Vraag
Reacties
Oplossing
Putje11
Level 2

TV beeld knippert en wordt steeds donker - erger bij gebruik Netflix

Ik dacht dat het aan mijn LG TV lag en was al aan het kijken voor een nieuwe maar gisteren kwam ik erachter dat het probleem erger is als we Netflix kijken. Daardoor denk ik nu dat het aan mijn verbinding ligt. Iemand hier ervaring mee???
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Putje11
Level 2
Topicstarter
Het probleem is verholpen, bedankt!!

Door de uiteenlopende tips heb ik besloten alles is los te halen, schoon te maken, terug naar de fabrieksinstellingen te gaan en weer opnieuw te installeren en dat heeft geholpen! Het beeld flikkert niet meer en is stabiel, helemaal blij mee!

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Kijk je Netflix via je TV of via een mediabox?
0 Kudos
Vibram Barefoot
Level 7

Kabels en aansluitingen controleren

Heb je een signaalprobleem, maar komt het signaal wel gewoon goed binnen op de hoofdaansluiting? Dan zit het probleem ergens in de kabels en splitters. Geen paniek, met een aantal eenvoudige checks kun je zo achterhalen waar het misgaat.

De kabelsnelweg in huis

We leveren je tv-signaal via een groot netwerk van kabels in de grond. Eenmaal aangekomen gaat het tv-signaal via coaxkabels in huis richting je tv. Bij meerdere televisies worden vaak splitters gebruikt. Voordat het signaal bij je tv komt maakt het dus vaak een flinke reis, waarbij onderweg wel eens wat mis kan gaan. Hierdoor kan het signaal verstoord raken en zie je slecht beeld op tv.

1. Controleer de kabels

Controleer altijd eerst of de kabels die je nu gebruikt in orde zijn. Begin hiervoor bij het eerste punt waar het signaal het pand binnenkomt: de hoofdaansluiting. Voor goed tv-beeld moeten je kabels minimaal aan de volgende punten voldoen.

• De buitenkant van de kabel is heel en heeft geen scheurtjes of knikjes.
  • Er zit altijd een connector aan het eind en de kabel is nergens aan elkaar geknoopt of geplakt.
  • De kabel heeft een minimale dikte van 7 millimeter.
  • Gebruik bij voorkeur niet te lange kabels. Dan bedoelen we: langer dan 10 meter. Dan kan er een versterker nodig zijn.
Kom je een kabel tegen die niet aan deze punten voldoet? Noteer het dan voor jezelf en ga verder met de volgende stap.

2. Controleer de connectors

Na de kabels zijn de connectors aan de beurt. Dit zijn de pluggen aan het einde van de kabel waarmee je de kabel aansluit op je tv of mediabox. Een slechte connector kan het signaal door het hele gebouw namelijk verstoren.

• De connector hoort goed vast te zitten aan de kabel.
  • De connector is heel en zit volledig rondom de kabel bevestigd.
  • De connector is van metaal. Vaak zit hier nog een plastic omhulsel omheen. Metalen connectoren zijn goed afgeschermd en minder gevoelig voor stoorbronnen.
Loop alles na en druk voor de zekerheid alle kabels goed aan. Vind je ergens een connector die afwijkt van de punten hierboven? Noteer het dan voor jezelf en ga verder met de volgende stap.

3. Controleer de splitters

Als je meerdere tv-aansluitingen in huis hebt, wordt het signaal waarschijnlijk ergens verdeeld met een tv-splitter. Ook splitters hebben invloed op het signaal. Gebruik je splitters? Controleer ze dan op de volgende punten:

• De splitter is volledig van metaal.
  • Alle aansluitingen op de splitter zijn in gebruik of niet gebruikte aansluitingen zijn afgedekt. Heb je bijvoorbeeld een driewegsplitter maar gebruik je maar twee kabels? Dan is het beter om een andere splitter te gebruiken.

4. Vervang verkeerde kabels en splitters

Heb je bij de vorige stappen een kabel, connector of splitter gevonden die niet goed is? Dan veroorzaakt dit waarschijnlijk het slechte beeld op je tv. Het is dus belangrijk dat je deze vervangt. Gebruik hiervoor alleen materiaal met het Kabel Keur-logo. Dit logo geeft aan dat de kabels, connectors en splitters zijn goedgekeurd door onafhankelijke experts en daarmee geschikt voor je Ziggo producten. Bekijk waar je deze binnenhuisbekabeling kunt kopen.
Verkooppunten Ziggo geschikt

Misschien heb je hier iets aan, AOP misschien verouderd, zijn de connectoren 4G afgeschermd?
0 Kudos
Steefb
Level 20
Wat heb je voor "beeldverbeteraars" aan staan in je tv instellingen?
Bij een slechte verbinding zie je vaak blokjes in je beeld.
0 Kudos
Putje11
Level 2
Topicstarter
Ik kijk inderdaad Netflix via de Mediabox.

"beeldverbeteraars" ??

Het gekke is dat ik geen blokjes zie maar het beeld valt om de paar seconden even donker weg of begint een paar keer te knipperen
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
Putje11 wrote:

"beeldverbeteraars" ??

Het gekke is dat ik geen blokjes zie maar het beeld valt om de paar seconden even donker weg of begint een paar keer te knipperen

Via de mediabox kijk je ook live TV beeld via een of de HDMI aansluiting ?
Als dit zo is kan het probleem ook aan de verbinding tussen de mediabox liggen en het toestel.
Haal even de HDMI kabel los uit zowel de TV en de mediabox en als het mogelijk is draai hem dan om ( wat in de box zat in de TV doen en andersom )

Haal dan ook even de stroom van je tv af ( stekker even uit het 230 volt stopcontact en doe dat ook even met de mediabox ) 30 seconde lang genoeg , mogelijk helpt dit ?
0 Kudos
Steefb
Level 20
Putje11 wrote:

"beeldverbeteraars" ??

In een TV zitten vaak allerlei instellingen om je beeld mooier/beter te maken, deze hebben vaak bijwerkingen
0 Kudos
Putje11
Level 2
Topicstarter
Iedereen bedankt, ik ga dit vanavond even uitproberen en laat weten wat het resultaat is!
0 Kudos
Putje11
Level 2
Topicstarter

Door de uiteenlopende tips heb ik besloten alles is los te halen, schoon te maken, terug naar de fabrieksinstellingen te gaan en weer opnieuw te installeren en dat heeft geholpen! Het beeld flikkert niet meer en is stabiel, helemaal blij mee!
0 Kudos
Ga naar reactie
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
Putje11 wrote:

Goed om te horen dat onze tips hebben geholpen zou zo zeggen zegt het voort !!
( het bestaan van de community ) 😉
0 Kudos