Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

TV Gids en opname-issues: updates & discussie

In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Twee jaar geleden hebben we drie losse topics gemaakt om onderscheid te maken in issues omtrent de EPG. Twee voor de problemen die zich voordoen (fouten in de EPG en mislukte opnames) en een derde om over de EPG als geheel te discussiëren, die tegelijkertijd ingezet kon worden om meldingen te doen van grotere updates aan het platform of issues die speelden.

 

Dat laatste is helaas niet geworden wat we voor ogen hadden. Het was vaak efficiënter om zaken te melden in de andere twee topics, waar het aansloot op de meldingen aldaar. Hoewel dit onderwerp dagelijks onze aandacht heeft, is er ook niet regelmatig een “grote update” te melden (iets als de introductie van het systeem voor verbeterde begin- en eindtijden).

 

Dat heeft ons doen besluiten om dit “update & discussie”-topic te sluiten. Uiteraard blijven de andere twee topics open.

921 Reacties 921
Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@DON PAPA  schreef:

Wat mij ook heel erg tegen staat, is dat er nu aangegeven word dat er dan wel een uitleg gegeven kan worden waarom alleen de Ziggo EPG steeds andere informatie laat zien, ten opzichte van alle andere EPG's. Maar als we er hier om vragen dan komende er alleen maar ontwijkende antwoorden of blijft totaal stil. 


Het is een complex systeem waarin veel verschillende scenario's op kunnen treden, dat gaan we op de Community niet allemaal uitschrijven want daar hebben we simpelweg geen tijd voor. 9 van de 10 klanten zal het ook worst wezen waarom het zo is, als het maar goed werkt!

Maar nu hebben we tijd vrijgemaakt van onze specialisten om 1-op-1 aan jullie uit te kunnen leggen hoe de vork in de steel zit (voor wie dat wel interesseert). Een uitgelezen kans toch?

 

En volgens mij ontwijken we het niet, maar zoals gezegd hebben we geen tijd om een boekwerk te schrijven wat bovendien niet interessant is voor de gemiddelde lezer. Zie bijvoorbeeld Re: Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hie... - Pagina 8 - Ziggo Community

 

De datum staat inmiddels ook vast: 21 april!

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Markals jullie al niet bereid zijn om genoeg feedback te geven via de community (wat jullie volgens de klachtenafdeling wel moeten doem), waarom denken jullie dan dat ik mijn vrije tijd en kennis gratis aan jullie ter beschikking gaan stellen ?

 

NB klachten afdeling beweert dat de community het eerste en voornaamste communicatie kanaal van ziggo is en helaas daar merk ik al 2 jaar weinig van

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark Schreef: dat gaan we op de Community niet allemaal uitschrijven want daar hebben we simpelweg geen tijd voor. 

 

Volgens mij hebben jullie werkelijk geen idee hoeveel tijd ik er de afgelopen twee jaar in heb gestoken om belangeloos te helpen, want anders had je dit antwoord niet eens durven geven...

 

@Mark Schreef: 9 van de 10 klanten zal het ook worst wezen waarom het zo is, als het maar goed werkt!

 

Ja 9 van de 10 klanten zullen jullie hier in deze topic ook niet elke dag helpen om fouten in de EPG op te zoeken.

 

@Mark Schreef: En volgens mij ontwijken we het niet, maar zoals gezegd hebben we geen tijd om een boekwerk te schrijven wat bovendien niet interessant is voor de gemiddelde lezer. 

 

Nou ik zou zeggen, vraag voortaan één van die 9 van 10 gemiddelde lezer maar om jullie te helpen. Want met dit soort antwoorden is het mij wel duidelijk hoe Ziggo onze hulp waardeert. En ik hoop echt dat de paar andere frequente posters hier mijn voorbeeld volgen, want dan houden jullie veel meer tijd over om 

 

img-29558066e20 (1).gif

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

@Mark Schreef: 9 van de 10 klanten zal het ook worst wezen waarom het zo is, als het maar goed werkt!

 

Precies, zo denk ik er inmiddels over. Maar de manier waarop je dit zegt spreekt boekdelen. Je zou je de ogen uit je kop moeten schamen voor “het interesseert de klant toch niet”

 

Stik maar in die EPG van jullie. Ik meld al maanden alleen mijn eigen issues, heb ik mijn handen aan vol. Ik zie nog veel

meer, maar daar nemen jullie maar een betaalde kracht voor aan.

 

Hoe het werkt weet ik niet. Hoe het niet werkt weet ik wel, precies zoals het nu al jaren gaat…

Tonio60

Level 6
  • 131Posts
  • 1Oplossingen
  • 45Likes

Wat een snelheid, Supernanny en NCIS: Los Angeles staan nu ineens wel in de EPG. Replay nu wel beschikbaar.

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@Mark "9 van de 10 klanten zal het ook worst wezen waarom het zo is, als het maar goed werkt"!

Denk je dat nou dat je met een groep debielen te maken hebt?

Al jaren deponeren we hier problemen met de EPG en dan durf je dit te plaatsen!

Bij deze de oproep aan alle community deelnemers om zich te laten horen wat voor puinhoop Ziggo er al die jaren van gemaakt heeft!

Is er weer een nieuwe marketing figuur die zich ermee bezig houdt en jou en @Alex instrueert hoe je te profileren richting klanten? Een gesjeesde Amerikaan of zo?

De hele aanpak is zo doorzichtig.

Schande!

Of krijgen jullie inmiddels vragen van instanties die al via diverse kanalen hierop zijn geattendeerd.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dat we niet worden gewaardeerd is al jaren zo. Soms komen ze weer even met een topic waarin we 'geëerd' worden, maar we zijn niet meer dan goedkope hulpjes van Ziggo, die vooral ook niet teveel mogen zeggen tegen klanten die zich al zeer vervelend profileren als ze een vraag stellen of totaal niet meewerken, en waarvan je ook nog eens een grote muil kan krijgen als je probeert te helpen. "Van harte welkom op de community" is het dan... "Wat fijn dat je hier je probleem voorlegt, zo te zien ben je nogal gefrustreerd, en dat begrijpen we heel goed".

 

Maar jou als vaste beantwoorder een beetje steunen en uit de wind houden is er niet bij. Evenals wat waardering. Sterker nog: je krijgt niet eens iets met Sinterklaas of Kerst omdat ze zien dat je gegevens niet juist in je profiel staan. Daar kunnen ze dan ook even om vragen. Klinkt misschien als lullig voorbeeld, maar het is nogal zuur als je leest dat iemand Ziggo bedankt voor het aardigheidje, terwijl deze net plaatst, en jij er al jaren op hebt heb zitten met met toen 12000+ reacties, en men dus niet eens even de moeite neemt naar je juiste gegevens te vragen. 

Ik ben al een keer weggegaan, maar men stuurt er op aan dat dit weer gebeurt. 

En wat de problemen betreft: het interesseert Ziggo niet eens. Ze zijn groot en machtig en geven niets om jou als klant. Als iets snel is op te lossen doet men dat nog, maar wat in onderzoek is, blijft dat ook, tot in lengte van jaren. Als de klant maar wel betaald, want anders staat men wel snel bij je op de stoep... En diezelfde klant is dan ook wel makkelijk voor Ziggo om van alles uit te testen. Lekker goedkoop ook, en dan kunnen ze ook net doen of ook zij er mee bezig zijn. Maar die issues lopen soms al langer dan 2 jaar... Er is is helemaal niets in onderzoek. En niemand die ze aanpakt. Te triest eigenlijk. 

Einde flink kritische noot. 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark Schreef: Wil je met ons meedenken over onze elektronische programmagids (EPG) en ons opname systeem om deze te verbeteren? 

 

En kunnen we binnenkort verbeteringen verwachten?

jacobus111

Level 5
  • 66Posts
  • 2Oplossingen
  • 39Likes

Wat ik het meest irritant vind is het instarten van een opgenomen programma ALTIJD nog een stuk terug gespoeld moet worden. start nooit vanaf het begin op.

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

En de al MAANDEN niet kloppende reclamemarkers. Nog zo’n feature die ze maar niet fatsoenlijk kunnen laten werken. Op deze manier heb je er weinig aan. Maar dit zal wel op de grote hoop liggen wat de briljante ontwikkelaars moeten oplossen 

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@jacobus111 Nóg ergerlijker is een opname bekijken en ontdekken dat de begintijd later is, waardoor het einde van de opname ontbreekt.

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@jeener @jacobus111 @Mark Nee hoor nog veel ergerlijker is het als na een aantal dagen een gelukte opname door Ziggo zelf kapot gemaakt word (!) En daarna tegen de klant zegt jammer voor je maar wij zijn nergens verantwoordelijk voor

 

En oh ja 1 maand later word die kapotte opname ongevraagd verwijderd door ziggo. Want anders zou het de klant nog wel eens kunnen opvallen hoe vaak het gebeurt

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Nou dit voorspelt niet veel goeds dat er helemaal geen reactie komt op mijn vorig posting

 

Of viel de opkomst heel erg tegen? Want je zou verwachten dat er anders wel wat over geschreven zou worden door de moderators of één van de deelnemers. 

 

Ik blijf het trouwens maar een hele vreemde actie vinden, dat je alleen mee mag denken met verbeteringen als je bereid bent om bij Ziggo langs gaan. Net of de mensen die hier al jaren de problemen op de voet volgen geen goeie ideeën kunnen hebben.

 

Het lijkt er ook op dat Ziggo de laatste tijd zoveel mogelijk achterkamertjes aan het creëren is (verborgen forum plekken, afgeschermde online meetings, bezoekjes op kantoor). Maar hier gaan ze al maanden lang een discussie zoveel mogelijk uit de weg...

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@DON PAPA  schreef:

@Mark Schreef: Wil je met ons meedenken over onze elektronische programmagids (EPG) en ons opname systeem om deze te verbeteren? 

 

En kunnen we binnenkort verbeteringen verwachten?


Aanstaande maandag zitten we bij elkaar voor een evaluatie van deze bijeenkomst en we zullen daarna een samenvatting posten van alle besproken punten.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Mark  schreef:

@DON PAPA  schreef:

...En kunnen we binnenkort verbeteringen verwachten?


Aanstaande maandag zitten we bij elkaar voor een evaluatie van deze bijeenkomst en we zullen daarna een samenvatting posten van alle besproken punten.


Hopelijk wordt er, behalve een verzameling van "...besproken punten...", ook verteld wat Ziggo gaat doen aan het EPG problemen.

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Hoe kan het dat een programma van morgen al een opnamerondje heeft? Moet dat niet een vol rondje zijn, omdat nu ook al dezelfde opname (S1E1) loopt?

 

 

8412FDF0-1F1A-4645-803E-EE434A6B5529.jpeg

43A2A579-3D19-4DF2-A6BB-7EBD56B8BDDF.jpeg

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

@joepke-m een open rondje betekent dat het opgenomen zou kunnen worden. Als er meteen een herhaling van een programma komt zoals bij Beau dan zie je eerst bij beide een open rondje. Nadat de eerste opgenomen is zouden beide een dicht rondje moeten zijn.

Een programna met een dicht rondje dat nog komt in de gids staat al in je opname lijst. Dat kan ook al een jaar geleden opgenomen zijn. 

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

@bloemen64 Het is geen open rondje, maar het symbool dat er een opname bezig is. Nooit eerder gezien, want dit is in de EPG van morgen, hoe kan er dan wat opgenomen worden?

D59781E8-EAF6-49BF-AF1B-126304384CF9.jpeg

 

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@joepke-m  schreef:

@bloemen64 Het is geen open rondje, maar het symbool dat er een opname bezig is. Nooit eerder gezien, want dit is in de EPG van morgen, hoe kan er dan wat opgenomen worden?

[...KNIP...]

Dat kan volgens mij alleen als morgen een herhaling gepland is en er nu voor de eerste keer de aflevering  uitgezonden/opgenomen wordt.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

@joepke-m  schreef:

@bloemen64 Het is geen open rondje, maar het symbool dat er een opname bezig is. Nooit eerder gezien, want dit is in de EPG van morgen, hoe kan er dan wat opgenomen worden?

 


Ik zie dat er nog een 3e rondje is dat niet helemaal dicht is. (Opname bezig). Die zou alleen actief moeten zijn tijdens de opname zelf. Niet in de toekomst. Zo te zien krijg je die te zien en dat zou inderdaad niet goed zijn.

 

Dit lijkt een bug of feature. De programma's zijn gekoppeld door dezelfde id. Het opname rondje zou daar verschil in moeten maken. Wat het rondje zou moeten zijn zou ik niet weten nu. Een open rondje lijkt me het beste. De opname is bezig maar niet op die tijd. Dus geen half open rondje. De opname is nog niet klaar. Dus geen dicht rondje. Blijft het open rondje over.

 

Het half open rondje kan ook beredeneerd worden. Als de opname van de oorspronkelijke opname bezig is dan kan je dat laten zien bij de herhaling. Blijkbaar is dit in de software gemaakt. Of werkt het toevallig op deze manier.

 

Beide rondjes kan wat mij betreft. Alleen een dicht rondje zou fout zijn.

 

Om dit programma het juiste rondje te geven zou er een 4e type bij moeten komen. Dat wordt wel druk en geeft misschien nog meer verwarring.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic