Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

TV Gids en opname-issues: updates & discussie

In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Twee jaar geleden hebben we drie losse topics gemaakt om onderscheid te maken in issues omtrent de EPG. Twee voor de problemen die zich voordoen (fouten in de EPG en mislukte opnames) en een derde om over de EPG als geheel te discussiëren, die tegelijkertijd ingezet kon worden om meldingen te doen van grotere updates aan het platform of issues die speelden.

 

Dat laatste is helaas niet geworden wat we voor ogen hadden. Het was vaak efficiënter om zaken te melden in de andere twee topics, waar het aansloot op de meldingen aldaar. Hoewel dit onderwerp dagelijks onze aandacht heeft, is er ook niet regelmatig een “grote update” te melden (iets als de introductie van het systeem voor verbeterde begin- en eindtijden).

 

Dat heeft ons doen besluiten om dit “update & discussie”-topic te sluiten. Uiteraard blijven de andere twee topics open.

921 Reacties 921
DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@edebee Schreef: Denk dat @Mark en @Alex ons gaan uitzwaaien 🤪😀😅

 

Ja dat denk ik ook wel, ik verwacht zelfs dat de vlag uit gaat bij Ziggo 🤣

Screenshot_20211006-160128_Google.jpg

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

Ik werd zojuist gebeld en kreeg een aanbod van € 150.

Gevraagd op basis waarvan de compensatie is, gaat enkel om de meldingen hier.

Te kennen gegeven dat ik al 7 jaar geknoei en ellende ervaar met de epg. Daar werd geen uitspraak over gedaan, gaat nu enkel over de community.

Kreeg wél te horen dat Ziggo zich bewust is dat de problemen met de epg langer spelen.

Ik zet het in de agenda, eens kijken of over een half jaar de problemen zijn opgelost.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark of @Alex Het zou fijn zijn als we hier weer is wat feedback vanuit Ziggo zouden krijgen op onze berichten, want het begint hier onderhand alweer aardig op een één richtingsweg te lijken 😞

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@DON PAPA  schreef:

@Mark of @Alex Het zou fijn zijn als we hier weer is wat feedback vanuit Ziggo zouden krijgen op onze berichten, want het begint hier onderhand alweer aardig op een één richtingsweg te lijken 😞


En dan vooral ook vermelden, wat Ziggo op de achtergrond doet, aan de basis van dit probleem.

Dat Ziggo 'probeert', alle hier gemelde fouten glad te strijken, is natuurlijk fijn ( en te verwachten ). Maar alle melders hier ( in dit draadje ) zijn natuurlijk geen gratis beta testers, maar klanten die klagen dat een Ziggo product, na jaren nog steeds grote fouten bevat.

Tevens is de compensatie geen afkoopsom voor in de toekomst, maar een tegemoetkoming voor het slechte presteren van een service/product, waarvoor in de afgelopen tijd wel de volle prijs is betaald.

ErnaZegers

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@joepke-m  schreef:

Bij mij ook, thanks Ziggo!! En Replay ook niet mogelijk 

3158FA4A-41AC-4FEF-A7DD-4021C7789A7A.jpeg


@joepke-mDat is inderdaad weer een blunder van Ziggo. Ik ben benieuwd hoe @@Mark of @Alex dit verklaren en goed praten?

 

Ik snap daarom ook niet waarom de compensatie voor de slechte EPG slechts aan bepaalde mensen is toegekend. @Mark of @Alex : Wanneer kom je voor deze compensatie in aanmerking?

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@ErnaZegers Schreef: Ik ben benieuwd hoe @@Mark of @Alex dit verklaren en goed praten?

 

Het is volgens mij alweer 4 weken geleden dat er in deze topic voor het laatst een reactie is geweest vanuit Ziggo, dat zegt volgens mij al genoeg 😉

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@Steefb @joepke-m Het is dus nog net zo slecht als met de vorige epg vuller; toen ook dat een aflevering 5 minuten duurde en de daaropvolgende hooguit 15 minuten. En dat midden in een serie.

 

@ErnaZegers Blijven klagen op één van de 3 topics. Schijnt een voorwaarde te zijn.

 

Ga nu weer een klacht neerleggen bij een fout in de epg, waardoor een opname voor velen misging.

Voor mij geldt: iedere dag controleren of een geplande opname wordt opgenomen en ook de daarbij horende tijden/titels/seizoennummers/afleveringnummers. Te zot voor woorden, maar zo werkt het bij Ziggo.

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

Zojuist weer een voorbeeld van geklungel gepost onder Fout in de epg, om moe van te worden.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

En weer een dag voorbij, waarbij alle twee de moderators ( @Mark & @Alex ) online waren, en nog steeds geen enkele reactie van deze twee. Ik denk dat ik maar is wat duidelijker ga worden in mijn bewoordingen dat ik helemaal klaar ben met deze werkwijze, want netjes vragen om een reactie werkt blijkbaar niet. Dus @Mark & @Alex straks niet gaan lopen miepen over te grof taalgebruik, want dat werken jullie zelf in de hand door topics te openen met mooie beloftes om beter te communiceren en vervolgens ons constant te negeren.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

En weer een dag voorbij, waarbij alle twee de moderators ( @Mark & @Alex ) online waren, en nog steeds geen enkele reactie van deze twee. Ik denk dat ik maar is wat duidelijker ga worden in mijn bewoordingen dat ik helemaal klaar ben met deze werkwijze, want netjes vragen om een reactie werkt blijkbaar niet. Dus @Mark & @Alex straks niet gaan lopen miepen over te grof taalgebruik, want dat werken jullie zelf in de hand door topics te openen met mooie beloftes om beter te communiceren en vervolgens ons constant te negeren.

edebee

Level 9
  • 301Posts
  • 0Oplossingen
  • 141Likes

@DON PAPA het lijkt erop dat ziggo denkt dat ze ons klagen heeft kunnen afkopen. Dit is dus zeker niet het geval en had ook aangegeven tijdens het gesprek over de vergoeding dat ik liever een oplossing voor de problemen had ipv het geld en nu zeker ook niet zou gaan stoppen met posten.

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@DON PAPA Helemaal eens. Zoals @edebee al aangeeft, lijkt het erop dat ze met een bedrag voorschotelen de enorme ergernis kunnen dimmen. Niet dus.

De dame die ik sprak, spoorde mij aan om te blijven melden. Tuurlijk, wij doen het allemaal voor nop; intussen heeft Ziggo een epg vuller aangetrokken die er opnieuw een soepzooi van maakt en de klanten hier mogen telkens aangeven wat er fout gaat.

Ergo, de gesignaleerde problemen worden (niet altijd) opgelost en de onderliggende problemen blijven bestaan gezien de steeds dezelfde terugkerende signalen.

Als ik veel geld had, dan zou ik van een deel veel Ziggo aandelen opkopen waarna koppen gingen rollen.

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Op de feedback die we de afgelopen maanden hebben gegeven wordt eigenlijk alleen maar negatief gereageerd. We hebben bij verschillende individuele meldingen proberen uit te leggen waarom iets mis ging en die uitleg wordt vervolgens niet geaccepteerd of belachelijk gemaakt.

We zijn daarom erg terughoudend geworden in het geven van feedback op individuele gevallen en zijn volledig gefocust op het doorgeven van jullie voorbeelden aan de juiste afdelingen.


Jullie voorbeelden worden nog steeds zeer gewaardeerd door ons en we blijven deze doorgeven zodat de ontwikkelaars kunnen werken aan de gewenste structurele verbeteringen.

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

Ziggo ontkent ook 9 van de 10x dat er dingen aan hun liggen, vandaar dat veel mensen zoals ik niets meer posten over bv de epg. Wel jammer dat ik dat besloten heb want nu loop ik mooi €150 mis. Maar ja blijkbaar denkt Ziggo dat alleen de vaste klagers op deze community last van de slecht werkende epg heeft.

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Mark 

met terughoudendheid ga je ook kritiek krijgen en je demotiveert klanten om hier iets te melden als er geen reactie komt op de problemen en vragen die gesteld worden. Maar als ik afga op het gedrag van de klachtenafdeling (Frank) dan is zwijgen een standaard optie voor ziggo

 

** Aangpast door moderator (Mark) **

Voornaam noemen is prima, maar mijn collega's hebben ook recht op privacy.

ErnaZegers

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dat is ook zoiets. Ziggo is totaal niet transparant over de criteria die gelden voor deze vergoeding. Waarom krijgen alleen de mensen die op dit forum geklaagd hebben een vergoeding? Waarop is het verschil in hoogte van de vergoeding gebaseerd? Dan kan @Mark wel zeggen dat we negatief reageren maar als Ziggo eens wat opener, eerlijker en transparanter zou zijn zou een hoop irritatie ook al verdwenen zijn. 

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Mark  schreef:

Op de feedback die we de afgelopen maanden hebben gegeven wordt eigenlijk alleen maar negatief gereageerd. We hebben bij verschillende individuele meldingen proberen uit te leggen waarom iets mis ging en die uitleg wordt vervolgens niet geaccepteerd of belachelijk gemaakt.

We zijn daarom erg terughoudend geworden in het geven van feedback op individuele gevallen en zijn volledig gefocust op het doorgeven van jullie voorbeelden aan de juiste afdelingen.


Jullie voorbeelden worden nog steeds zeer gewaardeerd door ons en we blijven deze doorgeven zodat de ontwikkelaars kunnen werken aan de gewenste structurele verbeteringen.


Ik snap dat ook jullie moedeloos van dit probleem worden. Maar dat geldt natuurlijk ook, voor de klanten die de EPG gebruiken, waarbij e.e.a. ( misschien weer ) fout gaat en dat hier melden. Die klanten betalen voor dat product, dus kan en mag men een goede werking eisen. Dat de klanten dan 'moe' worden om steeds hetzelfde excuus aan te moeten horen, dat kan men de klanten niet kwalijk nemen ... toch ?

Het negeren van ( / niet reageren op ) meldingen, creëert alleen maar frustraties, omdat men dan denkt dat e.e.a. niet gezien wordt. Waardoor er op den duur kans is op grof taal gebruik, men persoonlijk aangesproken wordt of zelfs escalatie.

Als Ziggo ( = de mods ) niet inhoudelijk op een logje wil reageren, dan is dat natuurlijk Ziggo's beslissing. Maar een regelmatige reactie op foutmeldingen ( dat men deze heeft 'gezien' en/of 'verwerkt' ), is wel zo sociaal.

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@Pasi Ik begrijp je boodschap; 11x bewerken is ietwat teveel.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@jeener  schreef:

@Pasi Ik begrijp je boodschap; 11x bewerken is ietwat teveel.


Excuses, maar een goed tekst heeft tijd nodig om te rijpen 🤔 en soms zie je daarna een onverwachte onduidelijkheid 😮, een spontane dubbelzinnigheid 😨 of een blunderende typefout 😱. Die chronisch dikke vingers, helpen dan beslist ook niet 😀.

Ik heb overigens de mail functie helemaal uitstaan

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Update: Soms 'Geen informatie' op verschillende kanalen, alleen op de Mediabox Next (wel informatie  zichtbaar in Ziggo GO). Onder andere op BBC First, NPO Politiek, Discovery Science, RTV Drenthe, Omroep Flevoland, ...

 

Een aantal van jullie hebben meerdere malen aangegeven dat er op de mediabox soms helemaal geen informatie beschikbaar is op een aantal kanalen, steeds dezelfde kanalen. Dit wordt pas na een (fabrieks) reset opgelost. De epg informatie is wel beschikbaar in Ziggo GO dus het moet iets in de mediabox en de communicatie met onze servers zijn.

 

Dit is naar aanleiding van jullie meldingen onderzocht en we hopen de oorzaak hierachter te hebben gevonden. De oplossing wordt geïmplementeerd in softwareversie 4.37 (of misschien zelfs 4.36) volgens de huidige planning. Ik ben benieuwd of dit probleem daarna inderdaad volledig opgelost is.

Volg Alles over de software updates van de Mediabox Next om op de hoogte te blijven van de laatste updates op de Mediabox Next.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic