@Mark Schreef: Er is juist gekozen voor een partij met een eigen database om zo veel mogelijk aan te sluiten bij de indeling zoals je die ook kunt vinden bij andere online streaming platforms. Het idee dat je bij ons exact dezelfde indeling ziet als in de app van jouw streaming dienst naar keuze is in theorie goed. Je kunt zo makkelijk bijhouden welke aflevering je wel en welke je nog niet gezien hebt. Maar ja, dat valt en staat bij de juiste indeling!
Dus een data-base waarin Humberto Tan opeens bij de serie "The repair shop" staat, terwijl hij daar nog nooit in heeft gezeten sluit het beste aan bij andere streamingdiensten? Kom op @Mark hoeveel voorbeelden hebben jullie nog nodig om in te zien dat die data-base waar jullie nu de informatie uithalen zwaar ruk is?
@Mark Schreef: De informatie die onze gids-leverancier van de zenders krijgt is in essentie niet anders dan wat andere gids-leveranciers krijgen. De verwerking van die informatie en de opzet van ons platform is natuurlijk wel anders en daar knelt de schoen.
Kijk dat is eindelijk een eerlijk antwoord, want hieruit kun je alleen de conclusie trekken dat als de andere gids-leveranciers geen fouten laten zien en jullie wel, dat dit alleen maar kan inhouden dat de zenders de informatie gewoon goed hebben aangeleverd (anders hadden er zeker één of meerdere EPG's ook deze fouten hadden laten zien in hun gids) en dat de fout dus alleen maar bij Ziggo zelf kunnen zijn ontstaan.
@Mark Schreef: De discussie over welke database gebruikt wordt i.z. de afwijkende seizoens- en afleveringsnummers is zeker nog niet ten einde, ik ben het persoonlijk helemaal met jullie eens dat uit de talloze voorbeelden blijkt dat er genoeg te verbeteren valt. Een switch is echter niet zomaar gemaakt, dat kost tijd.
Hadden jullie deze discussie niet beter eerst kunnen voeren met de nieuwe EPG-leverancier en dan pas de overstap kunnen maken? Jullie wisten ten slotte allang dat deze problemen er ook waren bij jullie oude EPG-leverancier. En klopt mijn redenering dat jullie nu de Discovery informatie voor de Amerikaanse markt gebruiken, in plaats van die Discovery voor de Benelux gebruikt? En zoja waarom is dat, wij zouden als Nederlandse klanten toch gewoon de informatie moeten krijgen voor onze eigen markt?
Wat zal ik blij zijn als bekend wordt hoe de F1 er volgend jaar precies uit gaat zien, dat zal ook meteen het moment worden dat ik mijn overstap ga regelen, want deze EPG ellende ben ik meer dan zat. En ik kan nu al voorspellen dat deze ellende er eind 2022 nog zal zijn, daar heb ik geen glazenbol voor nodig 😋