Wij hebben in ons vakantiehuisje in Friesland in 2020 een abonnement van ziggo afgesloten voor tv en internet.
de tv is een nieuwe Samsung QE49Q64RAL en goed geïnstalleerd met een CI kaart in het begin werkte alles prima,echter sinds een maand of 10 loopt het beeld niet meer synchroon met de spraak en dat is zeer storend.
ik heb vorig jaar diverse keren met ziggo gecommuniceerd en ze konden ook geen oplossing vinden na alles diverse keren opnieuw te hebben geïnstalleerd.
ze hebben toen een nieuwe CI kaart opgestuurd en deze heb ik opnieuw geïnstalleerd en dit heeft weer niets opgeleverd en alles loopt nog steeds niet synchroon,het probleem is alleen op de zenders SBS 6 en RTL 4 de rest is goed.
nu ben ik in een ziggo winkel geweest en deze adviseren een modem te bestellen met een uitgebreid pakket en dan is het opgelost.
echter weet iemand of dit te verhelpen is met of zonder modem ipv een CI kaart zit.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dit lijkt meer een probleem van de tv zelf.
In het geval dat direct gekeken word vanaf de kabel:
- Kijk bij het desbetreffende kanaal of je een ander geluidskanaal kan kiezen wel of geen DolbyDigital bijvoorbeeld.
- Zoek in het menu van de tv naar geluidsinstellingen (expert instellingen) en kijk of je daar vertraging van het geluid kan regelen.
- Bij die expert geluids instellingen zou ook een mogelijkheid moet zitten om alle geluidsinstellingen te kunnen resetten.
De CI kaart bepaald alleen welke kanalen van het slot gaan die bij je abonnement horen.
De CI kaart in combinatie met de CI+ module kan ondemand opties beschikbaar (onder de rode knop) maken, dan is een internet verbinding noodzakelijk.
Als je kijkt met de ZiggoGo tv app op de televisie kijkt is volgens mij de CI kaart niet nodig. Alleen je ziggo gebruikersnaam en paswoord, ook hierbij is een internet verbinding noodzakelijk.
Kijk ook of er een firmware update is voor de tv.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit lijkt meer een probleem van de tv zelf.
In het geval dat direct gekeken word vanaf de kabel:
- Kijk bij het desbetreffende kanaal of je een ander geluidskanaal kan kiezen wel of geen DolbyDigital bijvoorbeeld.
- Zoek in het menu van de tv naar geluidsinstellingen (expert instellingen) en kijk of je daar vertraging van het geluid kan regelen.
- Bij die expert geluids instellingen zou ook een mogelijkheid moet zitten om alle geluidsinstellingen te kunnen resetten.
De CI kaart bepaald alleen welke kanalen van het slot gaan die bij je abonnement horen.
De CI kaart in combinatie met de CI+ module kan ondemand opties beschikbaar (onder de rode knop) maken, dan is een internet verbinding noodzakelijk.
Als je kijkt met de ZiggoGo tv app op de televisie kijkt is volgens mij de CI kaart niet nodig. Alleen je ziggo gebruikersnaam en paswoord, ook hierbij is een internet verbinding noodzakelijk.
Kijk ook of er een firmware update is voor de tv.
Hartelijk dank ik ga ermee aan de slag👍
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.