Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

TV Gids en opname-issues: updates & discussie

In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.

e-mail meldingen
Aan Uit
921 Reacties 921
wewanl
Level 17

Ik vind het ook zwaar overdreven als er zo zwaar getild wordt aan een woord zoals "prutsers".

Er wordt zover ik kan lezen, nergens iemand enge ziektes toegewenst.

En Ziggo zou ook moeten beseffen als bepaalde problemen meer dan gemiddeld lang duren maar de klant wel de volle mep betaalt, dat dit frustratie kan oproepen. 

Tel daar bij op dat er blijkbaar een verschil van inzicht is tussen bepaalde moderatoren en forumleden hier, over de aandacht dit het probleem met de EPG heeft en je kan er op wachten dat de argumenten over en weer vliegen en dit wrijving kan oproepen.

Ik hoop de kou snel weer uit de lucht is. 

RoWi.
Level 20

@Pasi  schreef:

@mdpeters124  schreef:

...Zoals eerde al gemeld de Klachtenafdeling van ziggo zelf heeft aangegeven dat de community het eerste/voornaamste communicatie kanaal voor ziggo is...

Ik mag toch hopen dat dit niet waar is ! Dit forum is volgens mij geen officieel Ziggo forum.

Dit is weldegelijk een officieel VodafoneZiggo kanaal in tegenstelling tot wat nu Providerforum heet.

Waar je ook een antwoord op zoekt via deze pagina

Je wordt al vrij snel door verwezen naar deze community die we blijkbaar geen forum mogen noemen.

JanAssen
Level 10

Volgens de Dikke van Dale is een prutser iemand die slecht werk levert, gewoon een net woord. Juridisch gezien levert Ziggo een wanprestatie.

VZWatcher
Level 13

Een community als deze is gewoon een vorm van een forum, in dit geval een discussieforum. 

"Een community is een virtuele gemeenschap die wordt gevormd door gebruikers van een website, product of merk. Communities bestaan uit gelijkgestemden die samen de interesse in een bepaald onderwerp of een klantrelatie met een bedrijf delen.

Achter de meeste communities zit een gemeenschappelijk doel. Leden van een community kunnen elkaar informeren, helpen en ideeën uitwisselen. Bedrijven kunnen een community creëren of laten ontstaan om in contact te komen met de doelgroep (of meer specifiek: klanten) en hen met een merk en met elkaar te verbinden.

De interactie met en binnen een community kan op verschillende wijzen worden gefaciliteerd. Gedacht kan worden aan een interactieve website, sociale mediadiscussieforumdirect marketing en het organiseren van offline evenementen. Binnen online communities zorgen de gebruikers zelf voor het grootste deel voor de content."

Bron: https://onlinemarketingagency.nl/marketingtermen/community/

Darkje
Level 11

Wellicht gaat het hier meer om de vorm dan de daad. De mod's staan met de rug tegen de muur. Hun achterban vaalt een aantal malen. En inmiddels voor een hele lange periode. De die-hard gebruikers groep heeft geen werkrelatie en kan dit dus feitelijk benoemen. Dan komt pijnlijk naar voren dat de remmen er voor een gebruiker niet zijn. Maar wel voor een medewerker. Deze zelfde medewerker word nu al maanden op de schouders getikt omdat zaken "die de medewerker niet kan veranderen" niet of nauwelijks tot verbetering komen. Dat creëert aan alle kanten frustratie. Medewerker kan tenslotte zijn of haar teleurstelling niet uiten want deze mag en kan de werkgever niet publiekelijk afvallen. 

Ik denk dat dit breed toepasbaar is op de tv app maar ook de epg... Puma bugs... Etc etc. 

Dit is lastig voor allen, dit is overigens voor mij al een reden om tijden weinig echte reacties te plaatsen. Maar ergens heb ik iets geroepen over dividend voor aandeelhouders en daar zitten de veters in mijn optiek iets te strak.

mdpeters124
Level 16

@Darkje  @Alex @Lycke  @Paul  Maar de klachten afdeling van ziggo zelf heeft meerdere malen aangegeven dat ziggo het eerst hier gaat reageren op de gemelde problemen. En dat gebeurt dus niet.

Dus ziggo als organisatie is al jaren lang in gebreke en ondertussen blijven ze de abonnement prijs verhogen terwijl het gebrekkige product niet veranderd (epg inhoud en opname gebreken en klanten service en klachten afdeling die niet goed reageren)

Darkje
Level 11

Wat is je punt aan mij? Ik beloof je niks, ik verhoog geen prijzen, ik ben net als jullie al jaren gewoon klant+. 

Ik deed een poging te verklaren waar een probleem ontstaat. Ik heb wel vaker een wat zoute verklaring gegeven. Doorgaans word daar nooit inhoudelijk op gereageerd door ziggo. Maar wel door ons gebruikers. Maar ik stam werkelijk nog uit de tijd "dit forum is van gebruikers voor gebruikers". En die tijd... Die is wel geweest denk ik zo.

HBO Fan
Level 15

Gezien de situatie met @DON PAPA lijkt het me verstandig dat dit draadje op slot gaat en ZIGGO het gewoon zelf op gaat lossen.

Zoveel tijd als deze klant voor ZIGGO aan het werk is gegaan, ongelofelijk dat dit het "dankjewel" momentje is.

Jullie hadden ook kunnen reageren met: We snappen je frustraties, en zijn heel blij met je tijd en energie, maar we zijn er echt heel druk mee.

Neem 1 ding aan: een klant die klaagt, is nog een klant aan jouw zijde. Een klant die het heeft opgegeven gaat weg...

Triest om te zien dat dit het nieuw normaal geworden is.

@DON PAPA  Dank voor al je energie en tijd die je gestopt hebt in het voor ons, voor mij, beter willen maken van die @%$#@$%#@ EGP ellende.

mdpeters124
Level 16

@Darkjeen dat was mijn punt dus. Dit is geen user voor user forum. Door ziggo zelf is aangegeven (aan mij) dat we niet naar de klantenservice moeten bellen of de klachtenafdeling moeten benaderen maar dat hier in dit forum door ziggo het best en het snelst gereageerd gaat woiden door officiele ziggo medewerkers.

0 Kudos
HBO Fan
Level 15

@mdpeters124  Natuurlijk verwijst ZIGGO naar deze community (wat gewoon een forum is). Lekker gemakkelijk om klanten het voor klanten te laten oplossen. En als er dan wat gedaan moet worden in de ZIGGO systemen dat hebben de 1ste lijns klanten het al opgelost. Zo ontlast je je eigen helpdesk (= dus goedkoper), je kan er wat langer over doen om zaken op te pakken want 1 van de " super experts" schieten je wel te hulp. Sommige "super experts" hebben hier een volledige dagtaak aan want reageren vaak binnen een uur al. Bijna hele dag door.... 

Het zou ZIGGO sieren om, als dit het eerste kanaal zou moeten zijn voor klanten, dat ze met veel meer energie aanwezig moeten zijn. Nu zijn reacties vaak laat (langer dan een dag) en dat kan niet voor klanten met een probleem.

Gemakkelijk is het wel om het probleem van de ene klant te verleggen naar andere klanten.

p.s. we zien in dit draadje dus duidelijk hoe blij ZIGGO wordt van "de helpende klant"... Niet dus.... zodra je wat kritisch geluid laat horen krijg je een "tik op je vingers" ... 🤔

MR_CHIP
Level 19

er wordt ook geacteerd op prioriteit iemand zonder dienst heeft meer prio dan bijv iemand die een nieuw aop wilt

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

*** wegens onnodig Quoten reactie aangepast ***

Zo beter @RoWi. 

Normaal reageren kan ook, maar geloof dat dit topic inderdaad even met rust gelaten kan worden. 

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Waarom mijn reactie onnodig quoten. Ik heb dit dan ook als zodanig gemeld.

De opmerking gemaakt door de moderator is maar op één manier uit te leggen, ik heb de voorgaande reacties nu ook gelezen en het wijzen op de huisregels komt op mij als onnodig en zelfs kinderachtig over.

Wij hoeven hier verder helemaal niks aan een moderator te vragen deze mogen zelf tekst en uitleg geven over de ontstane situatie, als dat nodig wordt bevonden.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@Dave 

Ik reageer heel normaal op een nutteloze quote. U had ook uw reactie kunnen plaatsen zonder die quote. Dan was er wat mij betreft niks aan de hand.

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Niks aan de hand we gaan op weer vrolijk door, @RoWi.  

0 Kudos
Hendrik Jan
Community Manager
Community Manager

All,

We hebben meerdere afdelingen nodig om ons(community team) van input te voorzien, dat heeft langer geduurd dan verwacht, sorry daarvoor. Hieronder de laatste update over de stand van zaken over de EPG. Los daarvan is er  in dit topic een discussie ontstaan over ‘monddood’ maken van onze users en dat negatieve reacties een ban op kunnen leveren. Inhoudelijk mogen jullie negatief zijn, dat is prima en accepteren we ook. Het gaat ons om respect tussen elkaar. We spreken elkaar met respect aan, onderling maar ook tussen user en moderator. Dit topic is al lange tijd negatief, met name omdat issues naar jullie idee niet snel genoeg opgelost worden, die negatieve inhoudelijke berichten zijn prima. Hou het alleen te allen tijde wel netjes richting elkaar en de moderators die hier actief zijn, ook al ben je het inhoudelijk niet eens met elkaar. Maak desnoods in je post heel duidelijk dat iets over Ziggo gaat en niet over ‘moderator X’, daar zit namelijk een wezenlijk verschil tussen.

Update EPG

In mei hebben we voor het laatst een update geplaatst over de elektronische programmagids (EPG). In de afgelopen maanden is er gewerkt aan verschillende belangrijke verbeteringen. Wat hebben we allemaal gedaan?

• De afstemming en samenwerking met zenders is verbeterd. Handmatige fouten zoals verkeerde beschrijving van een programma komen hierdoor minder vaak voor en incidenten zijn sneller opgelost.
  • De techniek tussen de EPG-leverancier, zenders en ons is verbeterd. Daardoor is de EPG sneller geactualiseerd en gaat bij onverwachte wijzigingen in het uitzendschema, zoals bij ‘breaking news’, een geplande opname op dezelfde zender en tijdstip niet door.
  • De gebruikersinterface is verbeterd, waardoor het beheer van opnames eenvoudiger en efficiënter is.
  • Als EPG-informatie niet beschikbaar is of niet goed werkt, gaat automatisch een signaal naar de EPG-leverancier. Incidenten met de EPG worden hierdoor sneller opgelost.
  • Onze EPG-leverancier werkt sinds kort met een kalender met populaire (sport)evenementen of bijzondere gebeurtenissen. Daardoor kunnen we bij onverwachte wijzigingen in de tv-programmering de EPG sneller aanpassen.
  • EPG-incidenten die bij ons worden gemeld, worden sneller doorgegeven en opgelost.
  • Verbeterde monitoring van ons netwerk. Hierdoor signaleren we sneller onregelmatigheden en kunnen er sneller op reageren.

Af en toe wijkt de aangeleverde programma-informatie voor in de EPG af doordat onze EPG-leverancier een andere (internationale) bron gebruikt. Hierdoor staan bijvoorbeeld afleveringen van een serie door elkaar heen. Dit komt doordat bij ons technisch de datum van uitzending leidend is in plaats van het nummer van de aflevering. Dit accepteren we en veranderen we niet.

We zijn jullie nog steeds zeer dankbaar voor alle feedback. Hierdoor blijven we de EPG verbeteren.

MR_CHIP
Level 19

ik ben in ieder geval blij om te zien dat er achter de schermen zeker wordt gewerkt aan het EPG probleem

DON PAPA
Level 17

@Hendrik Jan Schreef: Inhoudelijk mogen jullie negatief zijn, dat is prima en accepteren we ook. Het gaat ons om respect tussen elkaar. / Maak desnoods in je post heel duidelijk dat iets over Ziggo gaat en niet over ‘moderator X’, daar zit namelijk een wezenlijk verschil tussen.

Ow dus als moderator X mij als antwoord geeft "ik verwacht je volgende week een inhoudelijk antwoord te geven" en hij vervolgens 4 weken niks meer van zich laat horen (over respectloos gesproken, want ook zonder iets te zeggen kan je heel respectloos zijn naar een ander), dan moet ik daar niet hem op aanspreken, maar alle Ziggo medewerkers in het algemeen? 

Maar blijkbaar mag Ziggo (zo beter?) wel respectloos met andere omgaan, want als je opheldering vraagt dan mag dat ten eerste alleen achter de schermen besproken worden, en is er geen discussie mogelijk, want het enige wat je te horen krijgt is "pas op met was je zegt want dat kan je zomaar een tijdelijke of permanente ban opleveren" zonder dat er op mijn voorbeelden wordt in gegaan. Nou dat noem ik wel degelijk iemand monddood maken en respectloos met je klant omgaan....

mdpeters124
Level 16

@Hendrik JanGeef dan maar een lijst waarop jullie monitoren !

Ik zie nog zoveel fout gaan in de epg wat met simpele kwalitatieve controles kan worden gedetecteerd

Dus als ziggo echt stappen wil zetten meld dan maar waarop word gemonitored en niet 1 generieke statement waarover ik mijn twijfels heb als ik zie wat er nog steeds uit de bocht vliegt in de epg

mdpeters124
Level 16

@Hendrik Janen als ziggo zegt dat hier in de community het voornaamste communicatie kanaal over problemen naar de klanten toe is waarom zien we dan alleen moderatoren hier ? Waar zijn de ziggo medewerkers met inhoudelijke kennis ?

Ik ben er heel erg moe van dat een moderator hier meld "we hebben je melding doorgezet"