang. Ik hoop dat ze voor je met een oplossing komen en kunnen kijken of ze iets kunnen doen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hmm, hier staat de TV gids er wel goed bij, het is blijkbaar dus geen algemeen probleem.
Wanneer is de gids voor het laatst bij jou geüpdatet?
Dit kun je zien bij Menu > Opties > Diagnostiek. Je ziet daar dan 2 data staan bij Software laatst bijgewerkt ... Die 2e datum geeft de maintenance update weer, die onder andere zorgt voor de update van de TV-gids.

En even een lapmiddel, mocht het weer gebeuren, je kunt programma's ook handmatig opnemen, zo hoef je het dus toch niet te missen. Dit kan bij Menu > Media > Geplande Opname > Handmatige opname instellen.
RMB24
Topicstarter
Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes
Evert96 De datum van de update was 17 September, dus up-to-date.
Geen enkel programma was op de juiste tijd te zien in de gids.
Komt hier de laatste tijd regelmatig voor. Iets TE veel als je het mij vraagt.
Maar we wachten af wat het morgen wordt...
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hmm, vreemd! Je zou toch denken dat elke Mediabox XL de invulling van de gids op dezelfde plek ophaalt...
En in principe is elke keer dat het fout is, al te vaak 😉

Ik ben inderdaad ook erg benieuwd hoe het morgen is, aangezien hij vannacht weer een nieuwe Maintenance update gaat doen.
Wanneer morgen het nog steeds niet in orde is, wil je dan testen of het wel correct wordt weergegeven wanneer je deze stappen doorloopt?

Mediabox XL van de spanning af halen, na minuutje weer aansluiten, wanneer die opgestart is heel kort aanzetten en dan een half uur in standby laten staan. Veel tv gids problemen worden hiermee opgelost, jouw probleem wie weet ook.. 🙂
RMB24
Topicstarter
Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes
Evert96
Vandaag (18/9) was er geen probleem meer met de gids, maar een programma dat ik via de app voor opname had ingesteld, en niet te zien was in de gids op de Horizon, is dus NIET opgenomen. Gelukkig kon ik het programma vandaag wel terugkijken, maar zo loop ik wel achter de feiten aan. De opname kan ik terugkijken wanneer ik dat wil, maar replay heeft z'n beperkingen, (1 week max) en is soms niet mogelijk vanwege het niet vrijgeven van programma's.

Wanneer het zich weer voordoet, meldt ik me weer, en zal de stappen zoals je omschreef eens proberen.
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Het is natuurlijk wat lastiger, maar je kunt ook handmatig opnemen.
RMB24
Topicstarter
Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes
Steefb Weet ik, maar als het programma NIET in de TV-Gids staat, weet ik ook niet de tijden waartussen ik moet opnemen. Dus doe ik dat via de ZIGGO GO app, waar de programma's dus wel in staan met de juiste tijden, maar dat is dus NIET opgenomen.
Is dat dan anders, als ik de tijden uit de app overneem, en ze via de (lastige) Horizon timer instel? Zal dat een volgende keer (hoop eigenlijk niet dat het nodig zal zijn) eens proberen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dat de opname niet gelukt is, klinkt vrij logisch aangezien de programma's in de gids niet overeenkomen. Maar inderdaad moet het wel absoluut lukken wanneer je de tijden uit de Ziggo Go app instelt voor de handmatige opname.
En nu we toch bezig zijn met workarounds, je kunt ook altijd nog kijken op tvgids.nl 😉
Maar ja, dit zou natuurlijk niet nodig moeten zijn...
Heb je je adres gegevens in je account gegevens staan? Mocht een moderator langskomen, dan kan hij/zij direct even je Mediabox XL induiken 🙂
RMB24
Topicstarter
Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes
Steefb Er hebben al vaker Ziggo medewerkers (op afstand) iets aan mijn instellingen in het modem en Horizon XL gedaan, dus dat zal niet verandert zijn, neem ik aan.

Het vervelende vind ik altijd, dat als ik (of iemand anders...) een klacht heeft over bepaalde apparatuur, de klant zelf vaak de klacht mag oplossen, door meerdere -overigens heel goed bedoelde- tips van mede forumgebruikers of moderators op te volgen.

Als mijn auto mankementen heeft, hoef ik toch ook niet zelf in de garage aan mijn auto te sleutelen op aanwijzing van de monteur?

Ik kan mij voorstellen dat er heel wat minder technisch aangelegde klanten zijn, die de gebruikte termen al helemaal niet begrijpen, en dus compleet de weg kwijtraken bij het maken of veranderen van instellingen in de apparaten die de storing mogelijk veroorzaken.

Daar hebben we tenslotte Ziggo monteurs voor, die daar helemaal in thuis zijn.

Maar voorlopig gaat het weer zoals het hoort, maar het verbaast mij wel dat deze storing in de TV-gids zo lokaal optreed, terwijl de software update wel de juiste datum heeft, en naar ik heb begrepen een aantal keren per etmaal aan het apparaat wordt aangeboden.

We wachten de volgende onvolkomenheid maar weer af.....
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
RMB24 wrote:

Als mijn auto mankementen heeft, hoef ik toch ook niet zelf in de garage aan mijn auto te sleutelen op aanwijzing van de monteur?

Ik kan mij voorstellen dat er heel wat minder technisch aangelegde klanten zijn, die de gebruikte termen al helemaal niet begrijpen, en dus compleet de weg kwijtraken bij het maken of veranderen van instellingen in de apparaten die de storing mogelijk veroorzaken.

Ja maar voor die monteur aan je auto moet je betalen, je kan ook een specialist aan huis laten komen, kost ook geld. Je hebt natuurlijk gelijk dat Ziggo diensten goed moet leveren, maar veel van de problemen hier zitten in de thuisinstallatie en vallen onder je eigen verantwoordelijkheid. En soms onwetendheid en rtfm.
RMB24
Topicstarter
Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes
Het is alweer een poosje geleden dat ik heb gereageerd, maar dat betekent niet dat er geen problemen (meer) zijn in de TV-gids.

Hoewel de problemen zich voordoen op zenders die ik op dat moment niet bekijk of iets van wil opnemen, zijn ze nog wel degelijk aanwezig, en als ik dan bij de techn.gegevens kijk naar de datum van de software-update, blijkt dit toch echt wel de datum van de dag te zijn waarop ik dat bekijk.

Recentelijk zag ik nog dat op NPO 1 direct na het 8 uur journaal, het programma "nieuwsuur" ingepland stond, met een eindtijd van 03:00 uur.
Toen ik naar het einde van deze tijd scrolde, was het inmiddels woensdag geworden. Dan zou het programma dag en nacht 3 dagen geduurd hebben.

Nogmaals, ik had er geen last van, maar het viel op, en toont aan dat de gids nog steeds niet optimaal werkt.

Nu is er recentelijk bij ons in de straat een nieuwe kabel gelegd, omdat deze vanaf de verdeelkast (zo'n kleine 10 meter) een roestige gevlochten mantel bleek te hebben, direct onder de groene kunststof buitenkant.
Vanaf die tijd heb ik nu ook last van korte "hikjes" in het beeld en geluid, vnl op SBS6.
Wellicht dat deze problemen ook samenhangen met het signaal dat de TVgids verwerkt?

Nadat enkele weken later wederom een nieuwe kabel is getrokken door een door Ziggo ingehuurd bedrijf over een grotere lengte (ivm aansluitingen op camping a/h Markermeer)
zijn deze klachten niet minder geworden.

Dus tot op heden geen nadelige gevolgen voor mij, maar duidelijk is, dat de problemen nog niet (bij mij althans) zijn opgelost.
Om toch positief te eindigen:: Het meeste (95%) werkt wel goed, nou alleen nog ff die laatste hikjes eruit zien te krijgen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Mocht je weer een keer zo'n gekke tv-gids tegenkomen, plaats dan in dit topic daarover een berichtje. Dan kan onderzocht worden of het verkeerd aangeleverd wordt of verkeerd verwerkt wordt.

Over die hikjes, als het bij SBS6 gebeurt, lijkt het op 4G instraling. En waarschijnlijk ligt de oorzaak hiervan ergens buiten. Als je recentelijk binnen alles qua WCD's, AOP, connectoren en kabels vervangen hebt, weet je zeker dat het buiten ergens niet goed gaat. Daar kun jij verder niets aan doen, dan een monteur laten komen.
RMB24
Topicstarter
Level 10
  • 407Posts
  • 4Oplossingen
  • 40Likes
Lijkt me inderdaad dat het genoemde topic over de TV-gids, iets meer met mijn klachten kan doen.

Voor het overige ga ik er gewoon vanuit dat het een externe storing is, die voorheen door Ziggo verklaard werd als zijnde een "instralings storing" van Digitenne.
Die mast staat hier bij de oprit van de dijk Enkhuizen-Lelystad met 6kW de regio in te stralen.

Ook toen deden de storingen vnl voor op SBS6. Het is een tijdje beter gegaan, maar nu zie ik af en toe weer van die hikjes in beeld en geluid, waardoor op mijn TV de zenderinformatie ook weer kort wordt weergegeven.
Ik kan ermee leven, want ervaring leert als je dit soort zaken bij Ziggo gaat aankaarten, de problemen vaak alleen maar groter worden, met steeds weer hetzelfde verhaal over binnenbekabeling etc..
Maar dat van die TV gids zal ik, als de gelegenheid zich weer voordoet, in dat topic melden.

Tot nu toe heb ik er geen last meer van gehad, omdat de zenders waar "dubieuze" informatie stond niet door mij zijn bekeken/opgenomen, maar het valt soms wel op dat er regelmatig heel erg foute informatie in de gids staat, zoals in mijn vorige bericht al gemeld.

Dank voor je info Evert96

Gr,
Ron
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Ron,

Sja, soms is er zeer weinig tot niets te doen tegen zulke masten, helaas :sweat:
Mocht het toch te veel worden, dan zou ik of een topic starten hier op de community of chatten.

Top dat de gids nu beter 'lijkt', hopelijk blijft die ook zo en anders zien de moderators je berichtje vanzelf verschijnen 🙂

Fijne avond verder!
Evert
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic