1
Vraag
2
Reacties
Bometdebanjo

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

TV gids uitschakelen

Ik wil graag de tv gids uitzetten of de tijd dat het in beeld is veranderen. Het is namelijk bloed irritant dat de ondertiteling niet meer zichtbaar is en je halve beeld wegvalt als je van kanaal naar kanaal schakelt. Nu duurt het 5 tot 6 seconden dat je de gids ziet. Veel te lang. Dit kan korter (mand)

Dus graag een optie om dit uit te zetten of de tijd te verkorten naar 2 seconden voor de snellere lezers. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Bometdebanjo! Welkom hier op de Ziggo Community allereerst. Het spijt me dat je geïrriteerd raakt door de programmainformatie balk die te lang in beeld is na het zappen. Dat is natuurlijk niet wenselijk 😣

 

Helaas is het niet mogelijk om dat te verkorten met een instelling, maar je kunt de balk wel zelf snel doen laten verdwijnen door op de 'return' knop (pijltje terug) op je afstandsbediening te klikken direct na het zappen. In onderstaande afbeelding betreft dat knop 8. Bij het zappen heb je de afstandsbediening in de hand als het goed is en ik verwacht dat je hier dan mee geholpen bent!

 

image.png

Bekijk in context

3 Reacties 3
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Bometdebanjo! Welkom hier op de Ziggo Community allereerst. Het spijt me dat je geïrriteerd raakt door de programmainformatie balk die te lang in beeld is na het zappen. Dat is natuurlijk niet wenselijk 😣

 

Helaas is het niet mogelijk om dat te verkorten met een instelling, maar je kunt de balk wel zelf snel doen laten verdwijnen door op de 'return' knop (pijltje terug) op je afstandsbediening te klikken direct na het zappen. In onderstaande afbeelding betreft dat knop 8. Bij het zappen heb je de afstandsbediening in de hand als het goed is en ik verwacht dat je hier dan mee geholpen bent!

 

image.png

Bometdebanjo
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Erik,

Bedankt voor je antwoord. Het is een oplossing ja, maar liever zie ik die hele programma gids helemaal niet. Lijkt me toch niet moeilijk om een aan of uit knop daar voor te creëeren. Hiervoor zat ik bij KPN en daar kon dat wel (weet niet of dat nu nog zo is)  en maakte ik ook dankbaar gebruik van. Daar kon je de tijd ook naar 2 seconden zetten voor de snelle lezers. Dat is wel iets dat ik mis. 

 

Nogmaals bedankt voor je reactie en tijd. 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

helaas is die optie er niet ook staat niet in de planning om die optie toe te voegen 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic