1
Vraag
2
Reacties
Stefanvp

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

TV beeld veranderd per 5 keer per seconde

Beste,

 

Sinds een aantal weken heb ik een LG smart tv en sindsdien als ik tv wilt kijken gaat het beeld constant van tv beeld, naar zwart beeld naar sneeuw beeld. Dit veranderd bijna elke seconde.

Iemand hier ervaring mee? Heeft iemand hier een oplossing voor? 
 

Ik hoor het graag 🙂

 

Groetjes,

 

Stefan 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Stefanvp
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Nou het probleem is “verholpen” 

Ik heb de tv terug naar fabrieksinstellingen gezet en toen deed ziggo het normaal. Toen ik de LG afstandsbediening ging koppelen aan ziggo veranderde het beeld weer om de 5sec. Waarschijnlijk kan de lg afstandsbediening niet gekoppeld worden aan de decoder. Thanks voor alle hulp @Ronihd @Dave- @Paul Ziggo @RoWi. @HereIsTom 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Hoe staat je beeld resolutie ingesteld als je op 4K of 1280p of 1280i gaat dit dan wel goed of op automatisch

 

Is je TV verbonden met een Media Box, zo ja zet deze dan op de HDMI Poort die 4:4:2 en 4:4:4 ondersteunt. 

Of probeer een andere HDMI Kabel, dat wil ook wel werken.

HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

De zender 5sex bestaat ook niet! 

Stefanvp
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Dave-  bedankt voor je snelle reactie, beeld resolutie aanpassen werkt helaas niet. 
 

Betreft HDMI poort, het is een nieuwe smart tv dus ik neem aan dat hij dit ondersteunt. 
 

De HDMI van mijn ps er ook in gedaan maar dit werkt ook niet. 
Het gekke is dat op dag 1 hij het wel deed en daarna kwam dit probleem 

 

@HereIsTom  haha sec 😉

HereIsTom

Level 5
  • 292Posts
  • 6Oplossingen
  • 39Likes

Misschien de TV even resetten naar de fabrieksinstellingen.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Stefanvp  je zou even de HDMI poorten kunnen bekijken, waarop dit probleem verholpen is, anders andere HDMI toch proberen, soms kan dit voor een oplossing zorgen.

 

Je kan nog kijken of je update’s hebt voor je TV bij instellingen > moet je even kijken elke LG is iets anders. Bij mij is het een tandwiel knop op de afstandsbediening en dan naar onderen de 3 puntjes.

 

Welke Media Box gebruik je als ik vragen mag.

Stefanvp
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Dave- 

Ik heb nog een upc mediabox.

Ik bestel wel een nieuwe HDMI? Welke is het beste?  

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

HDMI maakt weinig uit, als je TV 4K of 8K is dan kan je beste een 4K geschikte doen, maar die van Action werken ook prima.   Ik kan niet in jou budget kijken, je kan ook in de 

Ziggo Webshop  kijken, daar kost hij € 5,50 voor 2 zie HDMI Kabel Ziggo

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het gaat in het geval van UHD/4k om Highspeed HDMI kabels voor een upc box zoals de Horizon of Mediabox XL voldoet een Standard HDMI kabel ook.

Een kabeltje van de A C tion is vaak al prima.

Stefanvp
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Dave- @RoWi. Ik heb nieuwe kabels besteld, ik ben benieuwd. 
 

Ik zal jullie laten weten, als alles het weer doet.

 

Thanks ??

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Stefanvp wrote:

@Dave- @RoWi. Ik heb nieuwe kabels besteld, ik ben benieuwd. 
 

Ik zal jullie laten weten, als alles het weer doet.

 

Thanks ??

Verdwijnt het niet dan is het naar alle waarschijnlijkheid een HDCP gerelateerde communicatie storing of een defect contact in een van beide apparaten.

Ten overvloede heb je ook een andere HDMI poort op de TV geprobeerd?

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Graag gedaan en we wachten keurig op je reactie ?

Stefanvp
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@RoWi. yes alle HDMI poorten ?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Stefanvp wrote:

@RoWi. yes alle HDMI poorten ?

 

TV even los gehad van de 230 volt ? ( stekker uit stopcontact en na 30 seconden er weer in ) 

Firmware upgrade mogelijk ? 

https://www.lg.com/nl/ondersteuning/software-firmware

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemiddag @Stefanvp en welkom op de Community,

Er is zo te zien al fanatiek met je meegekeken naar een oplossing door de hier aanwezige experts. Ik begrijp dat je nu een andere HDMI kabel gaat testen. 

Kijk anders ook nog eens of HDMI-CEC aanstaat op je TV. HDMI-CEC (Consumer Electronic Control) is een handige toevoeging op nieuwe apparatuur die apparatuur in staat stelt om met andere apparaten die hierop zijn aangesloten te communiceren. In theorie klinkt dit fantastisch, maar in de praktijk komt het voor dat deze functie niet 
altijd even goed werkt. Elke fabrikant kan een eigen invulling geven aan dit protocol, wat ervoor zorgt dat niet alle apparaten even goed met elkaar werken. Gevolg kan dus zijn dat apparaten niet precies doen wat jij wilt, of wanneer een ander aangesloten apparaat met HDMI - CEC aangezet wordt
de andere apparatuur “overruled”worden. 

Je kan de optie op je tv anders eens uitzetten en nagaan of je nog steeds last hebt van wegvallend beeld. Per fabrikant worden er andere namen gebruikt voor HDMI-CEC. hieronder zie je de benamingen per merk. 

HMDI CEC benaming per merk:
•    Samsung: Anynet+
•    Sony: Bravia Sync / Control
•    LG: SimpLink
•    Philips: EasyLink
•    Panasonic: Viera Link
•    Yamaha: HDMI Control
•    Denon / Marantz: HDMI Control / CEC
•    Onkyo: RIHD (CEC)
•    PlayStation: HDMI Device Link

Laat je weten wat je bevindingen zijn nadat je de nieuwe HDMI kabel hebt aangesloten?

Stefanvp
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Paul Ziggo bedankt voor je reactie de simplink stond uit, deze heb ik weer aangezet en vice versa. Helaas is het probleem niet verholpen. Morgen komen de nieuwe hdmi kabels binnen ??

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@Stefanvp Jammer dat het met uitzetten van Simplink niet is opgelost. Dan inderdaad maar even kijken of het is opgelost met de nieuwe HDMI kabel.
Laat maar weten of het daarmee is opgelost. We zijn erg benieuwd!

Groeten,

Paul

Stefanvp
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Nou het probleem is “verholpen” 

Ik heb de tv terug naar fabrieksinstellingen gezet en toen deed ziggo het normaal. Toen ik de LG afstandsbediening ging koppelen aan ziggo veranderde het beeld weer om de 5sec. Waarschijnlijk kan de lg afstandsbediening niet gekoppeld worden aan de decoder. Thanks voor alle hulp @Ronihd @Dave- @Paul Ziggo @RoWi. @HereIsTom 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic