Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

TV Gids en opname-issues: updates & discussie

In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Twee jaar geleden hebben we drie losse topics gemaakt om onderscheid te maken in issues omtrent de EPG. Twee voor de problemen die zich voordoen (fouten in de EPG en mislukte opnames) en een derde om over de EPG als geheel te discussiëren, die tegelijkertijd ingezet kon worden om meldingen te doen van grotere updates aan het platform of issues die speelden.

 

Dat laatste is helaas niet geworden wat we voor ogen hadden. Het was vaak efficiënter om zaken te melden in de andere twee topics, waar het aansloot op de meldingen aldaar. Hoewel dit onderwerp dagelijks onze aandacht heeft, is er ook niet regelmatig een “grote update” te melden (iets als de introductie van het systeem voor verbeterde begin- en eindtijden).

 

Dat heeft ons doen besluiten om dit “update & discussie”-topic te sluiten. Uiteraard blijven de andere twee topics open.

921 Reacties 921
mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@MyrnaStok   helaas moeten wij als klanten de next box zelf terug zetten naar fabrieksinstellingen als wij "geen informatie" in de epg zien staan

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Vandaag een email gekregen vanuit Ziggo over compensatie regeling

 

---

Hallo,

Binnen nu en 2 weken nemen we telefonisch contact met je op om met je in gesprek te gaan over een eventuele compensatie voor de problemen die je hebt met de tv gids. We bellen met een geheim nummer, houd daar rekening mee.

Fijne dag!
Met vriendelijke groet,

---

 

Hebben andere deze email ook gehad? @Mark of @Alex waarom word dit niet gewoon via deze topic gedaan? 

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

^^ ja, ik heb de mail ook net ontvangen

edebee

Level 9
  • 301Posts
  • 0Oplossingen
  • 141Likes

@DON PAPA ik heb deze email ook gehad. Best ook raar dat ze dit dus individueel gaan afhandelen, lijkt een beetje op handje klap dan. De beste onderhandelaar kan er het meeste uithalen 😁. Aan de andere kant lijkt er nu dus wel iets te gaan gebeuren met onze klachten ( we wachten af waarmee ze gaan komen)  maar dit wil niet zeggen dat we liever hebben dat er helemaal geen problemen meer zijn met de EPG. Wat er ook zal uitkomen dit gaat natuurlijk geen afkoopsom zijn om daarna maar te stoppen met de klachten over de EPG als die voortduren.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Dan hoop ik toch niet dat deze ''regeling'' alleen voor frequente klagers geldt.

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Als dit niet breed wordt gecommuniceerd dan lijkt het wel een beetje op handjeklap. Ik ben benieuwd 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@edebee Schreef: lijkt een beetje op handje klap dan. De beste onderhandelaar kan er het meeste uithalen

 

Dat gevoel gaf het mij ook meteen, ik zou ook liever gewoon een transparante discussie hierover op de community voeren, maar dat ga ik ze nog wel vertellen als ze mij bellen. Maar misschien kunnen @Mark of @Alex ons vertellen waarom Ziggo voor deze individuele afhandeling kiest?

 

Als ze maar niet denken dat ik akkoord ga met een compensatie waar NDA op zit, want ik ben niet van plan om mijn mond weer dicht te laten spijkeren door Ziggo. Deze fout heb ik al eens gemaakt bij het testen van de Nextbox, en ik ben niet van plan om die fout weer te maken...

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Ik dacht zelfs eerst dat t spam was

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Volgens onze richtlijnen komen helaas klanten met een EPG-storing meestal niet in aanmerking voor een compensatievergoeding. We realiseren ons heel goed dat er een groep klanten is die veel hinder ondervindt van deze storingen. Ondanks dat zij volgens het officiële beleid niet voor compensatie in aanmerking komen, gaan we per klantsituatie bekijken en beoordelen of zij bij uitzondering een compensatie ontvangen vanwege de storingen. We hebben een lijst samengesteld van de betreffende klanten. Binnen 2 weken nemen we contact met deze klanten. Mocht je niks gehoord hebben en van mening zijn dat je ook recht hebt op compensatie dan kun je contact opnemen met de klantenservice, zij beoordelen de situatie en kijken dan naar de mogelijkheden.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark Bedankt voor deze uitleg, ik ben benieuwd waar Ziggo straks mee gaat komen en wat voor voorwaarden ze hier aan ga verbinden. Want krijg toch een beetje "achterkamertjes politiek" gevoel bij deze werkwijze, maar we gaan het zien...

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

@Mark Zet mij ook maar op jullie lijstje, ik heb hier weinig gereageerd omdat enkele anderen al actief genoeg zijn. De klantenservice, daar weten ze vast van niets als deze benaderd worden.

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

Ik heb ook die email gehad. Wat mij opviel dat ze alleen verwezen naar de tvigds, terwijl er ook problemen waren met opnames die na 4 dagen kapot gingen, lopende opnames die verdwenen, replay die ten onrechte niet werkte en er zal nog wel meer zijn wat ik me zo snel niet herinner

veeningen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Mark  De hardste roeptoeters worden dus weer beloond? mensen die alleen naar oplossingen zoeken op fora en niet het hoogst van de toren roepen worden weer vergeten. Ik heb geduldig gewacht tot de problemen opgelost zouden worden en had hier wel vertrouwen in maar heb dus weer verkeerd gekozen. Ik zal binnenkort mijn lijst met ergernissen dus maar eens op diverse sites de ether in slingeren. kijken wat het me oplevert.  

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@veeningen Schreef: De hardste roeptoeters worden dus weer beloond?

 

Vergeet niet dat deze mensen er ook heel veel tijd in hebben gestoken door al de gevonden foutmeldingen hier te posten. Begrijp mij goed, ik zou ook veel liever zien dat Ziggo al zijn klanten een compensatie zou geven voor de ellende die ze hun klanten nu al jaren lang voorschotelen. Maar om de mensen die dat nu al jaren lang inzichtelijk maken door duidelijke voorbeelden te posten, weg te zetten als roeptoeters slaat in mijn ogen echt nergens op...

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@DON PAPA  schreef:

@veeningen Schreef: De hardste roeptoeters worden dus weer beloond?

 

Vergeet niet dat deze mensen er ook heel veel tijd in hebben gestoken door al de gevonden foutmeldingen hier te posten. Begrijp mij goed, ik zou ook veel liever zien dat Ziggo al zijn klanten een compensatie zou geven voor de ellende die ze hun klanten nu al jaren lang voorschotelen. Maar om de mensen die dat nu al jaren lang inzichtelijk maken door duidelijke voorbeelden te posten, weg te zetten als roeptoeters slaat in mijn ogen echt nergens op...


Toch ben ik het ook met @veeningen eens, maar met de opmerking dat 'roeptoeter'  in dit geval niet negatief bedoeld is, maar iemand is die veel logt.

Zelf ben ik gestopt met het loggen/melden van EPG problemen, omdat ik ( zoals heel veel denk ik ) het loggen moe was en/of het nut er niet meer van in zag, aangezien Ziggo dit probleem blijkbaar niet serieus genoeg aanpakt. En omdat er natuurlijk ook andere mensen waren, die wel hun bevindingen op dit forum melden.

Dat Ziggo natuurlijk alleen diegene een 'vergoeding' wil betalen, die hier het hardste klagen, is niet omdat die personen de meeste problemen met de EPG hebben, maar om die veelloggers de mond te snoeren.
Tevens blijft door de afhandeling via email, geheim wat de vergoeding is ( het zou me niets verbazen als er dan ook een geheimhoudings-verklaring ondertekend moet worden ). Ziggo wil natuurlijk niet dat deze actie in het spotlicht komt, want deze EPG problemen zitten in de basis, dus zal ( bijna ? ) iedereen die de EPG gebruikt, deze problemen hebben. Waardoor iedereen dan in aanmerking zou moeten komen, als Ziggo gaat compenseren ! Ik zie de eerste klachten voor ongelijke behandeling, al in gedachte.

Ik zie deze actie dan vooral ook, als een poging van Ziggo om de veelloggers stil te krijgen en niet omdat Ziggo vindt dat de EPG ( na 2 jaar ) inderdaad nog steeds onder de maat is. Want blijkbaar is voor Ziggo een service/functie pas onvoldoende, als deze geheel niet meer functioneert, want pas dán heeft men volgens Ziggo recht op compensatie.

Moeten er ( na deze compensatie ) anderen 'opstaan' om dan de EPG fouten te melden, want dat probleem is ( ondanks deze actie ) nog niet verholpen.

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Als ze mij de mond willen snoeren moeten ze een product maken wat werkt, niet dit drama systeem waar vele zwakke schakels inzitten die ook nog eens niet op te lossen lijken te zijn.

 

Aan afkopen hebben wij allemaal niks, roeptoeter of geen-roeptoeter. Als er geen verbetering optreedt voordat ik ga verhuizen, hebben ze 1 roeptoeter minder, want dan ben ik klant af

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Pasi Schreef: Dat Ziggo natuurlijk alleen diegene een 'vergoeding' wil betalen, die hier het hardste klagen, is niet omdat die personen de meeste problemen met de EPG hebben, maar om die veelloggers de mond te snoeren.

 

Nou geloof mij, ik heb mij in het verleden één keer de mond laten snoeren door Ziggo, door akkoord te gaan met hun NDA bij het testen van de Nextbox, maar dat gaat mij echt geen tweede keer gebeuren 😉

 

@Pasi Schreef: Tevens blijft door de afhandeling via email, geheim wat de vergoeding is.

 

Denk je nu werkelijk dat ik hier niet de voortgang van de afhandeling bekend zal maken, geloof mij ik heb geen geheimen en zal die ook door Ziggo niet laten opleggen. Ik beloof je dan ook dat hier straks gewoon te lezen zal zijn hoe mijn onderhandelingen zijn gegaan en wat daar uit is gekomen aan  compensatie, en als Ziggo dit verbied dan ben ik meteen klaar met onderhandelen en mogen ze de compensatie zelf houden, dat zal ik hier dan ook gewoon melden 😉

 

@Pasi Schreef: Moeten er ( na de compensatie ) anderen 'opstaan' om dan de EPG fouten te melden ?

 

Nou ook na een compensatie, blijf ik een iedergeval gewoon fouten melden. Maar er mogen er altijd meer opstaan om ook fouten te melden, want hoe meer fouten er gemeld worden, hoe duidelijker het word dat Ziggo deze ellende moet stoppen...

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@DON PAPA en alle anderen. Ik heb ook de mail gekregen en vermoed dat de "compensatie" zal bestaan uit bijv. een half jaar gratis ruimer zenderaanbod (wat moet ik daarmee) of een fractie sneller internet;  wat uiteindelijk Ziggo niets kost.

De kans is heel groot dat Ziggo als voorwaarde stelt dat je daar verder niet over mag communiceren, anders volgt geen compensatie. Net zoiets als mijn bank probeerde bij een woekerpolis.

Ik kan Ziggo bij deze alvast verzekeren dat ik het vertik om mijn mond te houden en mijn ergernissen, naast de meldingen die ik al bij instanties heb gedaan, nog breder wereldkundig zal maken.

Niemand dwingt mij op de knieën, ook Ziggo niet.

Daarnaast klaag ik al 7 jaar over opnames die niet goed gaan, toentertijd al gerelateerd aan de EPG, en dat werd weggewuifd als onmogelijk.

 

Tot mijn verbazing las ik bij Totaal TV dat Ziggo gaat compenseren over het laatste half jaar, want de problemen zouden komen door de overstap naar een andere leverancier. Waar Totaal TV dit vandaan haalt, is voor mij een raadsel. Door Ziggo ingefluisterd?

Zo ja, dan speelt Ziggo nog smerigere spelletjes.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

 

 


@jeener  schreef:

 

 

Tot mijn verbazing als ik bij Totaal TV dat Ziggo gaat compenseren over het laatste half jaar, want de problemen zouden komen door de overstap naar een andere leverancier. Waar Totaal TV dit vandaan haalt, is voor mij een raadsel. Door Ziggo ingefluisterd?

Zo ja, dan speelt Ziggo nog smerigere spelletjes.


Totaal tv haalt zijn info uit dit topic.

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@Steefb Dan zit Totaal TV niet op te letten, want er is hier al veel langer over gepost. Het oude topic moest zo nodig worden gestopt om het overzichtelijker te maken voor Ziggo. Over dat oude topic heeft Totaal TV volgens mij ook al geschreven.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic