V. NuhaanHet probleem dat jij schets komt mij heel erg bekent voor.
enig verschil is de tv. Ik heb een Samsung Curved uit 2016.
Mijn internetsnelheid was prima, echter ging het beeld haperen/blokken vertonen als ik aan het internetten was.
Ik woonde nog maar sinds kort in de woning die voor de koop geheel gerenoveerd was. In elke kamer is er ook een tv/radio aansluiting.
Om er toen zeker van te zijn heb ik het volgende gedaan om te testen.
Ik heb de modem in een andere kamer geplaatst en daar aangesloten.
Vervolgens weer getest door een speedtest uit te voeren. En warempel geen blokken bij uitvoeren speedtest.
Heb toen Ziggo gebeld en het probleem aangegeven uiteraard niet aangegeven dat er geen problemen zijn als modem in andere ruimte is.
De kabel aansluitingen was als volgt:
Groene kabel komt via de muur de woonkamer binnen. De groene kabel werd bevestigd op een 4-way f-connector splitter. Vanaf de splitter aparte kabels naar de 4 kamers die voorzien zijn van een wand contact doos.
Kabels zijn allemaal nieuw en aanbevolen door ziggo.
In de woonkamer is de splitter geplaatst die je mee krijgt van Ziggo om zo de tv en modem te verbinden.
Er is bij mij een monteur geweest.
De monteur heeft als eerste de groene kabel uit de splitter gehaald en deze bevestigd aan een AOP. Op de AOP de 2-way splitter bevestigd die je van Ziggo mee hebt gekregen. Vanaf deze 2-way splitter word de modem aangesloten en de 4-way splitter waar eerst de groene kabel op zat.
De glitschers, blokken en vast lopend beeld bij gebruik van internet is na deze aanpassing verholpen.
Alleen had de monteur, de AOP niet goed bevestigd waardoor bij minste geringste beweging er storing optrad, en signial sterktes van kanalen waren beduidend minder dan voorheen (hiervan werd aangegeven om de 4-way splitter te vervangen voor een versterker). AOP vervolgens beter bevestigd en ook daardoor waren de nieuwe problemen opgelost.
Als proef op de som heb ik de 4-way splitter bevestigd via AOP. In de woonkamer door middel van de 2-way splitter tv en modem aangesloten. Signiaal sterkte en internet snelheid waren goed. Nu weer speedtest uitgevoerd en beeld van tv bleef prima intact.
De kabel die naar de 4-way splitter, modem en tv gaan zijn de mee geleverde kabels van ziggo. Mochten deze te kort zijn koop dan wel kabels met keurmerk en 4G LTE proof. Voorkom ook het gebruik van de plug and play opzet stukjes met te smalle kabels. Voorkom het aan elkaar koppelen van kabels, bij elke koppeling treed er nl signiaal verlies op.
Hopelijk heb je hier iets aan. En kan je hiermee dadelijk storingsvrij tv kijken en internetten