Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

TV Gids en opname-issues: updates & discussie

In dit topic houden we jullie op de hoogte van de issues waar aan gewerkt wordt en zijn jullie vrij om te discussiëren over deze onderwerpen. Om het overzicht te bewaren scheiden we de voorbeelden van de discussie. Voorbeelden zien we daarom graag terug in de daarvoor bedoelde topics.

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door experts binnen onze afdeling Technology. Onderdeel daarvan is het continu monitoren van de TV Gids en opname-issues.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Twee jaar geleden hebben we drie losse topics gemaakt om onderscheid te maken in issues omtrent de EPG. Twee voor de problemen die zich voordoen (fouten in de EPG en mislukte opnames) en een derde om over de EPG als geheel te discussiëren, die tegelijkertijd ingezet kon worden om meldingen te doen van grotere updates aan het platform of issues die speelden.

 

Dat laatste is helaas niet geworden wat we voor ogen hadden. Het was vaak efficiënter om zaken te melden in de andere twee topics, waar het aansloot op de meldingen aldaar. Hoewel dit onderwerp dagelijks onze aandacht heeft, is er ook niet regelmatig een “grote update” te melden (iets als de introductie van het systeem voor verbeterde begin- en eindtijden).

 

Dat heeft ons doen besluiten om dit “update & discussie”-topic te sluiten. Uiteraard blijven de andere twee topics open.

921 Reacties 921
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@edebee  schreef:

...Het lijkt mij dan niet meer dan normaal dat wij hem op deze ellende aanspreken en alles wat daarmee te maken heeft.



Als werknemer is hij de 'messenger' tussen Ziggo en u ( de klant ). Hij verteld u wat Ziggo vindt, dat u moet weten.
Al die prachtige PR verhalen ten spijt, als u wat eist, dan moet u bij Ziggo zijn, spreek dus Ziggo aan. Het enige wat u doet, door Ziggo mods persoonlijk ( op Ziggo's problemen ) aan te spreken, is dat u het hun leven 'zuur' maakt. Terwijl een Ziggo mod maar een klein radertje is, ergens onderaan de beslis ladder, maar die wel vooraan in de slaglinie staat, daar waar de sh*t dus altijd eindigt of begint.


edebee

Level 9
  • 301Posts
  • 0Oplossingen
  • 141Likes

@Pasi zoals jij het nu schetst is @Mark dus niet meer dan een marionet van ziggo zonder enig eigen inbreng ( dat is wel zielig voor hem dan 🧐). Ik neem ook aan dat @Mark zelf voor deze functie gekozen heeft en niet door ziggo gedwongen is om moderator te worden. Je uitspraak dat wij door hem persoonlijk aan te spreken het leven zuur maken vind ik helemaal nergens opslaan, hij kiest voor de functie om vooraan in de slaglinie te staan. 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Pasi Schreef:  Het enige wat u doet, door Ziggo mods persoonlijk ( op Ziggo's problemen ) aan te spreken, is dat u het hun leven 'zuur' maakt.

 

Ik heb jou ook al vaker gemeld dat de moderators hier het aanspreekpunt zijn voor Ziggo en als ze daar niet tegen kunnen dan moeten ze een andere baan gaan zoeken. Ik spreek @Mark ook vaak rechtstreeks aan in mijn antwoorden, dit heeft twee redenen, namelijk omdat @Mark ook vaak zijn persoonlijke mening geeft in postings (zie bijvoorbeeld zijn laatste posting: ik ben het persoonlijk helemaal met jullie eens dat uit de talloze voorbeelden blijkt dat er genoeg te verbeteren valt.) en omdat er hier twee moderators normaal rond lopen waardoor het duidelijk wordt op welke moderator je antwoord geeft. Maar dat houdt niet in dat mijn reacties niet voor Ziggo als organisatie bedoeld zijn. Dus je kan wel steeds met het verhaal komen dat de moderators niet persoonlijk aangesproken moeten worden, maar dan moeten ze maar uit naam van Ziggo gaan posten en niet allemaal met hun eigennaam als ze dat niet willen....

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

*****************

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@edebee  schreef:

@Pasi zoals jij het nu schetst is @Mark dus niet meer dan een marionet van ziggo zonder enig eigen inbreng ( dat is wel zielig voor hem dan 🧐). Ik neem ook aan dat @Mark zelf voor deze functie gekozen heeft en niet door ziggo gedwongen is om moderator te worden. Je uitspraak dat wij door hem persoonlijk aan te spreken het leven zuur maken vind ik helemaal nergens opslaan, hij kiest voor de functie om vooraan in de slaglinie te staan. 


Zou Ziggo, zich werkelijk iets van een medewerker op de 'klantenservice' aantrekken ?

Als u denkt, dat u via een Ziggo mod grote verandering kan bewerkstelligen, dan denkt u fout. Ziggo zal pas e.e.a. gaan aanpassen, als er zoveel 'herrie' wordt gemaakt, dat b.v. al dat nieuws, nadelig wordt voor Ziggo. Dat daarvoor meerdere medewerkers 'versleten' moeten worden, dat zal Ziggo geheel niets interesseren.

Maar richt uw energie op Ziggo. Blijf Ziggo's tekortkomingen herhalen en zorg dat deze in het nieuws en hot blijven. Uw enige kans om Ziggo tot iets te bewegen.

edebee

Level 9
  • 301Posts
  • 0Oplossingen
  • 141Likes

@Mark 3 weken geleden heb je in een post aangegeven dat je binnen enkele weken op de vergoeding ( welke boven aan jullie lijst staat) terug zou komen. Ik heb geen idee wat jij onder enkele weken verstaat maar lijkt me niet dat dit naar ruim een gaat maand ?

Schermafbeelding 2021-09-16 om 13.56.40.png

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark omdat je niet wil dat we in de EPG topic een reactie zetten op je laatste posting omdat deze topic alleen voor voorbeelden is, haal ik je posting maar even naar deze topic toe, om er op te kunnen reageren.

 

@Mark Schreef: Nee we kunnen alle fouten natuurlijk niet goedpraten en we schuiven de schuld ook niet af. Wij leveren onze klanten een dienst en wij moeten ervoor zorgen dat die naar behoren werkt.

 

Goed om te horen dat jullie al deze fouten erkennen en de verantwoordelijkheid bij jullie zelf leggen, nu nog een goeie compensatie regeling voor al de ellende die er al ruim 2,5 jaar is voor alle gebruikers van de Nextbox. Welke ook duidelijk terug te vinden zijn in de oude en nieuwe EPG topic. Je gaf 3 weken geleden aan dat dit onderwerp bovenaan jullie to-do lijstje stond, dus ik ga er vanuit dat dit niet lang meer zal duren.

 

@Mark Schreef: Behalve mijzelf en mijn collega moderators die de Ziggo Community bemannen zijn er bij Ziggo meer mensen in dienst. Zij speuren dagelijks de EPG af op zoek naar dezelfde fouten als welke jullie hier rapporteren, maar dat is mensenwerk en jullie spotten regelmatig fouten die je snel over het hoofd ziet als je een bepaalde serie niet volgt.

 

Ik volg ook lang niet alle series waar ik fouten over meld, ik vergelijk gewoon jullie EPG met verschillende andere EPG's in Nederland. En als ik dan alleen de fout in jullie EPG zie staan, en in alle andere EPG's niet, dan meld ik het hier in de EPG topic. Dus misschien zouden alle Ziggo medewerkers die ook de EPG afspeuren naar fouten dit ook kunnen gaan doen 😉

 

@Mark Schreef: Deze collega's lezen ook al jullie voorbeelden en rapporteren deze aan onze gids-informatie leverancier (als er niet al een ticket voor liep). Hiervoor blijven we jullie ontzettend dankbaar

 

Als dit werkelijk zo zou zijn, dan zou ik toch wel is willen weten waarom het dan toch kan gebeuren dat als er een fout ruim voor het weekend hier gemeld word, dat het jullie dan toch niet lukt om deze op maandagavond hersteld te krijgen? Terwijl jullie achteraf ook nog aangeven dat jullie zelf ook al één ticket hadden aangemaakt voor deze fout (ik heb het bijvoorbeeld over aflevering 1 van Expeditie Robinson). 

 

@Mark De discussie over welke database gebruikt wordt i.z. de afwijkende seizoens- en afleveringsnummers is hier bijvoorbeeld onderdeel van. Die discussie is zeker nog niet ten einde, een switch is echter niet zomaar gemaakt, dat kost tijd.

 

Maar deze discussie hadden jullie toch voor de switch van oude naar nieuwe EPG leverancier moeten houden? Jullie wisten immers dat jullie oude EPG-leverancier ook al deze vreemde nummering gebruikte. En word het geen tijd om dit ook recht te zetten in de media, nu jullie weten (en ook toegeven) dat deze overstap van oude EPG leverancier naar nieuwe EPG leverancier helemaal niet de verbetering heeft gebracht die jullie aan het begin van het jaar zo trots naar buiten brachten in verschillende nieuwsberichten? Want daar hebben klanten en andere die deze community nooit lezen toch ook recht op om te weten?

Moeky

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Ziggo,

bedankt voor het aanpassen/verhelpen van mijn ontdekte foutmelding van de programma aanduiding op rtl8

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark Schreef: We proberen bij jullie meldingen wat achtergrond informatie te geven waarom het misging, maar dat wordt door velen van jullie gezien als "de schuld geven aan" een andere partij. Dat is niet de bedoeling, daarom zijn we daarmee gestopt.

 

Mag ik trouwens nog wel even opmerken dat ik dit een heel slap excuus vind wat jullie hier geven. Eerst beloven jullie "Daarnaast gaven we weinig achtergrond informatie. Voor zowel het terugkoppelen en het geven van achtergrond informatie hebben we meerdere partijen nodig. Achter de schermen zijn we heel druk bezig geweest om de goede mensen te verzamelen zodat we beter communiciëren over issues en dat we meer achtergrond informatie kunnen geven. Wij zien dit ook als een nieuwe start en willen het oprecht beter doe" maar als wij jullie vervolgens verwijten dat jullie de schuld bij andere partijen leggen, omdat jullie bijvoorbeeld dit soort uitspraken doen "Ik weet niet waarom Discovery die overslaat." terwijl het gewoon kwam door die onlogische afleverings-nummers die jullie zelfs steeds gebruiken, dan is het toch logies dat wij dat zien als de schuld bij andere partijen leggen. 

 

Nee jullie weten al een tijdje niet hoe jullie op bepaalde vragen moeten beantwoorden (vandaar dat jullie die ook constant ontwijken/negeren), en er worden steeds meer voorbeelden van EPG fouten gepost dat jullie het gewoon te veel werk beginnen te vinden om daar steeds een uitleg bij te gaan geven, dus verzinnen jullie maar dit soort smoezen om onder die vragen en uitleggen uit te komen. Zoals ik mijn bericht al begon ik vind dit echt een heel slap excuus @Mark  

 

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark @Alex In de begin posting staat trouwens al sinds juni te lezen:

 

Schermafbeelding 2021-09-22 115948.jpg

Ik weet dat Ziggo niet één van de snelste is, maar wanneer wordt deze lijst aangevuld? 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark je Schreef ruim 1 maand geleden "maar ik hoop dat we binnen enkele weken uitsluitsel kunnen geven over het vraagstuk vergoedingen. Die staat bovenaan ons to-do lijstje." dus ik vroeg mij af hoe het er nu voor staat?

edebee

Level 9
  • 301Posts
  • 0Oplossingen
  • 141Likes

@DON PAPA als je heel veel geluk heb krijg je een reactie binnen enkele maanden van @Mark maar zeer grote kans als er een reactie komt dat dit geen inhoudelijke reactie op je vraag is. Weinig tot geen reacties van @Mark waren inhoudelijke antwoorden op gestelde vragen, het is pappen en nat houden voor de moderatoren.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@sebas14  schreef:

Datum uitzending: Dinsdag 28 September 2021

Tijdstip uitzending: 20.30u.

Zender: Net5

Programma: Adem in, Adem uit

 

Probleemomschrijving: Dit is eigenlijk te komisch voor woorden, afgelopen dinsdag 21 September is er een nieuwe serie 'Adem in, adem uit' begonnen op Net5 om 20.30u. Seizoen 1, Aflevering 1.

Nu staat er een week later op de 28ste i.p.v. Seizoen 1, Aflevering 2 een show van Jochem Myjer met dezelfde titel 'Adem in, adem uit'.

De week erop 5 Oktober staat wel weer goed met Seizoen 1, Aflevering 3.

 

De fout is letterlijk overgenomen van de volgende site:

https://tvepg.eu/nl/netherlands/channel/net5/review/20210928203000/jochem_myjer_adem_in_adem_uit 

[...KNIP...]


Gelet op de twijfelachtige reputatie vermoed ik dat tvepg.eu het van Ziggo overgenomen heeft.

Zie ook mijn opmerking over tvepg.eu in een eerdere reactie van mij.

ErnaZegers

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Vraagje aan @DON PAPA : hoe kan het dat je zoveel zenders hebt in de serie 35 tm 49? Zijn dat allemaal lokale omroepen? Ik heb maar één lokale omroep.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@ErnaZegers Ja klopt, dat zijn allemaal lokale omroepen.

20210924_150813.jpg

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Ik wil toch na het plaatsen van weer mislukte opnames op TV538 even kwijt dat ik na weken er wel klaar mee ben om fouten door te geven. Hier wordt geen goede controle op uitgevoerd.

 

Buiten het feit om dat in oktober 2019 eerst werd aangekondigd dat TV538 in HD zou komen en in het standaardpakket dat later werd teruggedraaid (zeer jammer), zie https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Ziggo-zenderwijzigingen-per-31-oktober-2019/m-p/648610  zijn we 2 jaar verder en krijgen we nu ook al problemen met het opnemen op deze TV zender. Ook de problemen met de verstoringen in het onderste gedeelte van het beeld is niet opgelost.

 

Ik wordt hier op z'n zachts gezegd niet vrolijk van. Of moeten we dit probleem van TV538 maar aan Talpa voorleggen waar ook SBS6, Net5, Veronica, SBS9 van zijn?

 

Zeer jammer.

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark We zijn bijna weer een week verder, dus vraag het nog maar weer een keer: je Schreef ruim 1 maand geleden "maar ik hoop dat we binnen enkele weken uitsluitsel kunnen geven over het vraagstuk vergoedingen. Die staat bovenaan ons to-do lijstje." dus ik vraag mij af hoe het er nu voor staat?

 

En kun je ook nog een reactie geven op mijn andere vragen: https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/TV-Gids-en-opname-issues-updates-amp-discussie/m-p/841754/hig...

MyrnaStok

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@DON PAPA : @Mark houdt niet zo van lastige vragen. Dan hoor je hem niet meer en hoopt hij dat de discussie dood bloedt😡. Ik raad je aan vol te blijven houden want als hij een beetje fatsoen heeft moet hij uiteindelijk toch een keer reageren. 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@MyrnaStok Schreef: Ik raad je aan vol te blijven houden want als hij een beetje fatsoen heeft moet hij uiteindelijk toch een keer reageren. 

 

Ik blijf zeker vol houden, dat Ziggo zich zo weinig laat zien komt gewoon omdat de fabeltjes op beginnen te raken, en ze bijna geen één belofte waar kunnen maken die ze hier verkondigen, ik begrijp wel dat je na 2,5 jaar daar wel klaar mee bent, en je het liefste zover mogelijk weg kruipt in een klein donkerhoekje waar niemand je kan vinden. 

 

Ik moet ook elke keer weer lachen als ik uitspraken lees in de trant van "Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door de experts van de afdeling Technology." je zal toch op je CV straks moeten neerzetten dat je als expert hebt gewerkt op deze technology afdeling van Ziggo waar ze na 2,5 jaar tijd nog steeds geen oplossing voor de EPG-ellende hebben gevonden 🤔

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@DON PAPA  schreef:

...Ik blijf zeker vol houden, dat Ziggo zich zo weinig laat zien komt gewoon omdat de fabeltjes op beginnen te raken, en ze bijna geen één belofte waar kunnen maken die ze hier verkondigen, ik begrijp wel dat je na 2,5 jaar daar wel klaar mee bent, en je het liefste zover mogelijk weg kruipt in een klein donkerhoekje waar niemand je kan vinden. 

 

Ik moet ook elke keer weer lachen als ik uitspraken lees in de trant van "Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen. Het oplossen van deze issues is complex en wordt opgepakt door de experts van de afdeling Technology." je zal toch op je CV straks moeten neerzetten dat je als expert hebt gewerkt op deze technology afdeling van Ziggo waar ze na 2,5 jaar tijd nog steeds geen oplossing voor de EPG-ellende hebben gevonden 🤔




Inderdaad  volhouden !! Alle loggers op dit draadje :  Wow Oke.jpg



Ziggo ( en alle lezers op dit forum !! ) blijven attenderen, dat Ziggo nog steeds dit probleem niet heeft opgelost. Overigens zullen er vast en zeker, goede 98% + oplossingen zijn, maar waarschijnlijk vindt Ziggo die te duur en/of Ziggo vindt dit probleem geheel niet interessant.

Dat men aan de voorzijde, deze meldingen vriendelijk oppakt en doorgeeft naar de backoffice, zegt niets over wat men op de achtergrond doet m.b.t. het onderliggende EPG probleem.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic