Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

TV Gids en opname-issues: updates & discussie

In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.

921 Reacties 921
Meldingen
Aan Uit
mdpeters124

Level 16
  • 1562Posts
  • 3Oplossingen
  • 803Likes

verwijderd, kan bericht niet verwijderen dus dan maar tekst weghalen

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

Inderdaad, weer een bericht verwijderd dat Ziggo niet leuk vindt. Nog wel kunnen lezen.

Intussen mogen wij als klanten onbetaald werk verrichten om Ziggo op missers en te verwachten missers te wijzen.

Benieuwd of dit bericht blijft staan; ze zijn vandaag erg snel met de Delete knop.

En zelfs op dit forum kunnen ze het niet bijhouden, ik krijg steeds bericht dat er gepost is onder een ander topic: fout in de epg.

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

@jeener  schreef:

Inderdaad, weer een bericht verwijderd dat Ziggo niet leuk vindt. Nog wel kunnen lezen.

Intussen mogen wij als klanten onbetaald werk verrichten om Ziggo op missers en te verwachten missers te wijzen.

Benieuwd of dit bericht blijft staan; ze zijn vandaag erg snel met de Delete knop.

Berichten van gebruikers die zich hebben misdragen en daardoor verbannen zijn van ons platform (en een nieuw account hebben geregistreerd) zullen we verwijderen, ongeacht de inhoud.

Berichten waar volledige namen van collega's in genoemd worden zullen we verwijderen cq aanpassen.

De inhoud van bovenstaand bericht van @mdpeters124 heeft hij zelf verwijderd.

mdpeters124

Level 16
  • 1562Posts
  • 3Oplossingen
  • 803Likes

@Markik kan niet verwijderen en wat houd dempen in ? want als ik daarop klik krijg ik een boodschap over verlaten van pagina

NB ik was zelfs kortstondig uit de community getrapt !

En waarom ?

**Mod edit: dit gaat wel heel erg off-topic, beantwoord via PB **

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@Mark Nu gebeurt het dus weer.

Ik krijg een bericht dat je hebt gepost op het topic "fout in de epg" en de link brengt me hier.

Dit is me vaker opgevallen.

Ter toevoeging: het icoontje van @mdpeters124 duidt op een mevrouw peters, dus geen hij.

**Mod edit: dit gaat wel heel erg off-topic, beantwoord via PB **

DON PAPA

Level 17
  • 4072Posts
  • 64Oplossingen
  • 3431Likes

@mdpeters124 Schreef: NB ik was zelfs kortstondig uit de community getrapt !

Omdat ze paranoia aan het worden zijn en in elke verdachte posting een posting van een verbannen gebruiker zien, dus waarschijnlijk kreeg je daarom ook even een kortstondige ban om je oren. Ach ik zie het zo, dan hebben de moderators toch nog iets te doen hier, want vragen beantwoorden mogen ze al maanden lang niet meer van hogere hand is wel duidelijk geworden 😉

DON PAPA

Level 17
  • 4072Posts
  • 64Oplossingen
  • 3431Likes

@Mark Schreef: Berichten van gebruikers die zich hebben misdragen en daardoor verbannen zijn van ons platform (en een nieuw account hebben geregistreerd) zullen we verwijderen, ongeacht de inhoud.

Ja en het is nu al maanden lang duidelijk hoe goed het ban systeem hier werkt, in het weekend blijven de postings gewoon staan (waarschijnlijk niet genoeg toezicht) en door de weeks worden ze wel verwijderd maar twee tellen later staan ze er weer. De enige die voor schut staat op deze manier is Ziggo zelf, want ook deze werkzaamheden kan Ziggo niet goed uitvoeren net als het oplossen van de vele problemen...

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

Nee @DON PAPA@mdpeters124 is niet verbannen geweest, wat er wel speelde weet ik niet en dat zullen we ook niet hier bespreken verder.

Terug on-topic en houd het netjes svp.

bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5429Posts
  • 197Oplossingen
  • 3303Likes

Omdat mijn VOO gids compleet andere seizoen en afl nummers gaf ben ik even in de komende 4 afleveringen gedoken en dat gaf verrassende resultaten. De 5 vergeleken bronnen geven allemaal de juiste beschrijving en titel. Dat is hoopvol. Maar de bijbehorende Seizoen en afl is een beetje een bende. En zoals gewoonlijk is KPN degene die klopt met Wikipedia. Wel vreemd dat de aflevering van vandaag klopt bij alle 4 EPG's

2022-03-07 17_10_09-Clipboard.png

Wel vreemd dat de NPO3 zo'n verdeelde info naar de NL EPG aanbieders stuurt.

bloemen64_0-1646669668948.png  

bloemen64_1-1646669706698.png

DON PAPA

Level 17
  • 4072Posts
  • 64Oplossingen
  • 3431Likes

@Mark Schreef: Terug on-topic en houd het netjes svp.

Er staan al een paar maanden on-topic vragen van mij open hier in deze topic, dus als je nu eerst zelf eens begint om daar netjes antwoord op te geven, dan kunnen we daar on-topic verder over discussiëren, waar deze topic ook voor gemaakt is aan de titel te zien, dus verbeter de wereld en begin bij jezelf 😉

midibara

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Kunnen de mensen van ziggo dan niet gewoon antwoord geven op de vragen van Don papa? Dat is volgens mij toch wel het minste wat jullie kunnen doen? We vragen niet veel, durven we eigenlijk al niet meer maar antwoord geven op de vragen mogen we toch wel verwachten. Ikzelf kom nog uit de tijd dat mijn mailadressen nog met  @Home eindigen maar toen kreeg je gewoon antwoord op de vragen die je stelde. Dus moderators: we wachten op de antwoorden.

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@midibara Durven we eigenlijk al niet meer? Het moet niet gekker worden.

Ik waardeer dat u, en gezien de inhoud en strekking van uw bijdrage met nadruk U, nog netjes probeert aan te geven dat u een antwoord verwacht. Dat u mailadressen had met @home, herken ik wel. Ook de tijd van Multikabel.

Zo ook dat er nog een tijd was dat een klant nog klant was.

Helaas, inmiddels zijn we zover dat Ziggo geen klanten meer heeft; enkel betalers die Ziggo aan het lijntje houdt.

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@bloemen64 @DON PAPA @mdpeters124 en alle anderen. Ik heb een vraag gesteld over het plaatsen van berichten met een link, waarna je bij een andere topic terecht komt. Dat is beantwoord met een persoonlijk bericht over off-topic, hetgeen ik opmerkelijk vind.

Dit is het bericht van Mark:

Om het EPG en opname topic niet te veel te vervuilen met off-topic berichten even een reactie via PB. Dit soort vragen kun je natuurlijk altijd stellen in de categorie "Over de Community".

@Mark Nu gebeurt het dus weer.

Ik krijg een bericht dat je hebt gepost op het topic "fout in de epg" en de link brengt me hier.

Dit is me vaker opgevallen.

Dat ligt aan de codering van het platform vrees ik. De post waarop ik reageer stond origineel in het "fout in de epg" topic, maar is verplaatst. Het platform ziet die post echter nog steeds als "Re: fout in de epg" en dus staat dat in de mail.

We hebben dit al aangegeven als verbeterpunt bij de leverancier van het platform, maar het is blijkbaar erg lastig/bijna onmogelijk om dat gedrag aan te passen.

Vriendelijke groet,

Mark

Dit was mijn antwoord:

Jammer Mark, dat je via een pb een reactie geeft. Nu zitten meerdere mensen met de vraag wat er fout gaat.

Als je meteen bij het topic had aangegeven wat er speelt met een verwijzing waar wél te melden, dan had je vraagtekens voorkomen.

Nu plaats je onder mijn post een verwijzing naar een pb en dat accepteer ik niet.

Wees open en eerlijk.

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@midibara Dat was nog de tijd dat je bij 10 of 20 of 25 jarig abonnement een persoonlijk bedankje kreeg in één of andere vorm.

midibara

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Tegenwoordig krijg je een telefonisch antwoord dat je voor een financiële tegemoetkoming meer moet reageren in de ziggo community. Waarop ik dat dus ben gaan doen. Maar als je dan de moderators aanspreekt word je bijdrage meteen verwijdert en krijg je de waarschuwing dat je de volgende keer gebant zult gaan worden. Waar is de tijd gebleven dat ziggo nog om klanten gaf? 

DON PAPA

Level 17
  • 4072Posts
  • 64Oplossingen
  • 3431Likes

@midibara Schreef: Waar is de tijd gebleven dat ziggo nog om klanten gaf? 

Ziggo pest liever zijn oude trouwe klanten weg, wat ze goed is gelukt weet ik van iemand binnen Ziggo. En nu proberen ze weer nieuwe niets wetende klanten binnen te halen, met een korting van 12 maanden lang. Daarom is het ook heel belangrijk dat we hier blijven posten wat er allemaal mis is bij Ziggo, en dat het zelfs zo erg is dat de moderators er al maanden lang niet eens antwoord op kunnen geven. 

Ik hoor buiten dit forum ook steeds vaker geluid over de vele problemen die al zeer lang spelen bij Ziggo (Geluid uitval en het niet synchroon lopen van beeld en geluid, opnamen en EPG fouten, enz) en vaak met verwijzingen naar dit soort topics. Het heeft dus zeker nut dat we hier blijven laten zien wat er allemaal mis is bij Ziggo (geen oplossingen voor de vele problemen en het negeren van hun klanten). 

Inieminie

Level 5
  • 75Posts
  • 7Oplossingen
  • 17Likes

Toch even opmerking ,want ik krijg nu ook steeds meldingen in mijn mail.

Wij hebben zelden tot nooit problemen met Ziggo,als er iets is dan is het heel snel en netjes opgelost .het enige probleem wat wij nu hebben is de markeringen bij doorspoelen,de opname functie zelf werkt prima. Aangezien Ziggo nu met de grond gelijk gemaakt wordt ,moest ik dit even kwijt..overstappen staat iedereen natuurlijk gewoon vrij , maar voor ons niet aan de orde .ik denk dan ,als je zo veel problemen hebt dan ga je IPV alleen maar gal spugen 🤷.sorry moest ik even kwijt ..

joepke-m

Level 15
  • 1138Posts
  • 1Oplossingen
  • 661Likes

Beetje kort door de bocht @Inieminie  Fijn voor je dat je maar kleine problemen hebt.

Ik “koop” een product dat 100 euro per maand kost, dus mag ik verwachten dat het werkt. Natuurlijk kan ik overstappen, maar een bedrijf als Ziggo zou het niet zover moeten willen laten komen. Als ze het niet oplossen, zijn ze niets anders waard dan dat alle klanten vertrekken. Of ze ervan wakker liggen weet ik niet, ze laten in ieder geval niet blijken dat ze het op kunnen lossen. 

Inieminie

Level 5
  • 75Posts
  • 7Oplossingen
  • 17Likes

Nou heel eerlijk ..ik hoor KPN vrienden die net zo goed issues hebben...steeds internet en belproblemen vooral .dus ik heb niet echt de illusie dat er ergens anders hosanna is ..maar ik heb wel het idee dat het heel erg regio gebonden is ..wij zitten al vanaf tekekabel in 1994 bij " deze" ploeg en echt zelden noemenswaardige problemen (gelukkig )

joepke-m

Level 15
  • 1138Posts
  • 1Oplossingen
  • 661Likes

Ik heb voornamelijk last van een slechte EPG, vol met fouten. Dit veroorzaakt missende opnames, mislukte opnames en andere ellende. Dat is niet regiogebonden.

Natuurlijk is het gras bij de buren groener, maar op het gebied van EPG klopt dat ook. Dat weet Ziggo zelf ook. En als ze eerlijk zouden zijn zouden ze dan toegeven. Maar nu wordt alles doodgezwegen, moderators willen of mogen er niet op ingaan. De klagers worden genegeerd. Problemen worden niet opgelost of komen weer terug. Maar we mogen wel een godsvermogen neertellen iedere maand. We mogen wel energie steken in het melden van problemen, maar structureel veranderd er niets. Al jaren niet