Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

TV Gids en opname-issues: updates & discussie

In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Twee jaar geleden hebben we drie losse topics gemaakt om onderscheid te maken in issues omtrent de EPG. Twee voor de problemen die zich voordoen (fouten in de EPG en mislukte opnames) en een derde om over de EPG als geheel te discussiëren, die tegelijkertijd ingezet kon worden om meldingen te doen van grotere updates aan het platform of issues die speelden.

 

Dat laatste is helaas niet geworden wat we voor ogen hadden. Het was vaak efficiënter om zaken te melden in de andere twee topics, waar het aansloot op de meldingen aldaar. Hoewel dit onderwerp dagelijks onze aandacht heeft, is er ook niet regelmatig een “grote update” te melden (iets als de introductie van het systeem voor verbeterde begin- en eindtijden).

 

Dat heeft ons doen besluiten om dit “update & discussie”-topic te sluiten. Uiteraard blijven de andere twee topics open.

921 Reacties 921
E. Veen

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes

Heb via Replay ‘Ik vertrek’ teruggekeken en na afloop via optie “afleveringen” komen de vorige aflevering, alsmede die van vanavond alsook die van de komende weken tevoorschijn. Bij “opnames” staat het hele programma niet alleen bij “geplande opnames” maar dan met de foutieve gegevens. Heb overigens versie 4.35 (de laatste) waarbij de problemen zouden zijn verholpen. Zou graag ook de € 150,— ontvangen voor alle problemen en stress die Ziggo heeft veroorzaakt.

midibara

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Vergeet het maar. Als je niet elke dag minimaal 3 keer klaagt heb je nergens recht op. Wel elke maand geld vragen voor een niet functionerend systeem maar als je er niet genoeg over klaagt heb je, volgens Ziggo, nergens last van. Sorry Ziggo dat ik elke dag werk en niet altijd kan klagen. Zonder mensen als ons hadden jullie geen klanten want dan zijn jullie niet te betalen, in verband met geen geld. ** Verwijderd ** Geen inlevend vermogen maar wel door ons betaald worden. 

 

** Aangepast door moderator (Cecilia) **

We gaan elkaar niet uitschelden en zeker niet persoonlijk aanvallen.

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@Mark  schreef:

Wil je met ons meedenken over onze elektronische programmagids (EPG) en ons opname systeem om deze te verbeteren?

We nodigen jullie uit om bij ons op het kantoor in Amsterdam in gesprek te gaan hierover.

...

 

Corona disclaimer
We houden ons aan de richtlijnen van de overheid. De planning is daarmee ook onder voorbehoud, we weten niet of de richtlijnen al dan niet worden aangepast en welke consequenties dat mogelijk heeft.


UITGESTELD - Zoals iedereen weet heeft de overheid vlak na onze bovenstaande uitnodiging de coronamaatregelen aangescherpt tot in ieder geval 4 december. Het lijkt er momenteel ook niet op dat er 3 december a.s. versoepelingen aangekondigd worden, daarom hebben we besloten deze bijeenkomst tot nader order uit te stellen.

Wanneer de maatregelen en omstandigheden het toelaten (en wij het verantwoord achten) zullen we een nieuwe uitnodiging sturen waarvoor iedereen zich opnieuw kan inschrijven.

midibara

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Typisch Ziggo,

 

Dit kon iedereen al voorzien echter Ziggo niet. Of was dit alleen maar een truck om de mensen stil te houden? Wetenede dat je alles naderhand af kan blazen met als smoesje Corona! Dit gaan ze waarschijnlijk de komende maanden/jaren nog doen zodat het voetvolk stil blijft. Ik wil een restitutie op mijn abonnementsgeld omdat Ziggo niet levert w at ze hebben afgesproken te leveren. En ik wil het niet alleen voor mijzelf maar voor alle abonnees van Ziggo. Bij wie moet ik dat aankaarten Mark?

 

Of durf je nu geen antwoord te geven Mark?

 

met vriendelijke toch teleurstellende groet

 

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Markals ziggo echt iets had gewild dan was toch een zoom of discord vergadering een mogelijkheid ? En dan hadden ze misschien ook wat meer kans op deelnemers

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@mdpeters124 Schreef: En dan hadden ze misschien ook wat meer kans op deelnemers

 

Ik denk dat dit ook een groter probleem voor ze was dan de corona maatregelen waar ze zich nu achter verschuilen. Ik kreeg vorige week nog een berichtje van Mark of ik mijn afwijzing op de uitnodiging wou herzien en dat mijn reiskosten vergoed konden worden, omdat er bijna niemand zich had aangemeld 😉

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@DON PAPAik had hetzelfde bericht gekregen en ik heb hem uitgelegd dat de benodigde tijd voor mij een groter obstakel was (reistijd + vergadertijd).  Vanuit tijd efficientie zou je eerder met een formulier met vragen moeten gaan werken. Daaruit kun je de grootste problemen en mogelijke oplossingen destilleren en dan een samenvating  hier posten.  Een vergadering op locatie organiseren is ouderwets aan het worden.

midibara

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Goedenavond iedereen,

 

helaas heb ik een officiële waarschuwing gehad voor mijn reactie op dit forum. Ik zal vanaf nu dus ook maar niet meer reageren. Ik wil wel graag blijven volgen wat er allemaal gezegd word door jullie maar zal geen reactie meer geven. Op deze manier maken ze de klanten dus monddood. Ik hoop dat dit niet respectloos was anders word ik alsnog verbannen.

gegroet iedereen.

pvdh14

Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

@Mark Kan je ons wel vertellen binnen welke termijn dit epg probleem opgelost wordt / gaat worden?

Het eindeloos vullen van voorbeelden door Ziggo klanten lossen we het probleem ook niet mee op en ik vind dat wij als betalende klanten hier toch wel een termijn aan mogen stellen dat Ziggo dit binnen een paar weken opgelost moet hebben. En anders zouden jullie klanten (voor wie dat wil) de mogelijkheid moeten bieden kosteloos op te zeggen binnen contract periode met een maand opzegtermijn. 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@midibara Schreef: helaas heb ik een officiële waarschuwing gehad voor mijn reactie op dit forum. 

 

Hum, en ging dat om je laatste posing in deze topic waar je die officiële waarschuwing voor hebt gehad? Want dan vraag ik mij echt af waarom je daar een officiële waarschuwing voor hebt gehad. Je geeft daar gewoon je eigen mening en scheld niemand uit ofzo, dat Ziggo dit soort mening niet graag hoort snap ik wel, maar dan moeten ze hun werk gewoon beter gaan doen. Dan krijg je namelijk te vrede klanten in plaats van klanten die hun kritiek hier uiten over de slechte werkwijze van Ziggo. Ik zou dan ook heel graag willen weten waarom ze je deze officiële waarschuwing hebben gegeven (ik neem aan dat je dit gewoon mag zeggen)? 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@DON PAPA  schreef:

...Hum, en ging dat om je laatste posing in deze topic waar je die officiële waarschuwing voor hebt gehad? Want dan vraag ik mij echt af waarom je daar een officiële waarschuwing voor hebt gehad. Je geeft daar gewoon je eigen mening en scheld niemand uit ofzo, dat Ziggo dit soort mening niet graag hoort snap ik wel, maar dan moeten ze hun werk gewoon beter gaan doen. Dan krijg je namelijk te vrede klanten in plaats van klanten die hun kritiek hier uiten over de slechte werkwijze van Ziggo. Ik zou dan ook heel graag willen weten waarom ze je deze officiële waarschuwing hebben gegeven (ik neem aan dat je dit gewoon mag zeggen)? 


Inderdaad, ook ik lees geen wereldschokkende taal, smaad en/of laster.



@midibara  schreef:

...Of durf je nu geen antwoord te geven Mark?


Of het moet zijn, omdat deze regel op de persoon is en niet aan Ziggo gericht.




@midibara  schreef:

...Ik zal vanaf nu dus ook maar niet meer reageren.


Maar dat zal toch niet nodig zijn...!!

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Pasi Als het om de zin "Of durf je nu geen antwoord te geven Mark?" gaat, dan had ik in het verleden ook al verschillende officiële waarschuwingen moeten krijgen van Ziggo, als ik kijk hoe vaak ik al verschillende moderators heb aangesproken op het niet antwoord geven van vragen. Dus het lijkt mij heel erg stug dat hij daar nu een officiële waarschuwing voor heeft gekregen...

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@mdpeters124 Tja, afstand en reistijd gelden voor mij ook. Daar hadden ze een zoom situatie voor kunnen bedenken; wel vanuit Ziggo en als het lastig wordt, word je gewist.

 

@midibara Ik ben toch heel benieuwd op basis waarvan je die waarschuwing hebt gekregen, heeft Ziggo dat aangegeven met inhoudelijke verklaring en kun je die met ons delen? Zo niet, dan overtreedt Ziggo de eigen regels. Lijkt op Amerikaanse aanpak; wie tegenwerkt, wordt eruit gegooid. @Mark Is dit de nieuwe aanpak? Kwalijk. En wie is de volgende?

 

@DON PAPA Ik krijg de indruk dat Ziggo alle negatieve input hier (iets wat Ziggo zelf heeft veroorzaakt) zelf zat begint te worden. Ziggo staat al in beeld bij TotaalTV en daar wordt regelmatig over bericht. Dat Ziggo zelfs zover gaat om een deelnemer te waarschuwen en die niet meer aan dit forum actief deelneemt (of durft deel te nemen), zegt heel veel.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Pasi Schreef: Of het moet zijn, omdat deze regel op de persoon is en niet aan Ziggo gericht.

 

Ik heb daar trouwens in het verleden al eens een hele discussie over gehad. In mijn ogen zijn alle moderators aanspreekpunten voor Ziggo, en posten ze niet op persoonlijke titel (of ze moeten dat er expliciet bij melden). Met andere woorden,  als je een moderator aanspreekt dan heb je het niet tegen de persoon zelf, maar tegen Ziggo (de werkgever). En als een moderator hier wat op het forum schrijft dan zie ik dat ook als uitspraken vanuit Ziggo en niet van de persoon zelf. Pas als je er bij vermeld dat je bericht echt tegen de persoon zelf is bedoeld word het een ander verhaal, maar dat doe je in mijn ogen bij een moderator niet alleen door zijn naam te noemen in je bericht, daar geef je alleen maar mee aan welke werknemer van Ziggo je op dat moment aanspreekt, niks persoonlijks in mijn ogen.

 

Dit telt uiteraard niet als je een andere klant met zijn naam aanspreekt, want die post wel altijd op persoonlijke titel en niet in opdracht van een ander, zoals de moderators hier doen.

 

Maar dat is mijn persoonlijke mening hoe ik denk dat het hoort te werken. Ik heb ook al eens gevraagd hoe de moderators (Ziggo) hier zelf over denken, maar daar is nooit antwoord op gekomen (wat wel vaker gebeurd met moeilijke vragen). Maar misschien kunnen ze nu wel wat meer duidelijkheid geven, hoe Ziggo dit ziet?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@DON PAPA  schreef:

...Maar dat is mijn persoonlijke mening hoe ik denk dat het hoort te werken. Ik heb ook al eens gevraagd hoe de moderators (Ziggo) hier zelf over denken, maar daar is nooit antwoord op gekomen...


Ik ken landen, waar men het niet waagt om een DON tegen te spreken 🤣🤣

pvdh14

Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

Jammer dat er nog geen reactie gekomen is op mijn vraag of zo @Mark vandaag een dagje vrij zijn?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi all,

 

midibara heeft inderdaad een officiële waarschuwing gehad voor één van zijn berichten hier. In de waarschuwing staat precies omschreven waar dat voor is geweest. Het betreffende bericht is inmiddels ook aangepast door Cecilia. Je mag absoluut kritiek hebben, je mag ons taggen of vragen stellen, maar dit ging over de grens van de huisregels aan.

pvdh14

Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

Ik weet inhoudelijk niet wat er stond, dus dat laat ik in het midden.

Maar ik denk wel dat jullie moeten begrijpen dat klanten zich op gegeven moment niet gehoord voelen en hun frustratie van een niet werkend product opgegeven moment goed zat zijn en dit gaan uiten. 

Had Ziggo een goed werkend product, dan had deze situatie zich naar aller waarschijnlijkheid niet voort gedaan.

 

Je leest op het forum steeds meer van klanten dezelfde klachten. 

Tevens horen wij niet van jullie wanneer dit opgelost is/wordt.

 

Wees transparant communiceer wat er nu wel of niet gedaan wordt en hou niet alles binnen een "test" groep.

 

Dit is mijn mening.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Helemaal met @pvdh14 eens, het wordt tijd dat Ziggo is gaat inzien dat ze met hun eigen werkwijze dit gedrag bij de klanten op wekken. Wij betalen namelijk elke maand een hoop geld voor een product wat al geruime tijd niet goed functioneert. En dan is het in mijn ogen logies dat klanten er op een gegeven moment helemaal klaar mee zijn. Hiermee zeg ik niet dat mensen moeten gaan schelden, maar je hoort mensen ook niet te negeren (zoals Ziggo nu al maanden doet) als er vragen aan ze gesteld worden. Dus verwacht je aan de ene kant dat de klanten met respect met jouw omgaan, dan moet je dat zelf als bedrijf ook is gaan doen. Het zou Ziggo dan ook sieren als ze eens hand in eigen boezem zouden steken en ons (de klanten) ook met respect gaan behandelen, want ook voor Ziggo geld, respect moet je verdienen...

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark Fiijn dat je weer alle meldingen hebt door gezet, maar krijg ik ook nog antwoord op mijn vragen die ik een week geleden heb gesteld?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic