1
Vraag
2
Reacties
Wim12

Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

TV beeld soms blokkerig

Mijn tv scherm  is soms heel blokkerig personen zijn niet te herkennen !

Maar doe ik de wifi uit is het probleem opgelost !

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12176Posts
  • 739Oplossingen
  • 4661Likes

Een lengte van 1,5 meter is prima, deze (IEC/IEC-)kabel kan samen met het high-pass-/retourbandfilter (HPFX258-IECFM) kosteloos toegestuurd worden. De kans is groot dat dit het probleem met blokvorming oplost.

Bekijk in context

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2431Posts
  • 321Oplossingen
  • 805Likes

Goedemorgen @Wim12, laten we de ellende snel oplossen! Ik stuur je hem op, binnen 2-3 dagen heb je hem in huis. Laat je het ons weten wanneer je hem ontvangen hebt? Ik wens je een hele fijne dag! 

Bekijk in context

15 Reacties 15
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12176Posts
  • 739Oplossingen
  • 4661Likes

Gebruik je daadwerkelijk een Mediabox XL of een Humax-decoder, zoals in je profiel staat vermeld? 

Bedoel je met 'doe ik de wifi uit' dat je het modem stroomloos maakt? Zo ja, dan is het mogelijk dat de retourband/upstream vanuit het modem voor deze verstoring zorgt. Een high-pass-/retourbandfilter (HPFX258-IECFM) biedt in dat geval uitkomst, dit filter kan kosteloos door Ziggo worden toegestuurd.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 6006Posts
  • 1532Oplossingen
  • 2089Likes

Hi @Wim12
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Oei, dat klinkt niet goed! Als je zelfs al bekende tv-personen niet meer kan herkennen, dan is het slecht gesteld met de beeldkwaliteit! Ik zie dat @tobiastheebe je al handige informatie geeft. Ik ben dan ook benieuwd of je inderdaad bedoeld dat je het modem stroomloos maakt of dat je echt alleen de wifi van het modem uitschakelt. Wil je ook foto's delen van jouw hoofdaansluiting en aansluiting(en) naar de televisie? Dan kunnen we ook direct meekijken of deze nog voldoet aan de hedendaagse normen 🙂

Wim12
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja wij hebben een Humax-decoder al heel wat jaren !

En zoals ik al zei ik doe de wifi uit ! 

Dus mijn kinderen kunnen opdat moment niet op internet ,games ,PS4.

Ik heb in het verleden al vaker mensen van ziggo aan de lijn gehad ,met tv/data doormeten maar altijd op het moment van meten niets aan de hand .Maar bv een dag later !! Helemaal .....!

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12176Posts
  • 739Oplossingen
  • 4661Likes

Wi-Fi kan niet voor deze verstoring zorgen, maar als Wi-Fi is uitgeschakeld en er zijn geen apparaten via ethernet (bekabeld) verbonden met de router, dan wordt de upstream vanuit het modem vrijwel niet gebruikt (alleen maintenance ranging elke halve minuut omdat DOCSIS dat vereist) en dat kan vervolgens wel de blokvorming oplossen. Humax-decoders (ook de digitale radio QE317) zijn vrij gevoelig voor verstoring door de upstream/retourband, zeker als het zendvermogen hoog is kan er dan blokvorming optreden.

Mijn voorstel is dus alsnog om het eerder genoemde filter op de kabel naar de decoder te plaatsen.

Wim12
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

IMG20220719152150.jpgIMG20220719152157.jpgIMG20220719152133.jpg

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12176Posts
  • 739Oplossingen
  • 4661Likes

Naast het plaatsen van het filter is ook een nieuwe IEC/IEC-kabel nodig naar de decoder, de huidige is verouderd en onvoldoende afgeschermd. Wat is hiervan de lengte? Een kabel van 1,5/3/5 meter kan kosteloos toegestuurd worden, voor 7,5 meter kun je bij Ziggo Randapparatuur terecht.

Tenslotte is het AOP verouderd, een monteursafspraak voor plaatsen van een btv 01-SET is wenselijk.

Wim12
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De kabel is nu 1,5 misschien beter om iets verder van elkaar te plaatsen ?? 3m ?

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12176Posts
  • 739Oplossingen
  • 4661Likes

Een lengte van 1,5 meter is prima, deze (IEC/IEC-)kabel kan samen met het high-pass-/retourbandfilter (HPFX258-IECFM) kosteloos toegestuurd worden. De kans is groot dat dit het probleem met blokvorming oplost.

Wim12
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag Cecilia.

kun jij er voor zorgen dat ik een HPFX258-IECFM krijg toe gezonden.

En dan hopen dat deze ellende van toch wel een paar jaar verleden tijd is !

Mvg Wim12

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12176Posts
  • 739Oplossingen
  • 4661Likes

Ik weet niet of Cecilia morgen ook werkt, maar indien nodig kan ik het verzoek ook even bij de andere moderators neerleggen.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2431Posts
  • 321Oplossingen
  • 805Likes

Goedemorgen @Wim12, laten we de ellende snel oplossen! Ik stuur je hem op, binnen 2-3 dagen heb je hem in huis. Laat je het ons weten wanneer je hem ontvangen hebt? Ik wens je een hele fijne dag! 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12176Posts
  • 739Oplossingen
  • 4661Likes

@Lotte Misschien kun jij ook nog een nieuwe IEC/IEC-kabel 1,5 meter toesturen om de huidige verouderde kabel te vervangen?

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2431Posts
  • 321Oplossingen
  • 805Likes

@tobiastheebe Zeker die komt er ook aan! 

Wim12
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank u allen voor uw medewerking  !!

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 12176Posts
  • 739Oplossingen
  • 4661Likes

Geen dank, ik benieuwd naar het eindresultaat.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic