1
Vraag
2
Reacties
estate4all

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

TV LG 42LF75 kan geen kanalen instellen

Wie heeft er een Ziggo digitale ontvanger over?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dat zal lastig worden, de Ziggo digitale ontvangers Mediabox XL / Next / Next mini zijn allemaal in bruikleen van Ziggo en gekoppeld aan je abonnement en Mijn Ziggo.

Er zijn wel andere mediaboxen waar je de vrije kanalen op kunt ontvangen zoals b.v. Humax mediaboxen.

 

Wat doet de LG precies niet?

Welk model is het?

Bekijk in context

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

er werden idd voor afschakeling van analoge tv gratis digitale ontvangers aangeboden aan Ziggo klanten die voor 2018 al abonnee waren bij Ziggo 

 

helaas levert Ziggo die digitale ontvanger niet meer.

 

het beste kun je via marktplaats naar een Humax zoeken 

 

Bekijk in context

40 Reacties 40
Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

Niemand denk ik.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dat zal lastig worden, de Ziggo digitale ontvangers Mediabox XL / Next / Next mini zijn allemaal in bruikleen van Ziggo en gekoppeld aan je abonnement en Mijn Ziggo.

Er zijn wel andere mediaboxen waar je de vrije kanalen op kunt ontvangen zoals b.v. Humax mediaboxen.

 

Wat doet de LG precies niet?

Welk model is het?

estate4all
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De TV kan geen kanalen instellen. Volgens de helpdesk is dit omdat het een oude TV is. Overigens vreemd de TV werk zeer uitstekend bij een kennis van mij die tele2 gebruikt.

Model LG 42LF75 met o.a. HDMI aansluitingen

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Tele2 werkt met externe ontvangers niet met DVB zoals Ziggo.

Mogelijk heeft deze TV geen digitale tuner dat heb ik nog niet kunnen vinden.

 

Er wordt wel een digitale modus in de handleiding genoemd.

 

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Je kan toch een mediabox huren bij Ziggo. Omdat je televisie HDMI aansluitingen heeft, zal dat geen problemen opleveren. 

estate4all
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik blijf nog even zoeken. Volgens de nu informatie heeft Ziggo haar klanten met kabel TV voorzien van gratis Mediabox. Nu uitzoeken of deze voor mij als vaste klant ook te verkrijgen is.

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Je bedoelt de Humax 5500c ? 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

er werden idd voor afschakeling van analoge tv gratis digitale ontvangers aangeboden aan Ziggo klanten die voor 2018 al abonnee waren bij Ziggo 

 

helaas levert Ziggo die digitale ontvanger niet meer.

 

het beste kun je via marktplaats naar een Humax zoeken 

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Is dit eigenlijk wel een tv? Volgens Tweakers.net heeft dit toestel geen coax aansluiting en lijkt het dus op een monitor.

Met een setup-box is daarop natuurlijk wel tv te kijken. Dat kan b.v. met een mediabox die u bij een Ziggo abonnement neemt of een tweedehands HUMAX. Op marktplaats aangeboden Ziggo mediaboxen gaan niet werken, omdat Ziggo die niet meer activeert.

estate4all
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat kan maar dan willen ze ook gelijk een ander abonneert aansmeren 20 euro per maand meer.

estate4all
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het vreemd dat een betalende klant niet de service van Ziggo ontvangt om datgene waarvoor betaald wordt ook werkende te krijgen zonder dat er een veel hoger abonnement moet worden aangeschaft of ene mediabox gehuurd moet worden. Technisch gezien zou het toch een simpele oplossing kunne zijn? Stuur een modem die een HDMI aansluiting heeft en digitaal is. Of is dit te simpel gedacht?


En daar waar een wil is is toch een oplossing?

 

estate4all
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Jazeker het is wel degelijk een TV 😁

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@estate4all "Stuur een modem die een HDMI aansluiting heeft en digitaal is. Of is dit te simpel gedacht?"

 

Modems hebben geen HDMI aansluiting, die zijn voor de internet verbinding, niet voor directe TV beelden, behalve via een internet verbinding op een computer of een mediabox die via internet zijn beelden ontvangt.

TV gaat via coax en een DVB-C tuner in je TV om TV beelden via de coax kabel te kunnen bekijken.

 

Als je een TV aanschaft of hebt, dan kan dat voor allerlei systemen zijn, Digitenne DVB-T2, DVB-S is voor satelliet enz. of een apparaat met alleen directe beeldingangen zoals HDMI en daar kun je geen Ziggo mee ontvangen zonder mediabox.

 

Wil je een digitale ontvanger voor de vrije zenders zoals de Humax mediaboxen, dan kun je die zelf aanschaffen via een 2e hands website of kringloopwinkel of een mediabox via Ziggo met het TV Start abonnement, dan krijg je een Next mini, die heeft geen coax kabel nodig en gaat via wifi of netwerkkabel.

estate4all
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedendag,

 

Wat gaat dit kosten?

....of een mediabox via Ziggo met het TV Start abonnement, dan krijg je een Next mini, die heeft geen coax kabel nodig en gaat via wifi of netwerkkabel.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat hangt deels af van de gekozen internet snelheid. TV Start in combinatie met Internet Start gaat € 55,50 kosten.

 

Een Humax via marktplaats is voordeliger of een recentere TV. Eventueel via Ziggo Go en een Chromecast casten.

 

 

estate4all
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat hangt deels af van de gekozen internet snelheid. TV Start in combinatie met Internet Start gaat € 55,50 kosten.

 

Een Humax via marktplaats is voordeliger of een recentere TV. Eventueel via Ziggo Go en een Chromecast casten.

Dank maar er is nergens iets te vinden over prijzen van,

TV Start in combinatie met Internet Start gaat € 55,50 kosten.

Maakt deze Start een werkende TV, internet en vast bellen?

 

Ja een recentere TV. Wat is recent? Deze TV heeft nog steeds (technisch gezien) alles in huis wat er maar voor mij nodig is.

Tot nu toe heeft de helpdesk maar een ding getracht mij een nieuw (veel duurder) abonnement te willen aansmeren. Merendeel van de medewerkers waren gelukkig aardig maar er waren ook medewerkers bij die heel slechte oren hebben en hele snel naar ene welles nieters gesprek gingen, jammer was dat.

Vooralsnog ga ik er vanuit dat er een oplossing is waarbij ik niet hoef over te gaan naar een duurder abonnement.

Ga nu op zoek naar een Humax.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Terug naar het begin wat lukt er niet met het zender zoeken? 

 

Als deze TV geen dvb tuner heeft dan is deze niet recent. Dit model lijkt uit 2008 te komen en heeft volgens deze site zelfs een CI slot, dat zou in houden dat de tv geschikt zou zijn.

https://nl.hardware.info/televisies.57/lg-42lf75.21850#specificaties

 

Het genoemde Start abonnement is exclusief vaste telefonie. Dat kunt u zelf ook vinden via de Ziggo pagina's. Gewoon via Ziggo.nl dan menu optie pakketten of als u dit heeft via uw Mijn Ziggo omgeving.

 

Om geen ander of duurder abonnement te hoeven nemen blijft inderdaad een Humax over. Ik gebruik deze nog als radio ontvanger dus helaas niet over.

estate4all
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor de reactie. Volgens uw specificatie zijn er 2 HDMI aansluitingen. Op dit toestel zitten er 3 HDMI aansluitingen.  Morgen eens verder zoeken.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het om de interne tuner wat ziet u als u kanalen wil instellen? Ziet u dan een optie antenne of kabel en bij kabel staat daar analoog en digitaal? En los van de HDMI aansluitingen heeft de TV een coax aansluiting. 

 

Volgens de door mij gelinkte pagina zijn er twee modellen het model met de drie HDMI aansluitingen 37LF75 is blijkbaar geen TV en heeft deze dus geen tuner, niet analoog en niet digitaal.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic