In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.
< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven >
< Ik wil een mislukte opname doorgeven >
We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Mark Kun je uitleggen waarom het volgens Ziggo top prioriteit kreeg en nog steeds een puinhoop is?
Ik begrijp dat je degene bent die van hogerhand het beeld van Ziggo moet verdedigen en ik zou niet met je willen ruilen. Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik snel een andere werkgever zoeken. Momenteel banen zat.
@Mark Schreef: Of heeft dit probleem zichzelf inmiddels 'spontaan'opgelost?
Ja Paulus de boskabouter is 'spontaan' langs geweest met zijn toverstafje, deed hij dat maar bij al jullie problemen, dat zou de klanten een hoop ellende schelen 😜
@Mark Schreef: Deze storing valt niet onder de voorwaarden die gelden voor een storings-vergoeding (Algemene voorwaarden art.21.5), daar kun je dus geen aanspraak op maken.
Iedereen die ook last heeft van de bug "Geen informatie" die nu al geruime tijd in de Nextbox EPG aanwezig is, raad ik aan om is via andere kanalen contact te zoeken met Ziggo. Want wat hier blijkbaar niet mogelijk is, is bij andere Ziggo medewerkers wel mogelijk (weet ik inmiddels uit eigen ervaring), succes 😉
Waarom loopt de EPG van Ziggo niet synchroon met de EPG van de VRT (voor de zenders Een, Canvas en Ketnet)? Bij de VRT zie je dat de tijden continu worden aangepast aan de werkelijkheid, maar bij Ziggo zie ik alleen statische tijden. Dan is het geen wonder dat bij opnames van een van de zenders van de VRT nogal eens het begin of einde ontbreekt. Het lijkt me ook een oplosbaar probleem aangezien de benodigde informatie gewoon openbaar beschikbaar is.
Dat geavanceerd opnemen werkt ook weer voor geen meter. Afgelopen zaterdag was S18E01 van NCIS, terwijl ik allang aan S19 bezig was. Ik heb 100% zeker de serie verwijderd en opnieuw ingesteld op “opnemen vanaf S19 en verder”. Toch is S18 nu weer opgenomen. Andere ID? Wat t ook is, alles wat “ze” bouwen mankeert zo’n beetje wat aan. Specialisten noemen ze dat…
@Patrick99 schreef:
Waarom loopt de EPG van Ziggo niet synchroon met de EPG van de VRT (voor de zenders Een, Canvas en Ketnet)? Bij de VRT zie je dat de tijden continu worden aangepast aan de werkelijkheid, maar bij Ziggo zie ik alleen statische tijden. Dan is het geen wonder dat bij opnames van een van de zenders van de VRT nogal eens het begin of einde ontbreekt. Het lijkt me ook een oplosbaar probleem aangezien de benodigde informatie gewoon openbaar beschikbaar is.
Ziggo zal wel minder vaak deze info krijgen. De VRT is zijn eigen bron. Dan kun je meteen een wijziging in de EPG zetten. Krijg je de data van VRT aangeleverd dan zal daar een update frequentie bij horen. En bijbehorende data aanpassing voor de verschillende diensten. TV's krijgen een kortere gids dan de XL en Next. Tot slot moet nog iemand de serie en afleveringen door elkaar husselen.
Dit zijn geautomatiseerde processen die (nagenoeg) synchroon zouden kunnen lopen. Ik heb simpelweg in de browser twee tabbladen vergeleken, een met de EPG van Ziggo Go en de ander met de EPG van de VRT. De tijden van actuele programma's in de EPG van Ziggo blijven ook na een refresh hetzelfde als voorheen. Ook achteraf wordt de tijd niet meer aangepast.
Er is een nieuwe update (4.38) aangekondigd, waar bij staat:
Al heb ik wel meteen mijn ??? bij deze tekst, want er staat "Dit is met deze update verbeterd" wat bij mij doet vermoeden dat ze toch ook niet echt hebben opgelost. Maar misschien kan @Mark daar wat meer over vertellen?
Zoals reeds opgevallen bij enkelen, in de update notities van 4.38 staat de volgende tekst:
Opgelost en verbeterd in 4.38
- Voor bepaalde kanalen werd de TV-gids niet altijd gevuld. Dit is met deze update verbeterd voor onder andere TLC, Extreme Sports, NPO politiek, TV538, MTV hits, RTV Drenthe, TV oost, Omroep Flevoland, NH nieuws, Discovery Science, CBS reality en BBC first.
We zijn erg benieuwd of jullie dit probleem nog ervaren nadat je mediabox geupdated is naar 4.38 of dat het echt helemaal opgelost is, zien jullie nog blokken "geen informatie" staan? We horen het graag!
@Markik zag het ook op de rtl zenders in het verleden. Die staan niet in jullie lijstje betekend dat deze update dan ook niets doet voor die zenders ?
@Mark Schreef: We zijn erg benieuwd of jullie dit probleem nu nog ervaren of dat het echt helemaal opgelost is, zien jullie nog blokken "geen informatie" staan? We horen het graag!
Begrijp ik hieruit dat jullie zelf geen idee hebben wat de uitkomst zal zijn van de verbetering die jullie hebben aangebracht? Maar waarom spreken jullie dan wel van een verbetering, als jullie helemaal nog niet weten of er ook wel echt een verbetering zal zijn?
@mdpeters124 schreef:
@Markik zag het ook op de rtl zenders in het verleden. Die staan niet in jullie lijstje betekend dat deze update dan ook niets doet voor die zenders?
De verbetering is universeel toegepast dus zou voor alle zenders moeten werken. Zie je nog voorbeelden van dit specifieke probleem?
@DON PAPA schreef:
Begrijp ik hieruit dat jullie zelf geen idee hebben wat de uitkomst zal zijn van de verbetering die jullie hebben aangebracht?
Nee, dat begrijp je verkeerd.
@DON PAPA schreef:
Maar waarom spreken jullie dan wel van een verbetering, als jullie helemaal nog niet weten of er ook wel echt een verbetering zal zijn?
We hebben de verbetering uitvoerig getest en we hebben het probleem zelf niet meer kunnen reproduceren in 4.38, maar we houden nog een slag om de arm. Er zijn tenslotte niet onbeperkt veel mediaboxen die meedoen aan de test, misschien komt het in uitzonderlijke gevallen nog wel voor en dan horen we dat graag.
@Mark Schreef: Zie je nog voorbeelden van dit specifieke probleem?
Dat zullen de meeste pas volgende week kunnen beantwoorden, want dan komt de update pas beschikbaar voor alle gebruikers.
Ik zal het tegen die tijd controleren bij mijn schoonouders, want die hadden ook heel veel last van deze bug op hun Nextbox...
Wil je met ons meedenken over onze elektronische programmagids (EPG) en ons opname systeem om deze te verbeteren?
We nodigen jullie uit om op 21 april bij ons op het kantoor in Amsterdam in gesprek te gaan hierover. Het wordt een programma van een dagdeel (onder voorbehoud van 10:00 tot 15:30) waarin jullie een kijkje achter de schermen krijgen, kennismaken met onze specialisten en uiteraard vragen kunnen stellen.
Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar, daarom zullen wij gaan loten bij te veel aanmeldingen.
Corona disclaimer
We houden ons aan de richtlijnen van de overheid. De planning is daarmee ook onder voorbehoud, we weten niet of de richtlijnen al dan niet worden aangepast en welke consequenties dat mogelijk heeft.
@Mark Schreef: Wil je met ons meedenken over onze elektronische programmagids (EPG) en ons opname systeem om deze te verbeteren?
En laat Ziggo dan wel het achterste van hun tong zien? En dan bedoel ik bijvoorbeeld, welke informatie de zenders aanleveren, en wat er vervolgens met deze informatie gedaan word (wat dus heel vaak maakt, dat jullie programma informatie aan het eind van de rit heel anders is geworden dan alle andere EPG's)? Dus met andere woorden, word daar wel het hele proces blootgelegd? Of worden daar (net als hier constant gebeurd) ook alle moeilijke vragen genegeerd of ontweken? Het lijkt mij wel heel belangrijk om dit van te voren te weten, als je hier je tijd in gaat steken....
Ik hoef geen uitleg hoe de EPG werkt. Dat kunnen ze namelijk niet uitleggen, want ze weten het zelf niet…
@DON PAPA schreef:
En laat Ziggo dan wel het achterste van hun tong zien? En dan bedoel ik bijvoorbeeld, welke informatie de zenders aanleveren, en wat er vervolgens met deze informatie gedaan word (wat dus heel vaak maakt, dat jullie programma informatie aan het eind van de rit heel anders is geworden dan alle andere EPG's)? Dus met andere woorden, word daar wel het hele proces blootgelegd? Of worden daar (net als hier constant gebeurd) ook alle moeilijke vragen genegeerd of ontweken?
We willen het gesprek met jullie aangaan en dus antwoorden op vragen die jullie stellen. Het proces wat je als voorbeeld noemt kunnen we absoluut aan je uitleggen.
@joepke-m schreef:
Ik hoef geen uitleg hoe de EPG werkt.
Als je er geen behoefte aan hebt, geen probleem hoor!
@Mark Schreef: We willen het gesprek met jullie aangaan en dus antwoorden op vragen die jullie stellen. Het proces wat je als voorbeeld noemt kunnen we absoluut aan je uitleggen.
En dan nog een belangrijke vraag, word er een NDA opgelegd bij dit bezoek? Of mag er later gewoon over communiceert worden?
Er is geen NDA van toepassing, je mag er na afloop gewoon over praten met wie je maar wil.
@joepke-m Schreef: Ik hoef geen uitleg hoe de EPG werkt. Dat kunnen ze namelijk niet uitleggen, want ze weten het zelf niet…
Je hebt eigenlijk helemaal gelijk, ik was van plan om mij te gaan aanmelden, maar als ik zie dat ze na bijna 4 maanden, nog niet eens wat aan de bug in de ZiggoGo EPG hebben gedaan die echt dagelijks terug komt in de EPG. Dan is het inderdaad zonden van je tijd om ook nog eens bezoek aan Amsterdam te gaan doen. Wat mij ook heel erg tegen staat, is dat er nu aangegeven word dat er dan wel een uitleg gegeven kan worden waarom alleen de Ziggo EPG steeds andere informatie laat zien, ten opzichte van alle andere EPG's. Maar als we er hier om vragen dan komende er alleen maar ontwijkende antwoorden of blijft totaal stil.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.