Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

TV Gids en opname-issues: updates & discussie

In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Twee jaar geleden hebben we drie losse topics gemaakt om onderscheid te maken in issues omtrent de EPG. Twee voor de problemen die zich voordoen (fouten in de EPG en mislukte opnames) en een derde om over de EPG als geheel te discussiëren, die tegelijkertijd ingezet kon worden om meldingen te doen van grotere updates aan het platform of issues die speelden.

 

Dat laatste is helaas niet geworden wat we voor ogen hadden. Het was vaak efficiënter om zaken te melden in de andere twee topics, waar het aansloot op de meldingen aldaar. Hoewel dit onderwerp dagelijks onze aandacht heeft, is er ook niet regelmatig een “grote update” te melden (iets als de introductie van het systeem voor verbeterde begin- en eindtijden).

 

Dat heeft ons doen besluiten om dit “update & discussie”-topic te sluiten. Uiteraard blijven de andere twee topics open.

921 Reacties 921
pvdh14

Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

@midibara 

Je kan deze hier via de Ziggo website aanvragen;https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/extra

midibara

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Dank je pvdh14. was de service van ziggo maar zo snel  😁

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@pvdh14 Ben toch een beetje nieuwsgierig. Waarom zou je 2 next boxen willen.

pvdh14

Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

Die heb ik al. Ik gebruik ze in de woonkamer en in de slaapkamer. Kwalitatief (vind ik) is het beeld beter via de next, dan dat je via de ziggo smart tv app kijkt. 

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Echt niet normaal! De meest gekke dingen gebeuren, nu dan weer problemen met de BBC opnames. Het ene is nog niet opgelost en het volgende is er al weer. Of opgeloste dingen komen vrolijk weer terug. Volgens mij krijgt Ziggo t nooit voor elkaar…

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

een waarschuwing. Ik heb de 1e aflevering van Dr who op bbc gemist en ik plande de serie opname bij aflevering 2 bbc 1 zondag 7-11 19:15

 

Toen ik daarna onder afleveringen keek bij dr who zag ik dat de herhaling van aflevering 1 (6-11 03:05) wel in de lijst stond maar niet opgenomen werd. Dus serie opname geannuleerd en ingepland vanaf de herhaling van aflevering 1 en toen werd wel alles ingeplad

 

midibara

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Onderstaand bericht naar Mark (moderator ) gestuurd op 26-10-2021, echter nog steeds geen antwoord gehad van hem:

 

Goedemiddag Mark,

 

Ik ben nu al bijna 30 jaar lang bij Ziggo. Ik ben ondertussen 54 jaar oud en toen ik dus bij Ziggo klant werd was u volgens mij nog niet eens geboren. Dit is niet denigrerend bedoeld maar weet u nog wat @Home is. Dit is echt de eerste maal dat ik te horen krijg dat ik te weinig klaag. Moet ik dan elke dag klagen bij jullie? Ik mag wel aannemen dat jullie actie ondernemen als iets volop in de community behandeld wordt toch? Moet dan elke klant maar meteen klagen bij jullie? dan komen jullie helemaal handen te kort. Als ik al weinig geklaagd heb was dat om die reden. Ik ben al blij dat ik de weg naar de community heb gevonden en nu wilt u ook nog dat ik allerlei bestanden op de een of andere manier daar op ga zetten? Ik ben niet bepaald opgegroeid met computers dus dit vond ik een klein beetje leeftijdsdiscriminatie. een beetje hoor want er zullen ook vast wel mensen van mijn leeftijd zijn die er alles mee kunnen. Ik ben werkzaam in de transport waardoor ik dus niet dagelijks/wekelijks met computers werk. Wat wil je nu van mij. Moet ik echt elke dag gaan bellen met jullie over de EPG? 

Graag zou ik een eerlijke behandeling van jullie willen krijgen.

Met vriendelijke groet,

midibara

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Misschien dat ik nu wel een antwoord krijg?

 Mark, graag een reactie AUB.

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@midibara Het is pas 4 weken geleden dat @Mark of welke andere moderator zich hier in de topic heeft laten zien, dus ik ben bang dat je nog wel even geduld moet opbrengen voor ze zich hier weer gaan laten zien. Ze komen namelijk niet meer uit hun schuilplaats om moeilijke vragen te beantwoorden hebben ze eerder aangegeven. Alleen als er iets positiefs te melden is, dan vallen de moderators over elkaar heen om als eerste het goede nieuws naar buiten te brengen. En aangezien er steeds minder goed nieuws te melden is (zeker als het om de EPG gaat) kan het nog wel even duren 😉

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@mdpeters124 Schreef: voor het geval ziggo gaat beweren dat het aan de aanleverende partij ligt

 

Denk dat ze dat niet snel meer zullen doen, we hebben met ze alle nu al zoveel voorbeelden gegeven die het tegen deel bewijzen, dat ze alleen nog maar kunnen melden "Ontzettend bedankt voor alle nieuwe meldingen. Ze zijn allemaal doorgezet" en wat er vervolgens mee gebeurd is ook om te huilen, ach het blijft 

img-29558066e20.gif

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Wil je met ons meedenken over onze elektronische programmagids (EPG) en ons opname systeem om deze te verbeteren?

We nodigen jullie uit om bij ons op het kantoor in Amsterdam in gesprek te gaan hierover. Het wordt een programma van een dagdeel waarin jullie een kijkje achter de schermen krijgen, kennismaken met onze specialisten en uiteraard vragen kunnen stellen.

 

Schrijf je nu in en laat ons weten welke datum jou het beste uitkomt! Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar, daarom zullen wij gaan loten bij te veel aanmeldingen. Op basis van jullie inschrijvingen stellen we zo snel mogelijk een datum vast.

 

Corona disclaimer
We houden ons aan de richtlijnen van de overheid. De planning is daarmee ook onder voorbehoud, we weten niet of de richtlijnen al dan niet worden aangepast en welke consequenties dat mogelijk heeft.

 

** Edit 22-11

UITGESTELD - Zoals iedereen weet heeft de overheid vlak na onze bovenstaande uitnodiging de coronamaatregelen aangescherpt tot in ieder geval 4 december. Het lijkt er momenteel ook niet op dat er 3 december a.s. versoepelingen aangekondigd worden, daarom hebben we besloten deze bijeenkomst tot nader order uit te stellen.

Wanneer de maatregelen en omstandigheden het toelaten (en wij het verantwoord achten) zullen we een nieuwe uitnodiging sturen waarvoor iedereen zich opnieuw kan inschrijven.

midibara

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hartstikke mooi Mark, maar je gaat voorbij aan het feit dat de meeste mensen moeten werken. Gaan jullie mijn vrije dag vergoeden en de reiskosten. Voor een miljoenenbedrijf als ziggo moet dat geen probleem zijn. Maar ik maak me geen illusie. Ik heb al geen tijd om elke dag te klagen, zoals jullie vragen, dus zal ik me er bij neerleggen dat de beroerde kwaliteit van de EPG de komende jaren niet zal verbeteren. Bedankt voor niets. 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark Schreef: Wil je met ons meedenken over onze elektronische programmagids (EPG) en ons opname systeem om deze te verbeteren?

 

Ik heb al meer dan twee jaar mee proberen te denken met Ziggo over de problemen met de EPG en het opnamen systeem, maar de laatste maanden werd dat steeds moeilijker gemaakt, omdat jullie (de moderators) ons steeds meer negeerde en geen antwoord gaven op de vragen die gesteld werden. In één van jullie laatste postings werd ons (de klanten) zelfs verweten, dat we jullie posings belachelijk zouden maken. Ik heb vervolgens in verschillende posting opheldering en onderbouwing van deze beschuldigingen gevraagd, maar ook al die postings werden totaal genegeerd door de moderators. Je zult begrijpen dat ik daarom inmiddels wel klaar ben met verschillende medewerkers van Ziggo en deze werkwijze van Ziggo als bedrijf, want zo hoor je niet met je klanten om te gaan ben ik van mening. Ik heb dan ook besloten om Ziggo binnenkort de rug toe te keren en te gaan verhuizen naar een andere provider.

 

Ik zal dan ook niet ingaan op deze (in mijn ogen) veel te laten uitnodiging voor de mensen die al zolang hun nek uit hebben gestoken voor Ziggo...

Nico B.

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mag hopen dat dit spoedig komt, want dit is erg irritant. 

(en raar dat hier bij de helpdesk niets van wisten)

Gaat om: Soms 'Geen informatie' op verschillende kanalen, alleen op de Mediabox Next (wel informatie  zichtbaar in Ziggo GO). Onder andere op BBC First, NPO Politiek, Discovery Science, RTV Drenthe, Omroep Flevoland, ...

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Nico B. Je zal nog even geduld moeten hebben, een maand geleden melden Ziggo namelijk dat dit probleem pas op zijn vroegst word opgelost in firmware 4.36 en misschien zelfs pas in 4.37

 

Bron: https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/TV-Gids-en-opname-issues-updates-amp-discussie/m-p/852939/hig...

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik de laatste tijd geen lege plekken meer in de EPG zie. Dus da's een voorruitgang.

Maar .... misschien heeft Ziggo de lege plekken gewoon gevuld, met ..... Want er zitten nog steeds fouten in de EPG en wordt er regelmatig iets geheel anders 'uitgezonden' dan er in de EPG staat. 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

TotaalTV noemt het al de EPG Soap 🤣

Ziggo soap rond EPG gaat nieuw hoofdstuk in | Totaal TV 

pvdh14

Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

Ziggo houd je ook nog is aan je 12 maanden contract. Laatst van alleen internet naar internet + tv compact next om laten zetten. Niet wetende dat dit liep. Dat lees je pas altijd, als je problemen ervaart.

Bij vodafone had ik ook al problemen met het bereik oftewel geen goed bereik 😉 Vodafone daar in tegen heeft wel de mogelijkheid (zonder morren)  gegeven om binnen contract periode te ontbinden ivm niet correct werkende dienst. Dat was erg netjes van hun. 

Maar bij Ziggo klantenservice heb je helaas te maken met;

"Doetnix, Kannix, Wilnix en Weetnix”

 

 

Dalek69

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Het is me twee keer gebeurd dat The Graham Norton Show op BBC1 (vrijdagavonden) niet werd opgenomen, terwijl 'alle afleveringen opnemen' stond ingesteld. De andere afl'n werden wel opgenomen. er was nog voldoende opnameruimte over. [Next box, cloud opname]. 

ik weet niet meer welke datum dit was. (oktober of zo). Ook ontdekte ik vanmiddag dat vtwonen-weer verliefd op je huis  op sbs6 (ook alle afleveringen opnemen ingepland) voor vanavond niet stond ingesteld maar voor woensdag wel. andere zondagen én woensdagen werden/worden wel ingesteld voor opname of zijn opgenomen. ik heb toen maar de afl van vanavond zo 14-11-21 op tijd handmatig geprogrammeerd. bleek dat deze ene zondag afl. ten onrechte als seizoen 1 ipv huidig seizoen 15 in de opnamegids info staat.  Nu staat hij ook als s1 in de opname lijst. die is nu wel gelukt maar omdat ik daar zelf toevallig heb ingegrepen. Anders had ik de afl gemist.  (Nou ja er is nog replay tv maar een opname is fijner terugkijken)

Dus de tvgids foutieve info af en toe en mislukkende opnamen is nog steeds niet verholpen. Ook ander programmas die ik opneem (Droomhuis op het platteland sbs6 ) worden niet altijd van de juiste labels (titels, afl inhoud ) voorzien in opnamen. Ziggo, ik betaal volop abonnementsgeld aan jullie, het wordt steeds duurder maar niet altijd beter.

ZORG EENS dat dit opgelost wordt op korte termijn. Mag je van een modern systeem als de Next box verwachten vind ik!

 

 

 

 

 

Dalek69

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik wilde er nog even aan toevoegen dat het mij niet om een toekomstige financiële vergoeding te doen is, ik heb veel liever dat ziggo dit probleem met de EPG/mislukkende opnames gewoon in orde maakt binnenkort. Het duurt nu echt te lang.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic