Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 657Oplossingen
  • 1961Likes

TV Gids en opname-issues: updates & discussie

In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.

Bekende en terugkerende issues:

"Wordt aangekondigd" in de TV Gids

“Opnemen is niet gelukt, door veranderingen in het uitzendschema”

Soms 'Geen informatie' op verschillende kanalen (update in 4.38)

(nb: deze lijst is nog niet compleet en wordt de komende tijd aangevuld)

883 Reacties 883
trebor66

Level 10
  • 453Posts
  • 9Oplossingen
  • 122Likes

Het is ook geen groot probleem wat mij betreft. Maar het hoort gewoon te werken uiteraard.

DON PAPA

Level 17
  • 3463Posts
  • 57Oplossingen
  • 2775Likes

@Alex of @Mark kan ik nog een antwoord krijgen op mijn vragen van 2 weken geleden?

Inwoner Venlo c

Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Een serie met exact gelijknamige afleveringen in de EPG (b.v. "Sisi" of  "Snooker") wordt als dezelfde aflevering gezien en dan kun je deze niet meer individueel afspelen na opname. Alleen de laatste opname is afspeelbaar. 

Deze feature is handig als exact dezelfde film meermaals wordt uigezonden, hij wordt dan steeds weergegeven als dezelfde opname en blijft zo langer dan een jaar beschikbaar.

Maar bij series of verscillende uitzendingen met exact dezelfde naam in de EPG  gaat het dus helemaal mis...

Door alle gelijknamige serie opnames te wissen kun je als je geluk hebt nog wel via de EPG de juiste aflevering "terugkijken".  

Voorbeeld: 

De eerste en tweede uizending van Sisi op NPO stond als "Sisi" vermeld (fout in EPG dus) de derde (correct) als "Sisi afl. 3". (Feitelijk was dit 1+2, 3+4 en 5+6, maar dat terzijde...)

Ofschoon de eerste uitzending van Sisi niet door mij was gepland om op te nemen (pas de 2e uitzending geprogrammeerd) stond deze toch met het opname tekentje vermeld in de EPG (zelde naam immers) maar bij een poging tot "terugkijken" via de EPG  werd de opname van de 2e uitzending getoond. Bij het wissen van deze tweede gelijknamige opname bleek dat terugkijken helemaal niet was toegestaan, maar dat terzijde.  (Gelukkig biedt npo start app de serie correct aan).

Ook bij "Snooker" raakten de "gelijknamige" opnames helemaal in de war, maar door de opnames te wissen kon ik de juiste afleveringen wel nog via de EPG terugkijken (binnen een week).

Voorgestelde oplossing voor Ziggo is om de datum en tijd (en de zender) ook als opname / afspeel  id mee te nemen.

Dan is elke opname uniek. 

Erik Roso

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waar is de reactie van @@DON PAPA gebleven met het plaatje van dweilen met de kraan open? Die vind ik heel toepasselijk op deze blunderput van Ziggo.  Waar zijn mijn berichten gebleven waarin ik stel dat KPN zijn zaakjes veel beter op orde heeft met de EPG? Dat is gewoon een feit. Op het forum van KPN heb ik vrijwel nog nooit een probleem met opnemen gelezen. Bij mij via Ziggo ging het afgelopen weekend alweer 2 keer fout!

Dus mag hier niet gezegd worden dat Ziggo een voorbeeld kan nemen aan KPN? Dat Ziggo beter bij KPN in de leer moet gaan hoe een goed werkende EPG op te zetten?

mdpeters124

Level 14
  • 1166Posts
  • 2Oplossingen
  • 699Likes

@Erik Roso 

Er zijn 3 afzonderlijke discussie groepen.  Dweil plaatje staat in

Is jouw geplande programma niet opgenomen? Meld het hier!

zie bovenaan deze pagina
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3532Posts
  • 80Oplossingen
  • 2477Likes

@Erik Roso 

De reactie van @DON PAPA staat er nog steeds

Een reactie daaronder (of boven) op het inmiddels verwijderde bericht van @ErikRoso bevestigt @Bakkert61 de ervaring dat KPN op het terrein van EPG/opnemen betrouwbaarder presteert. 

Op het eerste gezegd denk ik, dat nu alleen twee reacties van jou zijn verwijderd. Ik vermoed dat dat niet komt omdat je KPN beter vind maar meer omdat je toon wat aan de zure kant is en bovendien geen constructieve bijdrage levert bij het melden van mislukte opnames. Maar goed dat is mijn aanname. Dat kun je beter horen van de moderator, is mijn mening

@diensdoende @Mark : Is het geen idee dat als jullie berichten willen verwijderen, niet het bericht , maar wel de inhoud verwijderen aangevuld met de reden waarom de tekst verwijderd is? Voor mijn gevoel is dat een meer constructieve en transparante bijdrage, dan mensen laten gissen waarom iets verwijderd is. Bij notoire herrieschoppers is dat geen optie, dat snap ik wel, maar daar lijkt me hier geen sprake van.

DON PAPA

Level 17
  • 3463Posts
  • 57Oplossingen
  • 2775Likes

@AoxoMoxoA Schreef: Is het geen idee dat als jullie berichten willen verwijderen, niet het bericht , maar wel de inhoud verwijderen aangevuld met de reden waarom de tekst verwijderd is? 

Helemaal mee eens, het is mij ook al een paar keer overkomen dat de moderators achteraf berichten van mij hebben verwijderd, zonder dat ze daar een melding van hadden gedaan. Ik kwam daar ook later bij toeval achter omdat ik de topic aan het terug lezen was omdat ik een eerdere posting terug zocht. Vroeger stond er ook in de huisregels dat de moderators het aan de poster moesten melden als ze je posting aanpaste of verwijderen. Maar dat hebben ze er toen snel uitgehaald omdat ik ze daar op aansprak bij het verwijderen van mijn posting....

DON PAPA

Level 17
  • 3463Posts
  • 57Oplossingen
  • 2775Likes

@Mark Schreef: Dit hebben we dan ook meteen geëscaleerd naar de oplospartijen en zij zijn bezig met het onderzoek om de oorzaak hierachter te vinden en op te lossen.

Misschien ook nuttig om te weten voor de onderzoekers, mijn Nextbox is vorige week omgeruild voor een andere Nextbox omdat ik ook problemen met het geluid heb (kortstondig 1 sec uitval). Maar ook met deze nieuwe Nextbox heb ik nog steeds problemen met het geluid en "Geen informatie" tijd blokken in de EPG. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8045Posts
  • 949Oplossingen
  • 3463Likes

@Alex of @Mark kan ik nog een antwoord krijgen op mijn vragen van 2 weken geleden?

@DON PAPA Ik heb hier helaas nog geen antwoorden op.

@diensdoende @Mark : Is het geen idee dat als jullie berichten willen verwijderen, niet het bericht , maar wel de inhoud verwijderen aangevuld met de reden waarom de tekst verwijderd is? Voor mijn gevoel is dat een meer constructieve en transparante bijdrage, dan mensen laten gissen waarom iets verwijderd is. Bij notoire herrieschoppers is dat geen optie, dat snap ik wel, maar daar lijkt me hier geen sprake van.

@AoxoMoxoA Dat geniet ook onze voorkeur, maar in dit geval ging het om het gehele account in plaats van losse reacties/stukjes. De inhoud had er niets mee te maken. We zullen er een eventuele volgende keer (ik hoop het niet natuurlijk) op letten of er wat anders mogelijk is om de context te behouden.

Misschien ook nuttig om te weten voor de onderzoekers, mijn Nextbox is vorige week omgeruild voor een andere Nextbox omdat ik ook problemen met het geluid heb (kortstondig 1 sec uitval). Maar ook met deze nieuwe Nextbox heb ik nog steeds problemen met het geluid en "Geen informatie" tijd blokken in de EPG. 

Thanks voor de heads-up. Mariska had ons inmiddels ook een seintje gegeven.

joepke-m

Level 14
  • 976Posts
  • 1Oplossingen
  • 566Likes

@AoxoMoxoA  schreef:

@Erik Roso 

De reactie van @DON PAPA staat er nog steeds

Een reactie daaronder (of boven) op het inmiddels verwijderde bericht van @ErikRoso bevestigt @Bakkert61 de ervaring dat KPN op het terrein van EPG/opnemen betrouwbaarder presteert. 

Op het eerste gezegd denk ik, dat nu alleen twee reacties van jou zijn verwijderd. Ik vermoed dat dat niet komt omdat je KPN beter vind maar meer omdat je toon wat aan de zure kant is en bovendien geen constructieve bijdrage levert bij het melden van mislukte opnames. Maar goed dat is mijn aanname. Dat kun je beter horen van de moderator, is mijn mening

@Erik Roso en @ErikRoso is dat één en dezelfde met een iets andere naam?

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@DON PAPA @joepke-m @mdpeters124 en iedereen die aangesloten is bij deze "Community".

Wordt het niet een keer tijd dat we ons op een andere manier gaan uiten dan steeds hier onze gram en dagelijkse problemen aan Ziggo voor te schotelen in de hoop dat er ooit iets aan gedaan wordt en ons laten gebruiken (onbetaald) ter verbetering van Ziggo's miskleunen?

Zeg nou zelf, iedere maand betalen voor een wanproduct.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

midibara

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Helemaal mee eens. Laat maar horen welke zaken je in gedachte had.

DON PAPA

Level 17
  • 3463Posts
  • 57Oplossingen
  • 2775Likes

@jeener Schreef: Wordt het niet een keer tijd dat we ons op een andere manier gaan uiten

En hoe zie je dat voor je? Want ik sluit mij heel graag aan als dit ook maakt dat Ziggo eindelijk is uit zijn winterslaap word wakker gemaakt (die inmiddels al ruim 2 jaar duurt). Ik had eerst nog hoop op TotaalTV maar daar lijkt het de laatste tijd meer op een reclamebureau voor Ziggo die positieve berichten in den treuren blijft uitmelken, dan op een onafhankelijk berichten website.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3532Posts
  • 80Oplossingen
  • 2477Likes

@jeener  schreef:
[...KNIP...]

Wordt het niet een keer tijd dat we ons op een andere manier gaan uiten dan steeds hier onze gram en dagelijkse problemen aan Ziggo voor te schotelen in de hoop dat er ooit iets aan gedaan wordt en ons laten gebruiken (onbetaald) ter verbetering van Ziggo's miskleunen?

[...KNIP...]

Vaak aan gedacht, maar ik heb zelf geen idee hoe dat op effectief te zetten. 

De rede lijkt het hier niet te winnen. De dialoog met de verantwoordelijken bij Ziggo lijkt vindt niet plaats. Intern zal er best wel wat rommelen, maar daar hebben we geen weet van en levert in ieder geval niet veel op. Steeds maar weer dezelfde fouten, die duiden op een verkeerd concept. Sinds juni, wordt er wel meer werk gemaakt om fouten te herstellen, maar daar lijkt, gelet op het wisselend succes, Ziggo nog steeds in een leertraject te zitten.

Aandeelhouders van Ziggo zullen hier allemaal niet veel van meekrijgen.

Ik sta er zeker niet afwijzend tegenover, maar ondertussen zit ik mijn knopen te tellen.

joepke-m

Level 14
  • 976Posts
  • 1Oplossingen
  • 566Likes

Er is maar een optie voor mij en dat is opzeggen. En dat ga ik ook doen zodra ik de sleutel van mijn nieuwe appartement krijg begin 2023. Dan is er ook een mogelijkheid tot glasvezel (want aanwezig), dus dan kan ik mezelf van deze ellende verlossen. Zeker als er tot die tijd nog steeds geen verbetering is waar te nemen. 

trebor66

Level 10
  • 453Posts
  • 9Oplossingen
  • 122Likes

Heb inmiddels al een mail of 12 gehad over vooral bijzaken en afgegeven op het forum en ziggo. Dat lijkt me niet de bedoeling. Ik ga inmiddels maar eens kijken hoe ik die reacties uit kan zetten. 

Inwoner Venlo c

Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dit lijkt nu idd vooral een mopper topic. De echte problemen en verbetervoorstellen sneeuwen nu onder. Tijd voor de moderator om aktie te ondernemen. @Mark 

joepke-m

Level 14
  • 976Posts
  • 1Oplossingen
  • 566Likes

Of wat op te lossen, scheelt ook een heel gemopper

joepke-m

Level 14
  • 976Posts
  • 1Oplossingen
  • 566Likes

Foutmelding bij afspelen First Dates van 5-1, na ca. 10 minuten. Na opnieuw starten van het afspelen liep hij weer door

655D9172-34B8-41CF-9002-A2EFCD0DB343.jpeg

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

Als ik de meldingen bij de 3 topics bekijk, lijkt het steeds gekker te worden. De indruk ontstaat dat na melding van een probleem (dat wordt doorgezet en naar wat of wie is een raadsel) er geknutseld wordt, waarna er weer een ander probleem ontstaat. Probleemoplossing met nietjes, plakband en paperclips.

Nu een fenomeen dat ik nog niet eerder had meegemaakt: North Water op BBC First was in zijn geheel opgenomen; niet geheel volgens de regels, want 2 afleveringen waren bij "specials" gezet, maar daar is nog uit te komen.

Tot mijn verbazing werd afgelopen week aflevering 5 wéér opgenomen; na vergelijking beiden exact hetzelfde, staan in  dezelfde lijst onder elkaar.

Rara, hoe kan dat?

Er zal wel een verklaring komen die uitmondt in: er zijn meer honden die Fikkie heten.

@Mark @Alex Enige tijd terug heb ik al aangekaart dat de serie De verdwenen stad bij NH Nieuws geen titel of afleveringnummers hebben, waardoor ik iedere dag soms meer dan 10 doublures moet controleren en weggooien. Ik stel het op prijs als er eindelijk een antwoord van jullie komt, want dit begint behoorlijk irritant te worden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic