Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

TV Gids en opname-issues: updates & discussie

In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.

921 Reacties 921
E. Veen

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

 ‘Ziggo bekijkt compensatie klanten vanwege slechte EPG’ volgens totaaltv.nl. In het stuk komt naar voren dat regelmatige klagers op het forum waarschijnlijk een compensatie zullen krijgen. Mensen die één of twee keer klagen omdat ze weten dat klagen niet helpt krijgen dus waarschijnlijk niets. Oplossing is elke dag maar klagen! 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@E. Veen  schreef:

...In het stuk komt naar voren dat regelmatige klagers op het forum waarschijnlijk een compensatie zullen krijgen. Mensen die één of twee keer klagen omdat ze weten dat klagen niet helpt krijgen dus waarschijnlijk niets. Oplossing is elke dag maar klagen! 


Kijkt en leest u hier eens : compensatie ontvangen vanwege de storingen 

R o b

Level 10
  • 393Posts
  • 5Oplossingen
  • 143Likes

Hallo @Mark, fijn voor de klanten die op jullie lijstje staan. Alleen vind ik het de grootst mogelijk onzin die er bestaat! Je geeft de "roeptoeters" gehoor terwijl alle Ziggo abonnees hier last van hebben. Compenseer iedereen of zorg er voor dat heel snel een betrouwbare partij de EPG gaat vullen met juiste data. Ik zou eigenlijk een 👎  als emoji onder jouw bericht willen zien... Ik denk dat je in no-time honderden dislikes zou krijgen met deze opmerking!

Seilfinkie

Level 3
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb deze week een melding gemaakt van een fout in de EPG in de vorm van een reactie op het bericht waar je dergelijke fouten kan melden. Ik wilde vandaag reageren op mijn eigen melding. Na het inloggen via mijn Ziggo-account kon ik echter mijn eigen melding nergens meer vinden.


Het ging om uitzendingen van NOS Journaal Laat op wo 29 sep, do 20 sep en vrij 1 okt. Ik heb hierop helaas geen reactie gekregen. Waarom kan ik mijn eigen bericht nu niet meer terugvinden? Na plaatsing was hij wel aanwezig.


Met vriendelijke groet

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Seilfinkie die staat een aantal postings terug:

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Fout-ontdekt-in-de-TV-Gids-EPG-Meld-het-hier/m-p/846271/highl...

 

Je kunt je eigen posings ook terug vinden in je eigen account, klik op je avatar boven in de balk of op je naam bij een bericht en je komt dan op je eigen account pagina, daar kun je dan al je postings terug vinden die je heb gedaan...

Seilfinkie

Level 3
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De weg via de avatar werkte. Dank!

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Het eerste waar @Mark over begint is dat er volgens de Ziggo voorwaarden voor niemand een compensatie mogelijk zou zijn. 

Ik zie het daarom als positief dat de mensen die veel hebben gereageerd, positief of negatief, toch op de een of andere manier daar iets voor terug krijgen.

Wat en hoe is natuurlijk de vraag. Hoe compenseer je dat er een aflevering van een serie niet opgenomen is waardoor je de serie niet als geheel kunt kijken. De strafschoppen na een voetbalwedstrijd niet opgenomen zijn. De opname van de 24 uur van Leman alleen de eerste 2 uur bevat.

Wat krijg je voor het melden dat de gids lege plekken heeft in de EPG van volgende week.

Lijkt me een aardige uitdaging.

 

Ik ben na mijn klachten 3x door Ziggo gebeld en het was toen duidelijk dat er niets te vergoeden zou zijn. Dat klopt met wat Mark nu meldt.

Tjals500

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Tja gelukkig werkt de technologie afdeling met de hoogste prioriteit aan de problemen. Dat je dan veel geld betaalt om mee te mogen doen aan de opnameloterij en de dagelijkse epg puzzel is blijkbaar gewoon de normale dienstverlening die je mag verwachten. Volgens de voorwaarden is dit dus niet iets wat gecompenceerd hoeft te worden, dus mag je als voor dat geld er gewoon niet meer van verwachten, of niet Ziggo?

 

Als het dan bijvoorbeeld, zoals vanavond, het niet eens lukt om op primetime het juiste seizoennummer bij een uitzending te krijgen op SBS6 (zie opname topic), waardoor er weer een opname misloopt, verwacht ik dus gewoon te veel

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Pasi en alle andere in deze topic, zoals ik vorige week heb beloofd, hier een update over de onderhandelingen over een compensatie voor het ruim 2,5 jaar melden van fouten in de EPG. Ik ben net gebeld door Ziggo en zij hebben mij 150 euro compensatie gegeven voor het melden van deze fouten en de ellende die deze fouten hebben veroorzaakt. Zo dan is iedereen op de hoogte hoe Ziggo het met mij heeft afgehandeld. En ik zal ook gewoon door blijven gaan om Ziggo aan te spreken op deze fouten in EPG...

edebee

Level 9
  • 301Posts
  • 0Oplossingen
  • 141Likes

@DON PAPA ziggo maakt dus weer op de een of andere manier onderscheidt , dit siert ziggo ook weer niet. Ik krijg 100 euro compensatie 😁, ongeloofelijk hoe ziggo hier weer mee omgaat het lijkt het kabinet wel. Denk dat ze liever don papa als klant behouden dan ik 🤣.  

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Ik ook 100 euro. Willekeur, naar mijn idee. Maar @DON PAPA is wel wat actiever dan ik, dat geef ik toe 😀😀

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@edebee Schreef: Ziggo maakt dus weer op de een of andere manier onderscheidt , dit siert ziggo ook weer niet.

 

Of ik ben beter in onderhandelen 🤣 Nee zonder gekheid, misschien kunnen @Mark of @Alex uitleggen waardoor er verschil in het compensatie bedrag zit? Laat ik even duidelijk zijn, ik had liever een compensatie regeling gezien voor alle Ziggo klanten, dit heb ik ook aangegeven in het gesprek met Ziggo. Maar dat was niet mogelijk volgens de Ziggo medewerker die ik aan de telefoon had...

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3837Posts
  • 80Oplossingen
  • 2889Likes

@DON PAPA  schreef:

[...KNIP....]

Zo dan is iedereen op de hoogte hoe Ziggo het met mij heeft afgehandeld. En ik zal ook gewoon door blijven gaan om Ziggo aan te spreken op deze fouten in EPG...


 

Hier € 100,- compensatie. De aankondiging in de mail was voor mij niet nodig geweest, dit suggereerde dat er onderhandeling mogelijk was.

@DON PAPA 

Verschil moet er wezen! 😉

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

En ik heb aangegeven liever een oplossing te zien als een doekje voor het bloeden.

 

Wat wel lachwekkend was is dat de compensatie met de eerste factuur verrekend wordt en dat de rest wordt overgemaakt. Mijn rekening is 99,50, dus moeten ze daarna nog 0,50 overmaken…😂

mdpeters124

Level 15
  • 1304Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

mij is 150 euro geboden

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3837Posts
  • 80Oplossingen
  • 2889Likes

@DON PAPA  schreef:
[...KNIP...]

Laat ik even duidelijk zijn, ik had liever een compensatie regeling gezien voor alle Ziggo klanten, dit heb ik ook aangegeven in het gesprek met Ziggo.

[...KNIP..]


Hier zelfde verhaal. Wel aangegeven, maar zoals eerder gezegd, geen discussie. Vervolgens knopen geteld.

Wordt verder hier maar weer vervolgd...

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Hier ook 100,-

Voor 150,- heb ik niet vaak genoeg gereageerd blijkbaar. Ik ben er tevreden mee. Heb ook maar het "Complete" pakket.  Geen "Max"

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ik ben niets eens gemaild of gebeld ☹️😟😰😵

Toch is €150,- ( als compensatie ) een aardig bedrag !!

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Pasi Schreef: Toch is €150,- ( als compensatie ) een aardig bedrag !!

 

Vind je dat echt? Ik zie dat toch iets anders, als ik namelijk een jaar geleden was overgestapt voor 1 jaar naar een andere provider (waar ik een welkomst cadeau of korting had gekregen) en nu was terug gekomen, dan had ik nu een aanbieding van Ziggo gehad met 6 maanden lang voor 39,95 euro, dat had met mijn huidige compleet abonnement een besparing op geleverd van 6 x 30 euro = 180 euro, plus ik had een jaar lang geen EPG fouten hoeven melden om in aanmerking te komen voor het compensatie bedrag van 150 euro, dat had mij dus minder werk gekost en meer geld opgeleverd 😉 

 

Ik weet dan ook al 100% zeker dat nu Ziggo het voordeel van de F1 kwijt raakt aan het eind van het jaar, ik aan het eind van dit jaar op zeker overstap naar een andere provider, en dan kom ik misschien over een jaartje wel weer is kijken hoe het dan is gesteld bij Ziggo en zijn EPG (ligt aan de voorwaarden & kortingen die er dan zijn), want dat scheelt een hoop ellende voor een jaar en leverd dan ook nog eens meer geld op 😉

 

 

edebee

Level 9
  • 301Posts
  • 0Oplossingen
  • 141Likes

@DON PAPA ik kan me helemaal vinden in die oplossing. Einde contract datum is 12-11-2021 voor mij. Nu met de compensatie dus laatste maand  kado 😀. Van de week maar eens gaan kijken welke aanbiedingen het groene kamp heeft . Denk dat @Mark en @Alex ons gaan uitzwaaien 🤪😀😅

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic