Nadat ik mijn tv en Next kastje heb uitgeschakeld gaat deze voornamelijk 'snachts automatisch weer aan.
Hierdoor staat mijn tv soms uren voor niets aan.
Ik heb er geen andere externe apparaten op aangesloten.
Hoe los ik dit probleem op? Dit is zeer hinderlijk en verspild onnodig stroom!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bij Philips wordt CEC - Easylink genoemd: Ik wil graag meer weten over "EasyLink HDMI". Wat is het? | Philips
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi,
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.
Kijk even in de TV instellingen of je iets kan vinden betreft CEC , als dat aan staat zet het uit.
Zelfde probleem heb ik zo af en toe ook.
Ik heb nu cec uitgezet, maar dat is voor anynet en hdmi. wat schakelijk je hier nu eigenlijk mee uit?
@puppie schreef:
Zelfde probleem heb ik zo af en toe ook.
Ik heb nu cec uitgezet, maar dat is voor anynet en hdmi. wat schakelijk je hier nu eigenlijk mee uit?
Ik denk de puls van : GA AAN ? 😉
@puppie "wat schakelijk je hier nu eigenlijk mee uit?"
En ga UIT en samenwerken en mogelijk met 1 afstandsbediening alles besturen, mits de fabrikanten van de apparaten dezelfde CEC instructies gebruiken.
Nee helaas, het probleem is nog niet opgelost. Vanmiddag is de tv weer uit zichzelf aan gegaan.
Ik kan nergens bij mijn tv instellingen iets vinden met CEC waar Ronihd het over heeft.
@MarcVS Welke TV heb je precies? Graag merk en model.
@Bert Ik heb een TV van het merk: Philips, type: 49PUS7101/12
Bij Philips wordt CEC - Easylink genoemd: Ik wil graag meer weten over "EasyLink HDMI". Wat is het? | Philips
Bedankt voor het meedenken en uitzoeken @Bert, ik denk dat dit wel eens de oplossing zou kunnen zijn.
Ik heb EasyLink nu uit gezet, waardoor de TV niet meer automatisch aangaat als ik ook de Nextbox aanzet.
Ik ga het testen maar vermoed dat het verholpen is! Dank.
@MarcVS schreef:
Bedankt voor het meedenken en uitzoeken @Bert, ik denk dat dit wel eens de oplossing zou kunnen zijn.
Ik heb EasyLink nu uit gezet, waardoor de TV niet meer automatisch aangaat als ik ook de Nextbox aanzet.
Ik ga het testen maar vermoed dat het verholpen is! Dank.
ik heb tijdens het typen er niet bij stil gestaan dat het CEC ook anders benoemd wordt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.