In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.
< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven >
< Ik wil een mislukte opname doorgeven >
We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@tobiastheebe hier is al enige tijd geen antwoord geweest , hoe nu verder , kan jij de mods vragen om een update
Ik heb zojuist de moderators ingelicht.
@DON PAPA schreef:...zet dan ook niet in de begin posting "In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt" want dat schept bepaalde verwachtingen naar de klant toe...
Misschien dit ?
Ik vrees dat de Ziggo mods ooit vol goede moed zijn begonnen, om samen met de klant te proberen e.e.a. te verbeteren. 1 makkelijk onderdeel daarvan was het beter communiceren, dus is die belofte gelijk ingelost om aan te tonen, dat de Ziggo mods ook verbetering wilden.
Maar ergens onderweg zijn de mods er achter gekomen, dat het ook voor hun een loze belofte is geweest en dat al hun inzet op voorhand al verloren was, omdat er weinig ( niets ? ) aan het onderliggende systeem wordt veranderd. Sindsdien kunnen ze ook de moed niet meer opbrengen om de klanten ( wat dit onderwerp betreft ) nog te woord te staan, wetende dat ze er toch niets aan kunnen doen en zo ook de klant niet kunnen helpen.
Ik ging ervan uit dat de issues opgelost waren. Het was zo stil in dit topic.
Toch niet blijkbaar.
Op z'n minst kan de topic titel aangepast worden. Het is bijna oktober 2023 en software 5.05, 5.04 of 5.03. Niet dat de software versie iets uitmaakt voor de beruchte fouten.
Dit is zo bedacht en werkt ook zo als het bedacht is. Zolang niet ingezien wordt dat de basis al niet lekker werkt blijft het dweilen met de kraan open.
Kan er niet 1 persoon binnen Ziggo of extern de EPG data aanpassen zodat de opnames kloppen mocht er iets fout gaan.
Niet over nagedacht? Dan wordt het na ruim 2 jaar, of langer, een keer tijd.
Hi all,
Hier is inderdaad al lange tijd geen update of bericht meer geweest vanuit ons. Er zijn wel updates geweest, maar in de praktijk was het vaak efficiënter om dit te melden in het actieve EPG-topic en een reactie uit te lichten. Daar waren dan ook al berichten te vinden die er op aansloten, ik denk dan vooral aan grotere storingen/problemen.
Terechte punten die hier nu worden aangehaald, dank daarvoor. We gaan evalueren wat we het beste met dit topic kunnen doen en op basis daarvan actie ondernemen.
Hee er is leven na ruim één maand wachten op een reactie, ongelofelijk zeg.
@Alex Schreef: Er zijn wel updates geweest, maar in de praktijk was het vaak efficiënter om dit te melden in het actieve EPG-topic en een reactie uit te lichten. Daar waren dan ook al berichten te vinden die er op aansloten, ik denk dan vooral aan grotere storingen / problemen.
Nou ook in de andere topics laten jullie het best wel afweten om ons echt op de hoogte te houden wat betreft de issues waar aan gewerkt wordt (vind ik persoonlijk), zo werd er begin augustus gemeld dat door de vele mislukte opnames tijdelijk [het systeem wat ervoor zorgt dat begin- en eindtijden preciezer lopen] werd uitgezet, maar vervolgens blijft het al weer 2 maanden stil wat betreft dit issue.
Het zou fijn zijn als Ziggo is uit zichzelf met dit soort informatie zou komen (zoals jullie beloofde in de topic posting) in plaats altijd maar te wachten tot er een klant om komt vragen (dat noemen ze klantenservice)...
Maar we gaan het afwachten wat er uit de evaluatie gaat komen....
@DON PAPA volledig met je eens
Nou die evaluatie heeft nogal wat voeten in de aarde, als je daar ruim 3 weken over moet doen. Of zal dat gewoon het werk tempo zijn binnen Ziggo, want problemen oplossen gaat blijkbaar niet zo vlot bij Ziggo. Zo zijn ze ook al ruim 3 weken bezig om hele verkeerde informatie uit een orde bevestiging-mail te halen. En zo kan ik nog wel even door gaan....
@Alex we horen graag je oordeel
En weer een week verder, zonder wat te horen 😡
@Alex, ?
Deze problemen lopen al vanaf Juni 2021, dus meer dan 2 jaar en 3 maanden, en dan denken dat oplossen snel kan, ik ben er bang voor dat ziggo de extra's bij lineair TV kijken niet op orde krijgt of kan krijgen, is toch van de zotte dat er zoveel mis is op alle fronten en het zolang door suddert.🥹🥹
@Hendrik Janen is dit correct reageren door ziggo ?
Ach het interesseert ze helemaal niks deze topic, zo staat er al sinds juni 2021 in de begin topic te lezen:
---
Bekende en terugkerende issues:
"Wordt aangekondigd" in de TV Gids
“Opnemen is niet gelukt, door veranderingen in het uitzendschema”
Soms 'Geen informatie' op verschillende kanalen (update in 4.38)
(nb: deze lijst is nog niet compleet en wordt de komende tijd aangevuld)
----
Nou dan kunnen wij wel een voorstelling maken hoe er binnen Ziggo over tijd wordt gedacht 😉
echt schandalig
Hi all,
Vooralsnog is er geen nieuws te melden na mijn laatste bericht. We willen geen overhaaste beslissing nemen wat we met dit topic doen en halen vanuit meerdere afdelingen en collega's informatie op.
@Alex schreef:Hi all,
We willen geen overhaaste beslissing nemen wat we met dit topic doen .....
Target gehaald dan dus 😁
@Alex Schreef: We willen geen overhaaste beslissing nemen
Nee stel je voor dat het evalueren over wat er met een topic moet gebeuren binnen één maand beslist zou worden, dat is toch niet Ziggo waardig. Nee daar moeten jullie op zijn minst wel een paar maanden vooruit trekken, om zo'n belangrijke knoop door te hakken. Ik zeg lekker bezig hoor Ziggo "wij maken vandaag fantastisch" je moet er alleen een aantal maanden op wachten 🤣
@Alex Schreef: en halen vanuit meerdere afdelingen en collega's informatie op.
Zijn dat de afdelingen en mensen, die ons ook al maanden geen updates meer hebben gegeven in deze topic? Want dan snap ik wel dat hun stem heel belangrijk is wat er nu met deze topic moet gebeuren. Stel je voor dat ze straks niet weten waar ze met al die update informatie heen moeten, als deze topic sluit 🤣
Misschien een "poll" topic maken of de topics over de opname perikelen nog zin hebben om open te blijven of beter in het (ronde) archief kunnen.
Ik ben voor stoppen.
Target gehaald. Leven voor Ziggo nog meer fantastisch.
Ach of deze topic nu stopt of wel door gaat, dat maakt toch geen snars uit. Vanaf dat deze topic is gestart, hebben we moeten bedelen om update informatie over de issues die er al jaren zijn. En nog heeft Ziggo nooit echt openheid van zaken gegeven, dat is volgens mij ook de reden, dat ze deze topic zoveel mogelijk links hebben laten leggen al die tijd. En van alle mooie woorden in de begin posting (In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt) is daardoor nooit wat gekomen. Maar ook dat zijn we inmiddels wel van Ziggo gewend, de beloftes en mooie voornemens zijn prachtig altijd, alleen is de uitvoering hiervan vaak belabberd en bedroevend slecht.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.