NicoleMatthijs
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

TV gids laad niet

Beste Ziggo,

De tv gids laad niet goed. Nadat ik de aanwijzingen op jullie site heb gelezen en alle stappen heb uitgevoerd, zag ik bij de diagnostiek dat de de software het laatst is bijgewerkt op 3-01-2021. Dat is natuurlijk al een hele tijd geleden. Ook merk ik dat ik netflix niet goed kan kijken omdat er steeds onderbrekingen in het uitzenden zijn, terwijl ik op mijn tablet wel netflix kan kijken. 
Ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor mijn probleem, want alle opgenomen programma's zijn niet uitgevoerd en staan dus wel nog bij de ingeplande programma's . 

Graag jullie hulp.

Nicole

7 Reacties 7
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15074Reacties
  • 625Oplossingen
  • 3298Likes

Het niet laden van de TV gids is erg vervelend, hiervoor kan je de Media Box XL even een kwartiertje uitzetten en tot rust laten komen, daarna weer aanzetten, het kan tot 15 minuten duren voor alles weer online is.

Netflix is een ander punt, want hoe is de Media Box XL verbonden met het internet, zit deze met een Netwerk kabel naar het modem of heb je deze in Thuisnetwerk modus.

Heeft de Mediabox XL met een netwerkkabel of wifi verbinding met het modem?

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?

Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

Mediabox XL verwijderen uit het thuisnetwerk stappen plan

Laat anders eens een foto van de aansluiting van waar Ziggo het huis binnen komt zien, vaak kan het daar ook aan liggen, en het kan zijn dat de bekende UMU splitter ontbreekt.

NicoleMatthijs
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Dave,

Al meer dan 5 jaar is deze aansluiting in gebruik. Er is totaal niets veranderd. Ik heb nu meer dan 2 uur de mediabox uitgezet en nu weer aangezet en de tv-gids is nog steeds niet geladen. 

Volgens mij is de mediabox via een netwerkkabel aangesloten. Het modem hangt in de meterkast en de kabel is via de tv aansluiting in de woonkamer met de tv verbonden. Er is geen thuisnetwerk. Ik heb maar 1 tv en verder alleen internet.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15074Reacties
  • 625Oplossingen
  • 3298Likes

Dan is dat uitgesloten.

Welke Software heeft de Media Box XL dat is van belang, omdat er dan een UMU stekker geregeld kan worden.

NicoleMatthijs
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Dave,

Geen idee! Waar kan ik dat vinden? Ik heb dit apparaat al heel wat jaren.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15074Reacties
  • 625Oplossingen
  • 3298Likes

Heb je nog geen bericht gehad van een Upgrade door Ziggo.

NicoleMatthijs
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee, dat heb ik nog niet gekregen

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 7874Reacties
  • 655Oplossingen
  • 1670Likes

Goedemiddag @NicoleMatthijs en welkom op de Community,

Ontzettend vervelen dat je op dit moment problemen ervaart met de weergave van de TV Gids (EPG) en de Netflix app op de Ziggo Mediabox XL! Om het probleem met de TV gids op te lossen raad ik aan
naar de stappen in dit eerdere topic te kijken. Het probleem met de Netflix app los je op met deze informatie. Ga ook na of de Ziggo Mediabox XL op dit moment is opgenomen in het thuisnetwerk zoals @Dave- ook al aangeeft.
Als dat het geval is kan dat namelijk ook voor vervelend storingsklachten zorgen. 

Tot slot, het klopt dat er nieuwe software voor de Ziggo Mediabox XL beschikbaar is. Je ontvangt bericht zodra ook voor jouw Mediabox XL de nieuwe software te installeren is. De nieuwe update wordt namelijk gefaseerd uitgerold. 
Hier lees je daarover meer. 

Laat je het weten als je nog vragen hebt, of wanneer het niet lukt? We helpen jou dan graag verder.

Nog een fijne dag gewenst!

Groeten,

Paul