Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

TV Gids en opname-issues: updates & discussie

In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Twee jaar geleden hebben we drie losse topics gemaakt om onderscheid te maken in issues omtrent de EPG. Twee voor de problemen die zich voordoen (fouten in de EPG en mislukte opnames) en een derde om over de EPG als geheel te discussiëren, die tegelijkertijd ingezet kon worden om meldingen te doen van grotere updates aan het platform of issues die speelden.

 

Dat laatste is helaas niet geworden wat we voor ogen hadden. Het was vaak efficiënter om zaken te melden in de andere twee topics, waar het aansloot op de meldingen aldaar. Hoewel dit onderwerp dagelijks onze aandacht heeft, is er ook niet regelmatig een “grote update” te melden (iets als de introductie van het systeem voor verbeterde begin- en eindtijden).

 

Dat heeft ons doen besluiten om dit “update & discussie”-topic te sluiten. Uiteraard blijven de andere twee topics open.

921 Reacties 921
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark Schreef: De oplossing wordt geïmplementeerd in softwareversie 4.37 (of misschien zelfs 4.36) volgens de huidige planning. 

 

Begrijp ik hieruit dat jullie inmiddels al een oplossing hebben voor het probleem, maar ons voorlopig nog maar ff laten wachten. Ik moet inmiddels meerdere keren per week de Nextbox terug zetten naar fabrieksinstellingen omdat ik anders op verschillende kanalen geen informatie heb, maar dat boeit Ziggo blijkbaar niet, die denken laat de klant nog maar even wachten tot wij de volgende firmware gaan uitrollen. 😞

 

Even een voorbeeldje hoe vandaag RTL7 er bij ons uitzag in de EPG van de Nextbox 😞

20211013_223625.jpg

** Mod edit: 1 screenshot lijkt me voldoende om de boodschap over te brengen. De rest verwijderd voor de leesbaarheid. **

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Gelukkig schenkt "Totaal TV" ook steeds meer aandacht aan de problemen die we hier posten in de EPG-topic, het balletje begint zo toch langzaam te rollen, hopelijk pakken straks meer nieuws-site's dit voorbeeld op 😉

 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark Schreef: We hebben bij verschillende individuele meldingen proberen uit te leggen waarom iets mis ging en die uitleg wordt vervolgens niet geaccepteerd of belachelijk gemaakt.

 

Ik heb de berichten van de afgelopen 2 maanden nog eens rustig terug gelezen, maar ik zie eigenlijk bijna alleen maar goed onderbouwde antwoorden op jullie uitleggen waar dingen fout gingen. Wat mij wel opvalt bij het terug lezen is dat als er om wat extra informatie gevraagd word op jullie uitleg berichten waarom iets fout is gegaan, jullie daarna helemaal geen thuis meer geven.

 

Maar als je ons beschuldigd van het belachelijk maken van jullie uitleg, zou je ons dan ook is willen vertellen in welke postings dat dan is gebeurd, zodat wij daar op kunnen reageren/uitleggen. Want daar hebben wij wel recht op lijkt mij als je zulke uitspraken doet en er ook nog als consequentie aanhangt dat je hierdoor geen reacties meer willen geven...

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark Schreef: De oplossing wordt geïmplementeerd in softwareversie 4.37 (of misschien zelfs 4.36) volgens de huidige planning. 

 

Vooral geen haast maken hoor Ziggo, gewoon de oplossing op de plank laten leggen tot firmware 4.36 en misschien zelfs 4.37

 

Gister een fabriekreset gedaan op de Nextbox, en inmiddels ziet het er alweer zo uit

20211015_181506.jpg** Mod edit: 1 screenshot lijkt me voldoende om de boodschap over te brengen. De rest verwijderd voor de leesbaarheid. **

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Volgens mij ben je een beetje pissig😀

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Waarom zou ik pissig zijn? Ik denk altijd elk nadeel heeft ook een voordeel, en in dit geval is dat ook je opnames niet fout kunnen gaan, want je kunt ze simpel weg niet inplannen 😀 En dat is ook wel fijn voor de moderators, want dan kunnen ze straks weer pochen dat er steeds minder mislukte opnames zijn, ow nee dat mag ik natuurlijk niet zeggen, want dan maak ik hun postings belachelijk 😉

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@DON PAPA  @Mark 

ach volgens mij waren er minimaal 3 mislukte opnames op bbc tussen 19 en 23 september. Dus ze hebben niets te pochen en willen er zelfs niet op reageren dus het zal wel ergens heel erg mis zijn gegaan

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@VZWatcher Waarom zou @DON PAPA pissig zijn?

Omdat Al 2,5 jaar problemen spelen met de epg die na de overstap naar een nieuwe epg vuller nog erger zijn geworden (ik heb dat 7 jaar terug al aangekaart, werd niets mee gedaan)?

Omdat je een serie wil opnemen, waarvan afleveringen worden overgeslagen vanwege een een id die anders is dan de zenders aanleveren?

Omdat afleveringen opgenomen moeten worden en daarna een (!) krijgen vanwege plaatsing op een verkeerde server?

Omdat een opgenomen programma slechts 10 minuten duurt i.p.v. een uur?

Omdat je een programma niet kunt opnemen door "geen informatie" op de epg?

Omdat je regelmatig dat gehuurde apparaat moet terugbrengen naar fabrieksinstellingen?

Omdat je hier als een soort onbetaalde medewerker mag aangeven waar alles fout gaat?

Omdat je iedere dag moet controleren of alles goed staat ingesteld?

Omdat je niet vooruit kunt plannen door de slecht werkende 6+1 belofte?

Kan nog wel een tijdje doorgaan.

 

Nou en of IK pissig ben en daar heb ik, en velen met mij, dagelijks mee te maken.

En waar ik ook pissig over word, zijn de reacties op een site van Totaal TV van personen die geen enkele moeite hebben gedaan om aan de bel te trekken en nu ineens ook een vergoeding willen.

En waar ik ook pissig over word, is de matige en trage wijze waarop antwoord wordt gegeven door Ziggo. Dat heeft niets te maken met de moderators, want die doen wat hen wordt opgedragen (ik zou niet met ze willen ruilen, jij wel?).

 

Dus begin niet over pissig zijn; er zijn redenen genoeg.

 

1101011

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Grappig dat je zelf al aangeeft dat je zelf al aangeeft dat de problemen 2.5 jaar (of zelf 7 jaar duren sinds je het voor het eerst hebt aangekaart) maar dan pissig word door reacties op een site en zeggen dat ze zelf geen enkele moeite hebben gedaan, na zoveel tijd denken mensen inderdaad waarom zou ik nog moeite doen, ik begrijp die mensen als er dan individuen uit geloot worden die het hardst roepen om een compensatie te krijgen tot €150, dat ze zich genaaid voelen.

 

Mijn ervaring met de helpdesk van Ziggo is dat ze zich echt wel willen inzetten voor een probleem alleen dat ze vast zitten aan een script (of geen idee hebben hoe iets werkt) en dan heeft het na een tijd geen zin meer om er energie in te steken.

 

Sinds Ziggo digitaal is gaan aanbieden heeft de EPG al kuren gehad, en hele volksstammen zijn er aan gewend geraakt (omdat er toen der tijd geen concurrentie was) en niet iedereen heeft de tijd en zin om maar te gaan zeuren en geen oplossing te krijgen.

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Mijn ervaring met de helpdesk van Ziggo is dat ze zich echt wel willen inzetten voor een probleem alleen dat ze vast zitten aan een script (of geen idee hebben hoe iets werkt) en dan heeft het na een tijd geen zin meer om er energie in te steken.

 

Hoe kom je daarbij? Al heel lang behandeld de telefonische helpdesk geen vragen meer over de Next en de EPG problematiek. Er wordt slechts verwezen naar deze community.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@1101011 Schreef: ik begrijp die mensen als er dan individuen uit geloot worden die het hardst roepen om een compensatie te krijgen tot €150, dat ze zich genaaid voelen.

 

Ik snap die mensen ook helemaal, en ik zou ook iedereen willen oproepen om hier of via de telefonisch klantenservice zoveel mogelijk hun ongenoegen te laten horen over deze ongelijke behandeling tussen de klanten die elke maand een groot bedrag betalen voor een dienst (EPG/opnamen) die zeer slecht werk door verkeerde en onvolledige informatie in de EPG. Want ik zie hier liever duizenden boze klanten die hun ongenoegen uiten naar Ziggo, dan een handjevol vaste posters, want daar luistert Ziggo toch niet naar. Daarom ben ik heel blij dat totaaltv.nl nu ook aandacht besteed aan deze misstanden binnen Ziggo 😉

 

@1101011 Schreef: niet iedereen heeft de tijd en zin om maar te gaan zeuren en geen oplossing te krijgen.

 

Ja die tijd en zin zal je er wel voor moeten maken, want de werkwijze binnen Ziggo is heel traag. Maar hoe meer mensen hun stem gaan laten horen hoe sneller er een oplossing zal komen, daar ben ik van overtuigd...

midibara

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Ik zelf heb 1 x gereageerd omdat ik het probleem al genoeg langs had zien komen in de community echter Ziggo denkt dat als je niet klaagt je nergens recht op hebt. Dus inderdaad iedereen zoveel mogelijk bellen en reageren en dan krijgen we misschien allemaal de vergoeding die alleen is weggelegd, volgens Ziggo, voor klagers. Ik heb via de klantenservice vernomen dat ik moest reageren in de community om te laten zien dat ik ook last heb van deze storingen/fouten, alvorens ik in aanmerking kon komen voor deze vergoeding. Nu zou ik dus graag van Mark (moderator) willen weten of dit dus klopt? Trouwens op dit moment heb ik veel last van opnames die te laat beginnen waardoor ik dus het begin van opnames mis.

 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Blijkbaar mag je als moderator (@Mark)  hier op de community wel gebruikers openlijk betichten van het belachelijk maken van hun postings en daar als consequentie aanhangen dat ze daarom niet meer vanuit Ziggo gaan reageren op vragen. Maar als je vervolgens vraagt aan deze moderator of hij kan vertellen om welke postings dit dan gaat, zodat de poster hier op kan reageren/uitleggen waarom hij dat heeft geschreven, dan geeft deze moderator niet meer thuis. Dit versterkt alleen maar mijn vermoeden dat dit argument alleen maar word gebruikt om geen antwoord meer te hoeven geven op moeilijke vragen die gesteld worden. Ik zie dit trouwens niet alleen in deze topic, maar in veel meer topic's waar vragen gesteld worden aan Ziggo. Alleen als er een positief geluid vanuit Ziggo gegeven kan worden, dan struikelen de moderators bijna over elkaar heen, om dit geluid te mogen verkondigen. Gelukkig merk ik ook dat deze werkwijze steeds meer mensen gaat opvallen en dat hierdoor de zweer op de community verhard richting Ziggo. Hopelijk gaat Ziggo dit binnenkort zelf ook inzien en deze werkwijze veranderen....

 

Dan nog even een reactie op:

** Mod edit: 1 screenshot lijkt me voldoende om de boodschap over te brengen. De rest verwijderd voor de leesbaarheid. **

 

Ik ben het daar helemaal niet mee eens, in dat éne screenshot is helemaal niet te zien hoe erg het wel niet gesteld is, en welke informatie ik wel niet allemaal mis door dat geklungel van jullie. Ik snap best dat jullie dit zoveel mogelijk onder het vloerkleed willen vegen voordat bijvoorbeeld TotaalTV er lucht van krijgt en er weer een mooi stukje over schrijft. Maar dan moeten jullie het probleem gewoon gaan oplossen en niet mijn posting zo gaan aanpassen dat het net lijkt of het wel meevalt. Dus hier nogmaals mijn screenshots (nu als bijlage, om de leesbaarheid te verbeteren).

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

En hier de rest van de screenshots, omdat ik er maar maximaal 10 per bericht mag plaatsen

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

En hier de rest van de screenshots, omdat ik er maar maximaal 10 per bericht mag plaatsen

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Ja een maand geleden schreef @Mark nog in een andere topic:

 

"Er zijn een hoop verbeteringen doorgevoerd op het gebied van opnames, het aantal mislukte opnames (met uitroepteken) is sterk gedaald. Dit zit o.a. in het verbeteren van het assetization proces (in simpele termen: de opname overzetten van de Replay naar de Opname server) en bijvoorbeeld in het aantal last-minute wijzigingen die voorheen vaak zorgden voor een nieuw uniek ID, dat zijn er nu een stuk minder."

 

Blijkbaar hebben ze deze verbeteringen weer te niet gedaan aan de vele meldingen de laatse dagen te zien. Maar gelukkig heeft Ziggo voor de moderators besloten geen inhoudelijke reactie meer te geven op alle meldingen, want hoe zou je dit nu weer recht moeten praten voor je werkgever 😉

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@DON PAPA Het is toch in- en intriest, dat ondanks mooie beloften de klachten weer toenemen.

Er blijft één ding over: iedere dag checken, checken, checken.

 

Het zou Ziggo sieren om een keer toe te geven dat ze een k-bedrijf in de arm hebben genomen, contractueel vast zitten en nu (grotendeels) afhankelijk zijn van wat hier wordt gemeld.

 

@Patrick99 Zwaar knudde dat opnamen bij de BBC mislukken en replay is niet mogelijk. Bij mij een tijdje terug ook een paar, omdat ze in de epg geen rekening hadden gehouden met het tijdverschil.

Ik wacht wel tot serie 24 op BBC First komt, daar worden voorgaande seizoenen nu herhaald en dat is altijd een teken dat op termijn een nieuwe serie in aantocht is.

pvdh14

Level 6
  • 123Posts
  • 3Oplossingen
  • 49Likes

Misschien is dit al aangehaald, maar om 21 pagina's door te lezen is ook zo wat.

 

Ik heb twee next boxen. Op de ene staat op het betreffende kanaal geen informatie beschikbaar. Kijk ik op de tweede next box, wordt daar wel het programma vermeld. Dit zonder reset naar fabrieksinstellingen te hebben gedaan. Ook komt het vaak bij rtl zenders voor.

midibara

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Beste pvdh14,

 

Hoe kom je aan 2 next boxen?

 

Dat wil ik ook wel. Misschien wel meerdere mensen?

 

Groet,

midibara

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Eigenlijk wil ik toevoegen dat ik al weken wacht op een antwoord van Mark. Maar als je alleen antwoord krijgt als je positieve inbreng hebt dan zal ik wel nooit antwoord krijgen. Als er geen negatieve zaken waren dan denk ik zelf dat deze community niet zou bestaan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic