Vraag
Reacties
Oplossing
LucanBovens
Level 2

TV gaat niet aan zodra de mediabox aan staat

Beste,

Sinds een aantal dagen hebben wij een Mediabox gekregen voor bij het Ziggo Complete pakket. De kwaliteit van de TV is er flink op vooruitgegaan en het is nu fijn TV kijken. Er is slecht een (belangrijk) probleem;

De TV wil niet meer aan als de mediabox is ingeschakeld. De enige manier om de TV aan te krijgen is om de stekker uit het stopcontact te halen en er weer in te stoppen zodat de TV aan gaat. 

Zodra de TV en de mediabox aan staan kan ik de TV (alleen de TV) gewoon aan en uit zetten zonder problemen. De TV reageert dan wel op de afstandsbediening en de knoppen op de TV. 

Ook de mediabox kan ik zonder problemen aan- en uitzetten terwijl de TV nog aan staat. Echter zodra zowel de mediabox als de TV beide uit staan, gaat alleen de mediabox nog aan. De TV reageert dan in principe nergens meer op; de knoppen op zowel de afstandbediening als op de TV zelf werken niet om de TV aan te krijgen. Zoals hierboven genoemd is de enige oplossing om de stekker uit het stopcontact te halen.

Is hier een oplossing voor?

Met vriendelijke groet,

Lucan 

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
LucanBovens
Level 2
Topicstarter

Volgens mij heb ik het probleem en de oplossing gevonden! Het blijkt heel simpel te zijn. De optie 'één knop voor aan- en uitzetten' stond aan. Deze zorgt er voor dat alle apparaten tegelijk met de mediabox aan of uitgezet worden. Ze moesten dan wel compatibel zijn en aangesloten via een HDMI-kabel. Bij het uitschakelen van deze optie is het probleem opgelost. Wellicht dat de TV (wegens oud model) niet compatibel is geweest met desbetreffende optie.

Bedankt voor de hulp Marcel!

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
jansmarcel
Level 16

Hallo,
Om welk merk en type van de tv gaat het hier? En hoe is de mediabox op de TV aangesloten?
Gr. Marcel

0 Kudos
LucanBovens
Level 2
Topicstarter

Het gaat om het merk Philips, type digitale breedbeeld Flat TV 32PFL7602D/10 (https://www.philips.nl/c-p/32PFL7602D_10/digitale-breedbeeld-flat-tv-met-pixel-plus-2-hd). Wat bedoelt u met de vraag hoe de mediabox op de tv is aangesloten? 

0 Kudos
jansmarcel
Level 16

Toen ik nog niet wist om welke tv het ging zat ik aan een "moderne" TV te denken waarbij er 2 richtingen verkeer over HDMI mogelijk is. En dat de mediabox het probleem zou kunnen veroorzaken doordat deze functie ingeschakeld was. BIj deze TV kan dit voor zo ver ik weet niet. SCART is wel 2 richtingen verkeer, of dit beschikbaar is hangt ook weer van het type mediabox af.

Ik vraag me af of eventueel een fabrieksreset van de mediabox het probleem op zou kunnen lossen.

0 Kudos
LucanBovens
Level 2
Topicstarter

Volgens mij heb ik het probleem en de oplossing gevonden! Het blijkt heel simpel te zijn. De optie 'één knop voor aan- en uitzetten' stond aan. Deze zorgt er voor dat alle apparaten tegelijk met de mediabox aan of uitgezet worden. Ze moesten dan wel compatibel zijn en aangesloten via een HDMI-kabel. Bij het uitschakelen van deze optie is het probleem opgelost. Wellicht dat de TV (wegens oud model) niet compatibel is geweest met desbetreffende optie.

Bedankt voor de hulp Marcel!

jansmarcel
Level 16

Graag gedaan. Ik had voorheen ook een Philips uit de 5500 serie en daar had ik het ook niet aan staan. Dus wellicht vandaar dat ik het probleem niet in die 1 knops bediening  herkende.
Mooi dat je de oplossing hebt. Veel kijkplezier weer.

0 Kudos