Jwmd

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

TV gaat vanzelf aan en/of harder of zachter

Ik heb een 2e TV (Philips 37PFL9096) welke gebruik maakt van een CI+ kaart (Quantis). Nu heb ik sinds een maand of twee (waarschijnlijk na een update van Ziggo) problemen. De TV gaat vanzelf aan vanuit de stand-by stand en als de TV eenmaal aan staat, gaat het Ambilight willekeurig aan en uit en het geluid harder (tot héél hard) of zachter. TV kijken door via de ZiggoGo app te streamen gaat probleemloos, dus het kan niet aan mijn TV liggen. Echter, een aantal zenders mogen niet gestreamd worden waardoor ik ze niet ongestoord op mijn 2e TV kan bekijken.

Nu dan de vraag: weet iemand hoe dit probleem te verhelpen is?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jwmd
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het is ook niet de splinter, want als ik het modem los koppel gebruik ik nog steeds de splinter.

Inmiddels heb ik van Ziggo een nieuw modem gekregen (Connectbox) en daarmee de Technicolor vervangen en het probleem lijkt opgelost. Alles werkt al een halve dag normaal.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Ik ben bang dat het toch een probleem van je tv is.

Een CI+ kaart decodeert alleen maar, verder doet zo'n kaart niets met het signaal en zeker niet met Ambilight.

Om het zeker te weten kun je de module verwijderen, Ned1,2,3 en kanaal14 moeten dan gewoon blijven werken.

Jwmd
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heb ik al geprobeerd en die zijn er gewoon nog.

Jwmd
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik denk trouwens niet dat het aan de CI+ module ligt maar op de een of andere manier aan het Ziggo-signaal. 

 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Zet de tv eens 10 min. echt stroomloos. ( stekker uit stopcontact)

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Hallo @Jwmd en welkom op de Community! Wat een merkwaardig probleem, zeg! Je tv leidt een eigen leven, lijkt het. Heb je de tv al eens spanningsloos gemaakt voor 10 minuten zoals @robbo oppert? Zet eventueel de tv ook eens terug naar de fabrieksinstellingen en configureer de module opnieuw.

Als je twijfelt aan het signaal, wissel dan beide tv's eens om. Kijk vervolgens of het dan speelt. Daarmee sluit je de signaaloverdracht over de specifieke kabel naar je 2e tv uit van problemen. 

Jwmd
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb zojuist ontdekt dat het niet aan mijn tv of aan het Ziggo signaal ligt, maar aan het modem.  Mijn AOP zit aangesloten op een Tratec FRA-752/N versterker, waar ook het Ziggo signaal wordt gesplitst in een tv en internet signaal. Als ik de modem-kabel los maak van deze versterker, dan werken alle tv's prima. Verbind ik het modem weer met de versterker steekt het probleem weer de kop op. Ik heb mijn hele interne netwerk hierbij ontkoppeld, zodat het modem alleen met Ziggo verbonden was. Conclusie: hetzij de versterker/splitter of het modem zorgt voor mijn probleem. Versterker zal het niet zijn, want als het modem losgekoppeld is werkt al het tv-gebeuren uitstekend. Blijft over het modem (Technicolor TC7210). Zal dit dus onderzoeken alvorens Ziggo om een ander modem te vragen.

Bedankt voor de reacties.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Jwmd, Goed dat je nog meerder dingen hebt getest! Als je je modem loskoppelt, dan doen de tv's het wel. Er lijkt dus eerder een probleem te zitten in de splitter/ versterker, aangezien ze hier beide op aangesloten zijn. Heb je toevallig nog een andere splitter/ versterker die je kunt testen? Door alles daarop aan te sluiten?

Jwmd
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het is ook niet de splinter, want als ik het modem los koppel gebruik ik nog steeds de splinter.

Inmiddels heb ik van Ziggo een nieuw modem gekregen (Connectbox) en daarmee de Technicolor vervangen en het probleem lijkt opgelost. Alles werkt al een halve dag normaal.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dat klinkt heel erg positief, @Jwmd. We hebben ook al een tijdje hier niets meer van je gehoord. Blijft het met het nieuwe modem allemaal goed gaan? 🙂

Jwmd
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ja hoor, het probleem is opgelost! Alles werkt weer zoals het hoort.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Dat is super om te horen @Jwmd. We zijn blij dat het euvel is opgelost. Mocht je onze hulp in de toekomst nodig hebben, dan weet je ons te vinden. 

Voor nu alvast een prettig weekend! 🙂

Uitgelicht topic