1
Vraag
2
Reacties
MikYon

Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

TV blijft zichzelf aan-en uitzetten

TV blijft zichzelf aan- en uitzetten. Het begon met groene strepen tijdens het tv kijken en nu blijft het beeld zwart. De afstandsbediening is dan ook onbruikbaar en moet de stekker eruit halen, wil ik de TV uitschakelen. Een maand geleden heb ik een Mediabox XL aangesloten om interactieve TV te kunnen ontvangen en ik vraag mij af, of het hiermee te maken heeft. TV kijken is dus helemaal niet meer mogelijk. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MikYon
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Hi Erik, omdat ik nu al een paar dagen geen gebruik kan maken van mijn TV, want het beeld blijft maar zwart en ook het 'zichzelf aan -en uitschakelen' blijft maar doorgaan, heb ik intussen ook contact opgenomen met Samsung en kreeg het volgende bericht:

Ik vrees dat je deze tv als overleden moet beschouwen.
Dit wordt veroorzaakt door een defect aan de voeding of het moederbord.
De tv komt dan in een zogenaamde ’continuous endless reboot loop’ terecht.
Hiervoor is een reparatie noodzakelijk. De kosten hiervan worden bepaald door een monteur.
Dit zal niet goedkoop zijn. Ik zou hier niet meer in gaan investeren.
De kans is, gezien de leeftijd, groot dat er ergens anders weer een defect ontstaat.
Uiteraard mag ik hier niet over beslissen, maar neem dit mee ter overweging..

 

Bij deze dan ook mijn dank, Erik en Bert, voor de geboden hulp!

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je toen ook de meegeleverde HDMI kabel gebruikt om de Mediabox XL aan te sluiten aan je TV?

 

Heb je de Mediabox XL al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

 

Welke TV heb je? Graag merk, model, nummers en letters.

MikYon
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Ja, ik heb de meegeleverde HDMI kabel gebruikt om de Mediabox XL aan te sluiten aan mijn TV.

Ook heb ik de Mediabox XL al enkele keren 30 seconden van de stroom  gehad.

Ik heb een Samsung TV UE46ES8000 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @MikYon! Goed dat je hier een topic bent gestart vanwege het mysterieuze probleem dat je ervaart met je televisie. Dit probleem is ontstaan sinds je de Mediabox XL hebt aangesloten? Of heeft het eerder wel goed gewerkt met de Mediabox XL aangesloten? Heb je daarnaast ook gekeken naar de HDMI CEC instellingen op zowel je mediabox als televisie? Mogelijk gooit die roet in het eten 😉

MikYon
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Hi Erik, omdat ik nu al een paar dagen geen gebruik kan maken van mijn TV, want het beeld blijft maar zwart en ook het 'zichzelf aan -en uitschakelen' blijft maar doorgaan, heb ik intussen ook contact opgenomen met Samsung en kreeg het volgende bericht:

Ik vrees dat je deze tv als overleden moet beschouwen.
Dit wordt veroorzaakt door een defect aan de voeding of het moederbord.
De tv komt dan in een zogenaamde ’continuous endless reboot loop’ terecht.
Hiervoor is een reparatie noodzakelijk. De kosten hiervan worden bepaald door een monteur.
Dit zal niet goedkoop zijn. Ik zou hier niet meer in gaan investeren.
De kans is, gezien de leeftijd, groot dat er ergens anders weer een defect ontstaat.
Uiteraard mag ik hier niet over beslissen, maar neem dit mee ter overweging..

 

Bij deze dan ook mijn dank, Erik en Bert, voor de geboden hulp!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Ontzettend goed dat je ook even met Samsung contact hierover hebt opgenomen @MikYon. De uitkomst is helaas minder, maar ik ben blij dat je deze hier met ons deelt. Daar leren we met zijn allen weer fijn. Hopelijk heb je snel de beschikking over een nieuw tv-toestel waar je nog vele jaren van kan gaan genieten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic