Onlangs een anderhalf jaar oude Samsung QLED TV gekocht en (van iemand anders) een jonge Samsung soundbar (HW-MS650 met ingebouwde subwoofer). Vervolgens een HDMI-kabel gekocht bij Expert. Kabel aangesloten op tv en soundbar; beide via de eARC HDMI-poort. Klaar om tv te kjken en te genieten van een goed geluid!
Helaas valt het geluid zeer regelmatig een of twee seconden uit. Soms zelfs langer geen geluid. Dan moet ik de tv aan en uit zetten om weer geluid te krijgen.
Ziggo Klantenservice gebeld: probleem wordt herkent, komt vaker voor bij de Next Mini mediabox. Ik werd verwezen naar deze community.
Dus: HELP!!!!!!!
Bij voorbaat dank!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Mijn zoon was vandaag op bezoek, pakte de afstandbediening van de TV en schakelde via Instellingen (radertje) naar Alle Instellingen naar Geluid. Vervolgens naar Geluidsuitvoer en koos daarna voor Soundbar en Sluiten. Nu zijn de geluidsonderbrekingen verleden tijd. En dat met een gewone HDMI 2.0 kabel, geen 2.1 versie (is voor 8k) nodig.
Allen bedankt voor het meedenken!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @JanG13
Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant-forum waar ikzelf ook klant ben.
Om maar bij het begin te beginnen: u heeft uw Mediabox Next Mini aangesloten op HDMI-IN [6] van uw soundbar en de HDMI OUT [7] van UW soundbar heeft u gebruikt om uw TV aan te sluiten?
Mediabox Next Mini is aangesloten op HDMI-poort van mijn tv (nr 1 van de vier beschikbare HDMI-poorten). Wanneer ik mediabox aansluit op HDMI-IN van de soundbar kr[jg ik de melding: "Voeding van apparaatfout controleren"
HDMI-kabel is aangesloten op HDMI-poort 3 (eARC) van mijn tv. De andere stekker van de HDMI-kabel is aangesloten op de HDMI OUT (eARC)-poort van de soundbar.
in dit geval is de enige oplossing de mini op de soundbar aansluiten, mogelijk moet je op de tv hdmi3 selecteren nadat je de mini aan hebt staan?
Heb je iets aan het uitgelichte antwoord van Piet de Vlieger om een HDMI/ARC kabel te gebruiken en niet een gewone HDMI kabel?
Opgelost: Geluid via soundbar hapert i.c.m. next mini - Ziggo Community
Op de Samsung Community zie ik meerdere malen het advies voorbij komen om te checken of de software van TV en Soundbar up to date is.
Mijn zoon was vandaag op bezoek, pakte de afstandbediening van de TV en schakelde via Instellingen (radertje) naar Alle Instellingen naar Geluid. Vervolgens naar Geluidsuitvoer en koos daarna voor Soundbar en Sluiten. Nu zijn de geluidsonderbrekingen verleden tijd. En dat met een gewone HDMI 2.0 kabel, geen 2.1 versie (is voor 8k) nodig.
Allen bedankt voor het meedenken!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.