Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

TV Gids en opname-issues: updates & discussie

In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Twee jaar geleden hebben we drie losse topics gemaakt om onderscheid te maken in issues omtrent de EPG. Twee voor de problemen die zich voordoen (fouten in de EPG en mislukte opnames) en een derde om over de EPG als geheel te discussiëren, die tegelijkertijd ingezet kon worden om meldingen te doen van grotere updates aan het platform of issues die speelden.

 

Dat laatste is helaas niet geworden wat we voor ogen hadden. Het was vaak efficiënter om zaken te melden in de andere twee topics, waar het aansloot op de meldingen aldaar. Hoewel dit onderwerp dagelijks onze aandacht heeft, is er ook niet regelmatig een “grote update” te melden (iets als de introductie van het systeem voor verbeterde begin- en eindtijden).

 

Dat heeft ons doen besluiten om dit “update & discussie”-topic te sluiten. Uiteraard blijven de andere twee topics open.

921 Reacties 921
DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Hum dit bedoel ik nou, wel mijn bovenstaande bericht verplaatsen van de ene naar de andere groep, maar even antwoord geven op de vraag is blijkbaar teveel gevraagt, over respectloos met je klanten omgaan gesproken. Maar wel officiële waarschuwingen uitdelen als de klant vervolgens zijn ongenoegen uit omdat hij totaal genegeerd word 😞

Patrick99

Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Ik heb de serie Interrogation die op Canvas is uitgezonden opgenomen, maar helaas blijkt er toch weer een aflevering te zijn waar het einde van ontbreekt. Aflevering 5 en 6 die op 27 oktober achter elkaar zijn uitgezonden zijn (veel) later begonnen. Het is toch jammer dat dit probleem nog steeds niet is verholpen.

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

serie opname werkt niet bij "Top 2000 Quiz" op npo3

 

als je op serie opname bij aflevering ervan klikt dan zegt hij alles is ingepland maar onderaan aflevering blijft staan "neem op". Klik je er nog eens op en dan neem je alleen aflevering op en dat werkt. Vervolgens klik je onderaan op pas opname aan en je plant de hele serie in. He onderaan staat nu annuleer hele serie MAAR als je bij alle afleveringen kijkt dan is de rest NIET ingepland voor opname

 

Wat een puinhoop, valt nog mee dat serie opname wel werkt bij "top 2000 untold stories

 

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Alex of één van de andere moderators, er wordt geregeld gezegd door jullie dat je het gaat uitzoeken en er later op terug zal komen, zie bijvoorbeeld hier en hier, maar vervolgens horen we helemaal niks meer. En dat zie ik bij heel veel van jullie antwoorden, er word steeds gezegd is in onderzoek, maar wat er ooit uit zo'n onderzoek komt melden jullie achteraf bijna nooit. Het zou dus fijn zijn als jullie zeggen er later op terug te komen dat dan ook doen...

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Hum dit bedoel ik nou, wel mijn bovenstaande bericht verplaatsen van de ene naar de andere groep, maar even antwoord geven op de vraag is blijkbaar teveel gevraagt, over respectloos met je klanten omgaan gesproken. Maar wel officiële waarschuwingen uitdelen als de klant vervolgens zijn ongenoegen uit omdat hij totaal genegeerd word 😞

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Zou fijn zijn als hier ook weer eens een reactie zou komen van één van de moderators, op de vragen die gesteld zijn?

 

@Mark @Alex enz enz...

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark @Alex @Louis Het is inmiddels al ruim 3 weken geleden dat jullie je hier in deze topic hebben laten zien, terwijl er al die tijd al vragen open staan. Het zou fijn zijn als jullie daar is antwoord op gaan geven, want in de start topic schrijven jullie "In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waaraan gewerkt wordt" maar als wij vervolgens vragen stellen over de issues (waar jullie zelf bij beloven om hier op terug te komen) dan negeren jullie deze vragen keer op keer. Het zou dan ook fijn zijn als jullie is respectvol met ons om zouden gaan, en is met een reactie zouden komen na weken zwijgen. 😡😡

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark @Alex @Louis Alle drie waren jullie gister online, maar geen van jullie drie heeft even tijd genomen om een reactie in deze topic te geven. Hopelijk hebben jullie vandaag meer respect voor de klant, en komt er vandaag eindelijk weer is een reactie....

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @DON PAPA,

 

Het is me nog niet helemaal duidelijk welke vragen er open staan. Het laatste gesprek ging over de waarschuwing van een andere user, dat hebben we volgens mij uitgelegd daarna. Alle verdere details daarover zullen altijd bij de user zelf bekend zijn.

 

Verder zag ik je linken naar je vraag hier, sorry dat hier nooit reactie op is gekomen.

 

En misschien een gekke vraag hoor, maar waarom verandert het ID van een uitzending/bestand als je het pad naar dit ID veranderd? 

Geen gekke vraag, wel een saai antwoord: Zo werkt dat systeem nou eenmaal. Het ID verandert automatisch (mee).

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Alex Schreef: Het is me nog niet helemaal duidelijk welke vragen er open staan.

 

Nou laten we is beginnen met dit bericht waar ik nooit een antwoord of uitleg op heb gekregen vanuit Ziggo. 

 

Verder heb ik al meerdere keren gevraagd waarom we zolang moeten wachten tot het probleem wordt opgelost met de "Geen informatie" blokken op de verschillende zenders in de EPG? Maar dan blijft het angstvallig stil vanaf jullie kant, terwijl jullie wel al bij Firmware 4.33 al wisten te melden dat er een oplossing voor dit probleem zou komen bij firmware 4.37 en heel misschien al met 4.36. Maar als er vervolgens wordt gevraagd waarom wij dan even goed nog zolang moeten wachten terwijl jullie blijkbaar wel al een oplossing hebben, want anders kan je ook niet beloven dat dit zeker bij firmware 4.37 opgelost gaat worden. Blijkbaar vergeten jullie dat wij al die tijd met een EPG zitten die vol staat met blokken met "Geen informatie" en we dit alleen kunnen oplossen door meerdere keren per week de Nextbox een fabriek reset te geven, vandaar dat ik wel heel graag wil weten waarom ik zolang op deze oplossing moet wachten, terwijl hij al op de plank ligt?

 

Verder zeg jij (maar ook de andere moderators) geregeld dat je later op dingen terug zal komen, maar vervolgens laten jullie helemaal niks meer horen, zoals hier bijvoorbeeld (er staan nog wel meer voorbeelden in deze topic, maar die mogen jullie zelf opzoeken). Het zou dan ook heel fijn zijn, als jullie beloven op dingen terug te komen jullie dit ook uit jullie eigen gaan doen en niet dat er steeds naar gevraagd moet worden, omdat jullie niks meer laten horen...

 

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Alex (of één van de andere moderators) Zijn mijn vragen nu wel duidelijk? En krijg ik nu wel antwoord op de vragen hierboven, of wacht jullie nu weer tot ze helemaal onder gesneeuwd zijn, in de hoop dat ze weer vergeten worden?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@DON PAPA  schreef:

@Alex (of één van de andere moderators) Zijn mijn vragen nu wel duidelijk? En krijg ik nu wel antwoord op de vragen hierboven, of wacht jullie nu weer tot ze helemaal onder gesneeuwd zijn, in de hoop dat ze weer vergeten worden?


Hiermee suggereer je dat dit eerder met die reden is gebeurd. Dat is niet zo.

 

Nou laten we is beginnen met dit bericht waar ik nooit een antwoord of uitleg op heb gekregen vanuit Ziggo. 

Je geeft al aan dat je zelf hebt gezocht, maar niks vond. Iedereen interpreteert berichten vast op zijn eigen manier. Het is niet heel zinvol om hier tot in detail op in te gaan. We maken een dergelijke keus vanuit het oogpunt om beter en efficiënter te kunnen werken.

 

Verder heb ik al meerdere keren gevraagd waarom we zolang moeten wachten tot het probleem wordt opgelost met de "Geen informatie" blokken op de verschillende zenders in de EPG?

De verwachting was dat dit in 4.36 inderdaad was opgelost. Dat is helaas niet het geval (of is in een andere vorm toch terug gekeerd). Dat wordt op dit moment verder onderzocht.

 

Verder zeg jij (maar ook de andere moderators) geregeld dat je later op dingen terug zal komen, maar vervolgens laten jullie helemaal niks meer horen,

Er kunnen situaties zijn waarbij deze keus wordt gemaakt als het is opgelost maar alweer enige tijd terug is, als het probleem nog steeds speelt of als het teveel specifieke details zijn (wederom met het oog op efficiëntie). Neemt niet weg dat als we beloven ergens op terug te komen, dat ook gewoon moet gebeuren. Sorry als dat niet is gebeurd.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Alex Schreef: Hiermee suggereer je dat dit eerder met die reden is gebeurd. Dat is niet zo.

 

Nou zoals je zelf al zei, iedereen interpreteert op zijn eigen manier en ik zie het niet reageren op vragen, als het ontwijken van vragen want anders zou je er wel een reactie opgeven (maar dat is mijn mening).

 

@Alex Schreef: Het is niet heel zinvol om hier tot in detail op in te gaan. We maken een dergelijke keus vanuit het oogpunt om beter en efficiënter te kunnen werken.

 

Goed om te weten dat wij jullie dus ook in de toekomst gewoon kunnen betichten van dingen, maar als jullie dan om opheldering vragen, wij dat dan ook kunnen afdoen met "het is niet zinvol om hier tot in detail op in te gaan". En wat dat efficiënter werken van Ziggo betreft, dat is goed terug te zien bij de EPG en Opnamen problemen in de afgelopen jaren 🤔 

 

@Alex Schreef: De verwachting was dat dit in 4.36 inderdaad was opgelost. Dat is helaas niet het geval (of is in een andere vorm toch terug gekeerd). Dat wordt op dit moment verder onderzocht.

 

Nou begin oktober melden @Mark hier op het forum "Dit is naar aanleiding van jullie meldingen onderzocht en we hopen de oorzaak hierachter te hebben gevonden. De oplossing wordt geïmplementeerd in softwareversie 4.37 (of misschien zelfs 4.36) volgens de huidige planning." dus begin oktober toen wij nog op firmware versie 4.32 / 4.33 zaten, dachten jullie de oorzaak al gevonden te hebben waarom wij op verschillende zenders geregeld tijdblokken met "Geen informatie" in de EPG hadden, maar toch laten jullie de klanten nog meerdere update's wachten voor dat je met een oplossing komt. Vergeten jullie soms dat wij elke maand een groot bedrag betalen voor deze zeer slecht gevulde EPG die ook nog essenseel is voor het opnamen systeem? En dat ik hier minimaal de Nextbox 3X per week een fabriek reset moet geven om de EPG enig sinds werkbaar te houden....

 

 

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@Mark  schreef:

Update: Soms 'Geen informatie' op verschillende kanalen, alleen op de Mediabox Next (wel informatie  zichtbaar in Ziggo GO). Onder andere op BBC First, NPO Politiek, Discovery Science, RTV Drenthe, Omroep Flevoland, ...

 

Een aantal van jullie hebben meerdere malen aangegeven dat er op de mediabox soms helemaal geen informatie beschikbaar is op een aantal kanalen, steeds dezelfde kanalen. Dit wordt pas na een (fabrieks) reset opgelost. De epg informatie is wel beschikbaar in Ziggo GO dus het moet iets in de mediabox en de communicatie met onze servers zijn.

 

Dit is naar aanleiding van jullie meldingen onderzocht en we hopen de oorzaak hierachter te hebben gevonden. De oplossing wordt geïmplementeerd in softwareversie 4.37 (of misschien zelfs 4.36) volgens de huidige planning. Ik ben benieuwd of dit probleem daarna inderdaad volledig opgelost is.

Volg Alles over de software updates van de Mediabox Next om op de hoogte te blijven van de laatste updates op de Mediabox Next.


Jullie hebben in de update notes van 4.36 kunnen lezen dat bovenstaand probleem opgelost zou zijn. In jullie reacties na de update lazen we echter al snel dat het probleem nog steeds aanwezig is.

Dit hebben we dan ook meteen geëscaleerd naar de oplospartijen en zij zijn bezig met het onderzoek om de oorzaak hierachter te vinden en op te lossen.

Helaas heb ik nog geen zicht op een oplostermijn, het kan natuurlijk niet snel genoeg maar ik kan op dit moment geen beloftes maken.

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

het probleem is er inderdaad nog steeds, afwachten maar, we kunnen niet anders.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark Schreef: Helaas heb ik nog geen zicht op een oplostermijn, het kan natuurlijk niet snel genoeg maar ik kan op dit moment geen beloftes maken.

 

En wanneer gaat Ziggo hier iets tegenover zetten voor al deze ellende? Want wij hebben nu al een aantal maanden een Nextbox die om de paar dagen een fabrieks reset moet krijgen omdat anders de EPG op meerdere zenders tijd blokken met "Geen informatie" geeft, waardoor je ook niks kan in stellen voor opnamen. 

 

En moeten we straks eerst weer een aantal firmware's wachten als jullie denken de oplossing gevonden te hebben, of krijgen we dan wel meteen de oplossing toegezonden via een update?

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

@DON PAPA gisteren zag ik dit issue ook. Normaal heb ik er geen last van of ik bekijk andere zenders. Er was een heel blok programma's die meerdere uren geen info gaven. Ik weet niet meer precies welke maar ze zaten in de RTL/Talpa groep volgens mij. Na middernacht. Na die uren was de info terug en ook de dagen erna. Gewoon een blok van een paar uur.

Ik heb mijn Next daar nog nooit voor hoeven herstarten. De volgende dag is de data er gewoon.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@bloemen64 Schreef: Ik heb mijn Next daar nog nooit voor hoeven herstarten. De volgende dag is de data er gewoon.

 

Maar als je precies iets wilt opnemen wat tijdens zo'n blok met "Geen informatie" is dan zal je de Nextbox wel een fabrieks reset moeten geven (zodat er wel weer informatie komt in dat blok), want anders kun je niks opnemen....

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

ja dat is best irritant als je even iets snel wil selecteren om op te nemen.

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

[Ziggo-moderator-mode ON] Dan kijk je het toch even terug op NPO Start of RTLXL… [Ziggo-moderator-mode OFF]

Welkom bij Ziggo!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic